[D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
[D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Tak na D3 ve středních Čechách je už také odpor vůči plánované odpočívce: https://budejovice.rozhlas.cz/odpocivad ... ou-8139166
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
To jsou fakt mam**i, kde asi jinde ty odpočívky postavit, když jsou všude tunely nebo obrovské zářezy, aby netrpěly obce
Re: Dálniční odpočívky všeobecně
Mě by zajímalo, jestli ten farmář také využívá náklaďáky, aby úrodu dostal k zákazníkům, nebo to vozí koňským povozem?martas píše:Tak na D3 ve středních Čechách je už také odpor vůči plánované odpočívce: https://budejovice.rozhlas.cz/odpocivad ... ou-8139166
V druhém případě to beru, v prvním to silně zavání pokrytectvím.
Prosím adminy o zřízení samostatného vlákna "D3-odpočívky všeobecně".
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Odpočívka Dunávice - závěry zjišťovacího řízení EIA - záměr může mít významný vliv na životní prostředí a bude dále posouzen podle zákona.
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
V registru smluv jsou smlouvy na TES, Záměr projektu na malé odpočívky Neplachov P+L a Strkov P+L.
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Paráda. Ještě zahájit přípravu té velké odpočívky Soběslav.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
U té bude EIA nejprve.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Jasně, s tím počítám. TES už proběhla ? Nebo něco podobného..
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ano, je i schválený Záměr projektu. Během ledna se objeví leták.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Martine super zpráva , ještě se zeptám, jak to vypadá s odpočívkou Velešín (zda jde příprava podle plánu, nebo jsou tam nějaké problémy)?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Příprava dávno nejde podle plánu, jsou problémy. Osobně mi její umístění přijde naprd, protože neobslouží relaci D3 - I/39 tj. směr na Český Krumlov, a Chotýčany jsou docela daleko.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Děkuji za info. Máte pravdu, také jsem si říkal, že by bylo lepší, kdyby byla nějaká odpočívka ještě před MÚK Dolní Třebonín.
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Aha Tak to je opravdu super, to by teoreticky tak do 5 let mohla být realizace.Martin z Ostravy píše:Ano, je i schválený Záměr projektu. Během ledna se objeví leták.
Pokud jsou problémy, tak by se možná mohla zvážit jiná lokalita. Umístit ji ještě před sjezd na Krumlov se rozhodně nabízí a bylo by to žádoucí. Nebo ji posunout jižněji a mezi ČB a Krumlov umístit ještě jednu malou.Martin z Ostravy píše:Příprava dávno nejde podle plánu, jsou problémy. Osobně mi její umístění přijde naprd, protože neobslouží relaci D3 - I/39 tj. směr na Český Krumlov, a Chotýčany jsou docela daleko.
V polích mezi MÚK s I/3 a MÚK I/39 by to snad i šlo, nemusel by být odpor, jen by větve odpočívek musely vést z náspu dolů na pole a odpočívky by byly níže, ale rovinka tam podle vizualizace je. Nebo i ještě před tu MÚK s I/3 by se dala umístit na pár místech.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Je tam hodně pěkných míst, i na vizualizaci je to vidět, ale všechna místa jsou blízko MÚK.
Proto při vyhledávačce vždy vypadlo, no snad se to ještě znova prověří bez ohledu na normy.
Odpočívka Velešín jako taková je zbytečná, je příliš blízko Suchdolu a naopak daleko od Chotýčan.
Proto při vyhledávačce vždy vypadlo, no snad se to ještě znova prověří bez ohledu na normy.
Odpočívka Velešín jako taková je zbytečná, je příliš blízko Suchdolu a naopak daleko od Chotýčan.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Taky bych řekl, že je umístěna docela nešťastně. Jako lepší, než kdyby nebyla žádná, ale jinak by ji to chtělo opravdu severněji.
Mezi MÚK Roudné a Krasejovka jsou i místa, kde by šla a vzdálenosti ke křižovatkám by se splnily napohodu. Např. v km 143 na okraji toho lesa, ale bohužel je tam násyp. Nebo v čase vizualizace 9:15 před tou estakádou. Ještě víceméně v lese, aby přídatné pruhy nešly až do estakády.
Ale jinak že by byla blízko Suchdolu, to se mi ani nezdá. Bajvoko takových 15 km, to je značka ideál (i když samozřejmě beru, že zde před hranicemi to může být více). Ale pak je zase větší díra k Chotýčanům, to ano.
Mezi MÚK Roudné a Krasejovka jsou i místa, kde by šla a vzdálenosti ke křižovatkám by se splnily napohodu. Např. v km 143 na okraji toho lesa, ale bohužel je tam násyp. Nebo v čase vizualizace 9:15 před tou estakádou. Ještě víceméně v lese, aby přídatné pruhy nešly až do estakády.
Ale jinak že by byla blízko Suchdolu, to se mi ani nezdá. Bajvoko takových 15 km, to je značka ideál (i když samozřejmě beru, že zde před hranicemi to může být více). Ale pak je zase větší díra k Chotýčanům, to ano.
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Popravdě tahle odpočívka mi do koncepce ale také úplně nezapadá. Měl jsem nejdříve za to, že malé mají být klidně i 10 km od dalších, ale na většině dálnic se tohle stejně nedrží. Spíše jde o 15 km. Na D35 už to bylo vyloženě minimum těch 15 km, tak trochu nechápu tento záměr. Situování o nějaký ten kilometr severněji by bylo také ku prospěchu věci. Hlavně že máme koncepce, které pak na každou dálnici aplikujeme úplně jinak.
Radši ať nějakou malou postaví na obchvatu ČB pro zastavení před Krumlovem.
Radši ať nějakou malou postaví na obchvatu ČB pro zastavení před Krumlovem.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Vyhledávací studie byla dělána s tím, že se norma změní na 10km. Bohužel se podařilo prosadit jen 15km, kdy ale v této vzdálenosti je problém cokoliv umístit. Koncepce je stále stejná, na D35 byla taky po 10km, ale zrušení Litomyšle ji zcela rozbilo. Každá dálnice je jiná, protože má jiné výchozí limity.
Na obchvatu ČB nic nebude, bylo znovu prověřeno ale není kam.
A proste obecně je špatné mít jen několik velkých odpočívek na trase, pak dojde k uzavírce a vypadné značná část kapacity, proto byla snaha možnosti zastavení a parkování diverzifikovat.
Píšu to stále dokola, ale tak naposledy to ještě uvedu - polohy odpočívek se neurčují podle toho, že někdo jen tak píchne prstem do mapy +- km, vychází to z celé řady limitů takže výkřiky "stačilo posunou o 500m" nebo "proč to nejde dát tam nebo onam" jsou zbytečné.
Na obchvatu ČB nic nebude, bylo znovu prověřeno ale není kam.
A proste obecně je špatné mít jen několik velkých odpočívek na trase, pak dojde k uzavírce a vypadné značná část kapacity, proto byla snaha možnosti zastavení a parkování diverzifikovat.
Píšu to stále dokola, ale tak naposledy to ještě uvedu - polohy odpočívek se neurčují podle toho, že někdo jen tak píchne prstem do mapy +- km, vychází to z celé řady limitů takže výkřiky "stačilo posunou o 500m" nebo "proč to nejde dát tam nebo onam" jsou zbytečné.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Předpokládám tedy, že umístění odpočívky je založeno na nějaké studii, která jasně určí kde ne, kde ano a proč. Je někde tato studie zveřejněná?
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Mě nešlo ani tak o umístění (to byla jen úvaha to posunutí severněji) jako o to, že v nedávno zveřejněné vyhledávací studii na odpočívky na D35 bylo minimum pro jejich vzdálenosti dokonce 15 km a tady to nebude ani 10. Pokud se udělá koncepce, mohla by platit alespoň jednu dekádu a ne že se to každej třetí rok bude měnit. S takovou než se nové odpočívky dostanou do realizace tak nebudou zase polovinu věcí splňovat. Ale tak hlavně že se plánují a už některé snad budou i stavět.
Aby byl nějaký komfort, tak by ty vzdálenosti míst k zastavení neměly být větší než 20 km, ve zcela výjimečných případech 30 když doslova není kam umístit z ale opravdu relevantních důvodů (obec hned vedle daného místa, terén apod.). Vyhledávat místa pro odpočívky a hned na začátku říct, že minimum je 15 km, tak se tím hromada míst rovnou odepsala .. Zajímavé, že zde budou odpočívky 10 km od sebe a u středočeské části budeme rádi za alespoň jednu na 60 km, protože s tou velkou to také zatím nevypadá nijak vábně .. no ještěže ta dálnice je na začátku příprav.
Aby byl nějaký komfort, tak by ty vzdálenosti míst k zastavení neměly být větší než 20 km, ve zcela výjimečných případech 30 když doslova není kam umístit z ale opravdu relevantních důvodů (obec hned vedle daného místa, terén apod.). Vyhledávat místa pro odpočívky a hned na začátku říct, že minimum je 15 km, tak se tím hromada míst rovnou odepsala .. Zajímavé, že zde budou odpočívky 10 km od sebe a u středočeské části budeme rádi za alespoň jednu na 60 km, protože s tou velkou to také zatím nevypadá nijak vábně .. no ještěže ta dálnice je na začátku příprav.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Já nevím, jestli má smysl tady cokoliv psát, když to stejně nikdo nečte. Umístění odpočívek se řídí zákony, vyhláškami, normami a technickými limity samotné trasy a krajiny (mosty, rozhledy, blízkosti zástavby). Studie na D3 se dělala v roce 2016 (na 10 km, platných bylo 20 km s tím, že se bude měnit ČSN), ČSN se měnila v roce 2018 (podařilo sevzájemnou vzdálenost snížit jen z 20 km na 15 km místo plánovaných 10 km). Vyhledávačka D35 se dělala loni tj. na 15 km. Jestli je studie někde ke shlédnutí nevím.
Celý problém je v tom, že se odpočívky měly a mají řešit s dálnicí jako takovou ne až dodatečně.
Celý problém je v tom, že se odpočívky měly a mají řešit s dálnicí jako takovou ne až dodatečně.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Shrnutím je tedy to, že někde pořád sedí nějací páprdi, kteří mají problém s tím, že by odpočívky byly blíže než 15 km. Možná to jsou také ti, kterým vadí ty dodatkové značky s logy firem na odpočívce.
S poslední větou nelze než souhlasit. Bohužel to většina plánovaných úseků "nestihne".
S poslední větou nelze než souhlasit. Bohužel to většina plánovaných úseků "nestihne".
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ano, a tak v kombinaci s NIMBY většina plánovaných odpočívek nevznikne.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
A není tedy na čase ustoupit od toho, že odpočívka nesmí být spojena s exitem ? Tedy že nelze dát odpočívku mimo dálnici, tak že na ní vjedu přes běžny exit a ne přímo z dálnice ? Zvýšil by se tím významně počet možností, kam odpočívku umístit. Navíc by taková odpočívka fungovala pro oba směry.
Jeden příklad z praxe, kde kamiony i 30 let poté co byla postavena dálnice stále sjíždějí k Motorestu Bouchalka na bývalé hlavní silnici a který je cca 1 km od exitu 41 na D5. Neříkám, že by to mělo být až takhle daleko, ale přímo u exitu si novou odpočívku představit dovedu.
https://mapy.cz/s/kapulavalo
Jeden příklad z praxe, kde kamiony i 30 let poté co byla postavena dálnice stále sjíždějí k Motorestu Bouchalka na bývalé hlavní silnici a který je cca 1 km od exitu 41 na D5. Neříkám, že by to mělo být až takhle daleko, ale přímo u exitu si novou odpočívku představit dovedu.
https://mapy.cz/s/kapulavalo
Re: [D3] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Na místě plánované odpočívky u Plané roste kosatec: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/865239