[D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Nebude no.
To ale není o kulích ŘSD, odpočívku si může vymyslet kdekoliv, ale nikdo ji nepovolí, neboť k ní dá negativní stanovisko MV a MD skrze porušení hned několik ustanovení norem a přes to stavební úřad nepůjde.
To ale není o kulích ŘSD, odpočívku si může vymyslet kdekoliv, ale nikdo ji nepovolí, neboť k ní dá negativní stanovisko MV a MD skrze porušení hned několik ustanovení norem a přes to stavební úřad nepůjde.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Výjimečné situace vyžadují výjimečná řešení. Doufám, že to ministerstva pochopí a postaví se alespoň malá někde na hranici toho bojiště.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Kdysi se mluvilo o tom, že u Libišan má stát IKEA a nějaké další krabice. Čistě "náhodou" tam stojí na přeložce II/333 tenhle most. https://goo.gl/maps/JGdJtfYW49oyTJ4V8 Tak možná by byla lepší odpočívka než IKEA. Aspoň by se v rámci toho mohl přestavět "uzel" Sedlice... Stejně na Chlumu nebude zastavovat ten, kdo míří jen do HK...
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Nebo alespoň nějakou malou místo odmítnuté odpočívky Bukovina n.L., pak by ta "díra" nebyla tak hrozná. A tvůj nápad podle mě není vůbec špatný, pruhy z a na odpočívku by se poté propojily s MÚK Sedlice a alespoň by kvůli tomu mohly na Prahu jít pořád 2 pruhy. Jé, jsme se zasnili
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Obce Borek a Bukovina zvítězily, parkoviště u budoucí dálnice D35 nebude
Zdroj: https://pardubice.idnes.cz/parkoviste-d ... all-locked
Je fakt, že je Bukovina už obstojně obehnaná dálnicí, Labem a skládkou popílku (nebo co to je), takže vůle pro další zábory a zatížení (byť malé), zde asi velká nebude...
Zdroj: https://pardubice.idnes.cz/parkoviste-d ... all-locked
Je fakt, že je Bukovina už obstojně obehnaná dálnicí, Labem a skládkou popílku (nebo co to je), takže vůle pro další zábory a zatížení (byť malé), zde asi velká nebude...
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Čekám, kdy ŘSD přijde s tím, že na D35 vyrostou na 3 místech na obou stranách malá podzemní parkoviště, jinak ta dálnice bude nová D8. Kdyby ty odpočívky byly součástí trasy, k něčemu takovému by nedocházelo zdaleka tak často .. Tím hůř, když jsou v plánu odpočívadla ještě velké u Litomyšle a malé u Opatovce a je ticho po pěšině i na ŘSD. Pokud nezmění svoji idiotskou rétoriku ministerstvo vnitra ala "malé odpočívadlo 2 km od MÚK být nemůže, je to totiž nebezpečné", tak se nepostaví žádné parkovací místo.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Pěkná odpočívka by byla za tunelem Homole, tam by byl moc hezký výhled
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
http://www.dalnice-d35.cz/novinky/z-tis ... -odpocivky
Jedná se o plánovanou velkou odpočívku pod Mohelnicí.
Takže myslím, že by ŘSD mělo urychleně začít plánovat odpočívky na D35 úplně všude, kde je to technicky možné, bez ohledu na rozmístění .. bude totiž rádo, když se podaří prosadit alespoň jednu další, zatím je pouze Dolní Roveň. A vůbec není vyloučené, že na D35 vznikne takové Německo, kde bude pumpa po 100 km a mezi tím jen malé odpočívky. Pořád lepší než žádná místa (lze vyřešit např. kapacitním truckparkem) a hlavně žádná možnost zastavení. Ta D35 bude stejně ještě x let po zprovoznění jen bída s nouzí.
Martin z Ostravy: není už prosimtě hotová ta vyhledávací studie na nové odpočívky na D35 ?
Jedná se o plánovanou velkou odpočívku pod Mohelnicí.
Takže myslím, že by ŘSD mělo urychleně začít plánovat odpočívky na D35 úplně všude, kde je to technicky možné, bez ohledu na rozmístění .. bude totiž rádo, když se podaří prosadit alespoň jednu další, zatím je pouze Dolní Roveň. A vůbec není vyloučené, že na D35 vznikne takové Německo, kde bude pumpa po 100 km a mezi tím jen malé odpočívky. Pořád lepší než žádná místa (lze vyřešit např. kapacitním truckparkem) a hlavně žádná možnost zastavení. Ta D35 bude stejně ještě x let po zprovoznění jen bída s nouzí.
Martin z Ostravy: není už prosimtě hotová ta vyhledávací studie na nové odpočívky na D35 ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Není, ale nic moc nového nepřinese. Všude je to stejné.
Jinak nechápu, kdo si tam vymyslel tu myčku. Nictakového se dálničních odpočívkách neplánuje.
Jinak nechápu, kdo si tam vymyslel tu myčku. Nictakového se dálničních odpočívkách neplánuje.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Osobne mi prijdou smysluplnejsi odpocivky na sjezdech z dalnic. Neni tam takovy nehostinny dalnicni kraval, jsou v miste standardni benzinkove ceny a je zarucena oboustrannost odpocivky. Navic z ni profituji i mistnaci, tudiz muze byt jeji vyssi akceptance.
Ono kdyz mistnakum nabidnu jen svetelny smog a nic z toho, tak nejspis nebudou nadseni.
Ono kdyz mistnakum nabidnu jen svetelny smog a nic z toho, tak nejspis nebudou nadseni.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Odpor bude úplně stejný, navíc MÚK jsou většinou blízko sídel.
Argumenty budou stejné - světelný smog, hluk, imise, zábor půdy a určitě je lichá představa, že se odpočívka vejde do oka stavájích MÚK.
A přínos toho, že si tam bude místní moct natankovat za dálniční ceny (ne, nebudou nižší než na trase), je minimální. Kravál tam bude stejný, protože to bude muset být tak jako tak přimknuto k dálnici - jinak budou obce zase řvát.
Do toho složitější dopravní řešení - více křížení a vyznačení, skutečně ti přijde přehledné značení a komfortní výjezd třeba z Naháče na D1 nebo Králova Dvoru na D5.
Ale možná se k tomu nakonec dopracujeme, bude to ale na úkor komfortu a bezpečnosti.
Prostě dnes jsou všichni proti všemu, ale jinde sami, jako uživatelé, budou brečet, že tam není kde tankovat a jak jsou dálnice u nás na hovno.
Argumenty budou stejné - světelný smog, hluk, imise, zábor půdy a určitě je lichá představa, že se odpočívka vejde do oka stavájích MÚK.
A přínos toho, že si tam bude místní moct natankovat za dálniční ceny (ne, nebudou nižší než na trase), je minimální. Kravál tam bude stejný, protože to bude muset být tak jako tak přimknuto k dálnici - jinak budou obce zase řvát.
Do toho složitější dopravní řešení - více křížení a vyznačení, skutečně ti přijde přehledné značení a komfortní výjezd třeba z Naháče na D1 nebo Králova Dvoru na D5.
Ale možná se k tomu nakonec dopracujeme, bude to ale na úkor komfortu a bezpečnosti.
Prostě dnes jsou všichni proti všemu, ale jinde sami, jako uživatelé, budou brečet, že tam není kde tankovat a jak jsou dálnice u nás na hovno.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Přesně tak, odpočívky v MÚK mají podle mě smysl v jediném případě a to např. když je to doopravdy "uvnitř" nějaké MÚK, čili by se ta půda zabrala stejně, tak mít tam např. malou odpočívku, pokud není možnost ji mít někde jinde v okolí 10-15 km. Ale mít tu odpočívku pořád připojenou pouze k dálnici, bez propojení s vedlejšími silnicemi. A nebo řešení, jak má být na D6 odpočívka Bukov, to lze ještě také podle mě brát jako dostatečně bezpečné a komfortní. Mít odpočívky připojené až např. křižovatkou s vedlejší silnicí vůbec nic nevyřeší, jak psal MzO, odpor bude stejný a je to velmi nepřehledné řešení, samozřejmě např. truckpark je něco jiného.
Jenže jak tu D35 řešit ?? Bohužel ta je v takovém stádiu příprav, kdy ŘSD asi těžko dostane jakoukoli odpočívku ještě přímo do projektu dálnice.
Minimálně jeden krok k možnému řešení je "zlevnění" z některých norem a předpisů a to např. to, že ta odpočívka musí být min. 2 km od vedlejší MÚK. Třeba by ta Křemačov neměla takový odpor, jenže ona ani nedostane šanci A další věc je, že ta legislativa prostě musí počítat s tím, že odpočívka je neodmyslitelnou součástí dálnice a je ve veřejném zájmu. To tak teď není ? Kdyby přece bylo, tak by přece nestačilo, aby si obec řekla ne a nazdar.
Jenže jak tu D35 řešit ?? Bohužel ta je v takovém stádiu příprav, kdy ŘSD asi těžko dostane jakoukoli odpočívku ještě přímo do projektu dálnice.
Minimálně jeden krok k možnému řešení je "zlevnění" z některých norem a předpisů a to např. to, že ta odpočívka musí být min. 2 km od vedlejší MÚK. Třeba by ta Křemačov neměla takový odpor, jenže ona ani nedostane šanci A další věc je, že ta legislativa prostě musí počítat s tím, že odpočívka je neodmyslitelnou součástí dálnice a je ve veřejném zájmu. To tak teď není ? Kdyby přece bylo, tak by přece nestačilo, aby si obec řekla ne a nazdar.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Me treba vyhovuje treba styl Schierling na B15n nebo Elsendorg na A93. Dalnice ma pumpu, mestecko ma pumpu, okolnich 5 vesnic ma pumpu. Pro spousty lidi je to ovsem prilis mnoho toceni volantem.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Je toto přehlednější řešení?Martin z Ostravy píše: Do toho složitější dopravní řešení - více křížení a vyznačení, skutečně ti přijde přehledné značení a komfortní výjezd třeba z Naháče na D1 nebo Králova Dvoru na D5.
https://mapy.cz/s/kananagepu
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
V obou případech vidím 2 chyby.AF-1 píše:Me treba vyhovuje treba styl Schierling na B15n nebo Elsendorg na A93. Dalnice ma pumpu, mestecko ma pumpu, okolnich 5 vesnic ma pumpu. Pro spousty lidi je to ovsem prilis mnoho toceni volantem.
1. Zbytečné zatěžování místní komunikace vozidly z dálnice.
2. Rozdíl v cenách benzínu na dálnici a jinde je u nás markantní. A tudíž nevidím, proč by místní na ni měli jezdil pro benzín.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Rozdíl v cenách PHM na "obyčejné" silnici x dálnici je všude (nejen v ČR).
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Za mě je tohle právě ono přijatelné řešení, ale určitě bych odstranil ty výjezdy a nájezdy na odpočívku z té vedlejší, ty to akorát totálně vše komplikují.davidb píše:Je toto přehlednější řešení?Martin z Ostravy píše: Do toho složitější dopravní řešení - více křížení a vyznačení, skutečně ti přijde přehledné značení a komfortní výjezd třeba z Naháče na D1 nebo Králova Dvoru na D5.
https://mapy.cz/s/kananagepu
Prostě mít možnost buď sjet z dálnice pryč nebo na odpočívku a poté mít nájezd na dálnici spojující se s výjezdem z odpočívky. Na tom není nic složitého ani nebezpečného ani matoucího. Je to i na mnoha místech v ČR a pokud je to vše oddělené do kolektoru a s dostatečně dlouhými přídatnými pruhy, je to za mě přijatelné řešení, kterých by se mělo určitě využívat, když není stát schopen zajistit odpočívky jinde.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Takové řešení je třeba tady, jen tedy ty benzínky nejsou hodné dálniční odpočívky. https://mapy.cz/zakladni?x=15.0681374&y ... ase=ophoto
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Mimochodem nevím, jak dlouho, ale v mapové aplikaci už má leták i odpočívka Holovousy u Hořic. Za mě je to naprosto luxusně řešená a domyšlená odpočívka (co mě tak nevíce potěšilo je zeleň, zeď i když gabionová pro odhlučnění odpočívky od dálnice, rozdělení "velké" a "malé" dopravy hned na začátku a stejně tak při výjezdu z čerpačky, korporátní WC i na odpočívce s čerpačkou, ..)
Smutné je, že i přímo v letáku musí zmínit:
A prvním krokem musí být změna předpisů na MD či MV.
Odpočívka by mohla naprosto bezpečně vzniknout někde na tom peážním úseku D11+D35. Ano, na samotné D11 jich tam samozřejmě bude o jednu více, ale to se svět nezboří, pořád půjde o malou odpočívku.
Ideálně ji však vměstnat někam na D35, klidně i mezi křižovatky Opatovice a Sedlice by se vešla. Zde např., tam by bylo místo dokonce i na víc než malou odpočívku, nýbrž není potřeba. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... gV90xgN083
I tak bude od Hořic sem přes 30 km, což je dostačující, ale ve srovnání s koncepcí je to i tak dost.
Jenže to by si museli uvědomit, že když není zbytí, tak bude třeba jen 1 km od dálničního uzlu, který se BTW dálničním uzlem ani nazvat nedá...
Tak jako tak tu D35 musí ŘSD řešit a to není jen o úseku Hořice-Dolní Roveň .. jsem zvědav kolik z těch plánovaných se jim podaří prosadit ku Svitavám a Olomouci .. protože když se vezme celá D35, tak nebude problém pouze málo příležitostí k zastavení (především pro OA a malé odpočívky), ale i kapacita pro NA. A velké odpočívky jsou 2/3 zatím v nedohlednu a třetí u Litomyšle .. s tou se snad nedá počítat už vůbec ..
Edit: Kamioňáku, ano, tahle třeba, nebo u Vyškova to je také. Kde je dokonce i blízko dálniční křižovatky a je to propojeno přídatným pruhem, čili do písmene stejný případ jako můj návrh s tou u Sedlic.
Smutné je, že i přímo v letáku musí zmínit:
a já jen doplním, že příběh je mnohem smutnější, protože při jízdě po D35 dál na Olomouc bude další odpočívka až po cca 55-60 km. Takže pokud si chce ŘSD hrát na nějaké zlepšení stávajícího stavu s odpočívkami, tak prvně bude muset zapracovat na nevytváření nevyhovujícího stavu u nových dálnic, jinak se z toho marastu nevyhrabe nikdy.Význam oboustranné odpočívky Holovousy je o to větší, že na celém úseku D35 Úlibice - Plotiště (D11) bude jedinou odpočívkou.
A prvním krokem musí být změna předpisů na MD či MV.
Odpočívka by mohla naprosto bezpečně vzniknout někde na tom peážním úseku D11+D35. Ano, na samotné D11 jich tam samozřejmě bude o jednu více, ale to se svět nezboří, pořád půjde o malou odpočívku.
Ideálně ji však vměstnat někam na D35, klidně i mezi křižovatky Opatovice a Sedlice by se vešla. Zde např., tam by bylo místo dokonce i na víc než malou odpočívku, nýbrž není potřeba. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... gV90xgN083
I tak bude od Hořic sem přes 30 km, což je dostačující, ale ve srovnání s koncepcí je to i tak dost.
Jenže to by si museli uvědomit, že když není zbytí, tak bude třeba jen 1 km od dálničního uzlu, který se BTW dálničním uzlem ani nazvat nedá...
Tak jako tak tu D35 musí ŘSD řešit a to není jen o úseku Hořice-Dolní Roveň .. jsem zvědav kolik z těch plánovaných se jim podaří prosadit ku Svitavám a Olomouci .. protože když se vezme celá D35, tak nebude problém pouze málo příležitostí k zastavení (především pro OA a malé odpočívky), ale i kapacita pro NA. A velké odpočívky jsou 2/3 zatím v nedohlednu a třetí u Litomyšle .. s tou se snad nedá počítat už vůbec ..
Edit: Kamioňáku, ano, tahle třeba, nebo u Vyškova to je také. Kde je dokonce i blízko dálniční křižovatky a je to propojeno přídatným pruhem, čili do písmene stejný případ jako můj návrh s tou u Sedlic.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Minimálně ta na Prahu by šla po dohodě s majitelem pozemku bez problému rozšířit.Kamioňák píše:Takové řešení je třeba tady, jen tedy ty benzínky nejsou hodné dálniční odpočívky. https://mapy.cz/zakladni?x=15.0681374&y ... ase=ophoto
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Chybějící odpočívky povedou jen k divokým odpočívkám, tedy těm co vyrůstají okolo MÚK. Třeba exit 66 na D1. Skutečné odpočívky to nejsou, jen parkoviště u bistra či benzínky a počet míst tudíž není dálničně normován.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Přesně. Ty navíc nemohou být na dálnici značeny, takže jen pro znalé.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Tady naráží ŘSD i s plánovanou odpočívkou u již postavené D35 (autor trochu motá odpočívku do úseku Staré město-Mohelnice)
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/dal ... zpravy_dik
Myslím, že jediné reálné místo na novou větší odpočívku, která přinese i místa pro NA, je na úseku Mohelnice-Olomouc tady.
Všude jinde jsou buď sjezdy moc u sebe nebo je v místě mezi nimi nějaká obec poblíž.
Ještě si umím na tomto úseku představit odpočívku přímo u MÚK Mohelnice-jih, propojenou kolektorem s touto MÚK. Jsou tam po obou stranách dálnice příhodné prostory.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/dal ... zpravy_dik
Myslím, že jediné reálné místo na novou větší odpočívku, která přinese i místa pro NA, je na úseku Mohelnice-Olomouc tady.
Všude jinde jsou buď sjezdy moc u sebe nebo je v místě mezi nimi nějaká obec poblíž.
Ještě si umím na tomto úseku představit odpočívku přímo u MÚK Mohelnice-jih, propojenou kolektorem s touto MÚK. Jsou tam po obou stranách dálnice příhodné prostory.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Už slyším ty tlachy o super úrodné půdě a škodách na životním prostředí...
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Podél D35 v tomto úseku horko těžko najdeme místo, které by nemělo jednu z nejúrodnějších půd v ČR, tak to bohužel je. To sakra budou kamiony stát před Hanou a pak až za ní nebo jak ? Hlavně, že ty podělané krabice jim na polích nevadí
Jinak u těch Moravičan/Loštic se ovšem zrovna nachází pole (docela i příhodné místo pro odpočívku, byť pouze jednostrannou), které spadá až do II.třídy ochrany ZPF, takže tam by odpočívka tento argument splňovala. Jenže to by byla BUĎ blízko zástavbě nebo MÚK, protože u nás nemůžeme mít odpočívku kilometr od křižovatky, protože je to životu nebezpečné
Jinak u těch Moravičan/Loštic se ovšem zrovna nachází pole (docela i příhodné místo pro odpočívku, byť pouze jednostrannou), které spadá až do II.třídy ochrany ZPF, takže tam by odpočívka tento argument splňovala. Jenže to by byla BUĎ blízko zástavbě nebo MÚK, protože u nás nemůžeme mít odpočívku kilometr od křižovatky, protože je to životu nebezpečné