[D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Martine, Skrbeň vpravo nějak výrazněji pokročila v přípravách, když už se pro ni vykupují pozemky?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Není to dotaz na mě, ale přimlouvám se za jakoukoliv rekonstrukci tohoto hrozného místa, které považuji za nejobludnější odpočívku (stydím se ten plácek tak i nazvat) u nás.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Skrbeň vpravo má hotovou DUSP, už mohlo výdáno SP, ale bohužel část záměru není v souladu s ÚP, takže bude potřeba jej změnit. Původně mělo jít o rekonstrukci stávající odpočívky v dosavadním záboru, ale MV požadovalo, aby v rámci rekonstrukce byly dodrženy vyhláškové počty stání, takže se to celé muselo překopat.
Odpočívka bude vypadat takto:
Odpočívka bude vypadat takto:
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Jen škoda, že to nerespektuje požadavek na rozšíření dálnice o odstavný pruh...
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Proč jen o odstavný pruh,snad rovnou na rozšíření na 6-ti pruh,ne? Nebo se to hned po realizaci zase začne přeprojektovávat na D33,5?mapman píše:Jen škoda, že to nerespektuje požadavek na rozšíření dálnice o odstavný pruh...
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Tady se s šestipruhem v žádném plánovacím dokumentu nepočítá....
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
V tom je právě ten problém, že plánování jaksi zaostává nad nárůstem intenzit o cca 5 let. Až dojde k dostavbě D35 (OL-PA) a R44, tak ten šestiproud bude opodstatněný. Koho by před 5-ti lety napadlo, že bude šestiproud potřebný pro D10 (PHA-MB) nebo D7(PHA-KL)? Je třeba být trochu velkorysý a vzít si příklad např. z Polska, zde se mnoho dálnic projektuje s rezervou na šestiproud i když tam dnes ty intenzity dnes ještě nejsou. Nezapomeňte, že se na novou odpočívku bude dělat ÚR, když to půjde rychle tak za cca 7-8 let bude realizace, mezitím dojde ke zprovoznění dalších úseků D35 a další úseky D35 a R44 se začnou stavět. Je to stejně krátkozraké, jako připravovat poslední úsek obchvatu Olomouce v kategorii 22,5.mapman píše:Tady se s šestipruhem v žádném plánovacím dokumentu nepočítá....
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
To teda! Přitom to dělá oboje stejný investorský útvar. U jiných chystaných/uvažovaných odpočívek na tomto úseku se s tím počítá.mapman píše:Jen škoda, že to nerespektuje požadavek na rozšíření dálnice o odstavný pruh...
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Změna ÚP je vždy běh na dlouhou trať, nestálo by za to přeci jen doplnit i minimálně ten odstavný ?
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Udělal jsem si takovou "svou" vyhledávací studii na odpočívky na D35 Rovnou říkám, že některé jsou naplánované smysluplně ovšem nejsou od MÚK 2 km ale třeba jen 1 km. Nic nebezpečného pro provoz, nekomfortního apod. žvásty, které občas lezou z MD či MV. Malé jsou poměrně velkoryse navrženy. Neříkám, že to je nějaké minimum, jde spíše o ideální stav. Kdyby se povedla alespoň polovina, bylo by to super. Gajer si o realizaci vyloženě říká ..
Malá Újezd u Sezemic - 14 km od D11 Osice, 14 km k Dolní Roveň. Zástavba min. 900 m vzdálená. Komplet rovina, ochrana ZPF 4.třída. Vzdálenost MÚK 1,2 km, čili nesplňuje podmínku ve směru Olomouc Tuhle odpočívku považuji za zásadní nebo alespoň nějakou její alternativu. Především pro relaci Liberec-Olomouc, kde to stejně bude k následující odpočívce Holovousy 43 km Naštěstí tato relace nebude přecejen ta primární. Případná místní zajímavost: most přes Labe. V koncepci byla odpočívka Bukovina, podle všeho už se s ní nepočítá.
Dolní Roveň právě v realizaci, střední, ČSPH.
Malá Stradouň - 10 km od Dolní Roveň, 12 km k Hrušová. Dostatečná vzdálenost od obcí, ochrana ZPF 3.-4.třída. Druhá varianta této odpočívky by mohla být tady v polích mezi obcemi, ovšem tam by bylo projednání asi horší. Každopádně tato odpočívka nutná úplně není, nicméně vyplní díru přes 20 km, která nyní vznikne. Místní zajímavost: tunel Homole. V koncepci neobsažena.
Malá Hrušová - naštěstí v plánu společně s hlavní trasou.
Malá Litomyšl - 12 km od Hrušová, 9 km k Gajer. Odpočívka určitě není nezbytná. Podobně jako Stradouň vyplní větší díru mezi jinými odpočívkami. Vzdálenost od obcí střední, terén vyhovující, ochrana ZPF je zde však 1.-2.třída, tudíž z tohohle hlediska to není příznivé. Navíc samotný odpor obcí proti dálnici tady mluví za vše. V koncepci navržena jako velká, což je vzhledem ke skutečnostem už úplně mimo..
Střední Gajer - nebo někde poblíž - 9 km od Litomyšl, 8,3 km k Dětřichov, resp. 21 km od Hrušová, 20,5 km k Staré město. Nejbližší zástavba 800 m (osada, pár baráků), navíc schována za mírným kopečkem. Ochrana ZPF 2.-3. třída (bonita velmi málo produkční). Vzdálenost od ekoduktů za mě dostatečná, ekodukt vede mezi poli, chtěl bych vidět jeho potřebnost.
Tahle odpočívka využívá plochy původně zamýšlené MÚK Mikuleč. Myslím, že by proto neměl být problém ji prosadit. Vzdálenostně odpovídá koncepci jak komfortní tak té minimální (bez těch malých odpočívek okolo). Odpočívku bych viděl jako střední s vyšším počtem státní pro NA (plochy je habaděj) a preferoval bych pouze fastfood/restauraci místo ČSPH (ta bude na Rovni a Starém městě, což je dostatečné). Považuji ji za téměř nezbytnou.
Jediná nevýhoda je nutnost menšího zářezu pro odpočívku vlevo -> případná možnost posunutí sem nebo vybudování jednostranné větší vpravo a s mostem pro oboustranné využití Víceméně nahrazuje původní záměr mít u Litomyšle velkou odpočívku.
Malá Dětřichov - 8,3 km od Gajer, 12 km k Staré město. V místech mezi náspem za estakádou a zářezem kolem Dětřichova. Zástavba 800 m+, na kopci, ochrana ZPF 1.-2.třída, ovšem všechno velmi málo produkční půdy. Tuhle odpočívku také nepovažuji za úplně nezbytnou, nýbrž velmi užitečnou (už i kvůli odstavení v případě uzavření tunelu). Místní zajímavost: tunel Dětřichov (nejdelší u nás). Obsažena v koncepci, ovšem nevím, jestli přímo na tomto místě.
Velká Staré město - v plánu i dle koncepce, nicméně je proti ní odpor. Tahle se prosadit prostě musí, jinak budou MÚK na D35 plné kamionů. Vzdálenosti od zástavby jsou tu vstřícné jako málokde. V úvahu připadá pouze její posunutí až za II/368, tam už je ochrana ZPF 2.-3. třída místo 1., rovina stejná, vzdálenost k MÚK pořád dostatečná.
Malá Křemačov - cca 15 km od Staré město, xx km k následující odpočívce u Mohelnice. Vzdálenost od zástavby cca 600 m , ochrana ZPF (obecně okolo Mohelnice a dál k Olomouci) 1.-2.třída, vysoce produkční. Tady odpočívky nelze umístit jinam, když je to zde produkční všechno
Pokud by se podařilo prosadit nějakou odpočívku blízko u Mohelnice, není tahle odpočívka tak nezbytná, spíše by to pak chtělo jednu malou či střední na navazující I/44. Hlavní je něco postavit blízko u Mohelnice.
Malá by se eventuálně dala ještě řešit tak, že poblíž Křemačova by vznikla pouze malá vlevo a malá vpravo by vznikla poblíž Krchleb někde tady. To by ovšem byla vzdálena od MÚK jen nějakých 800 m.
A konečně, chtělo by to jednu malou někde poblíž Litovle, nicméně nějaká taková v koncepci je ovšem jen na jedné straně , jak je na tom s přípravou mi není známo ..
Malá Újezd u Sezemic - 14 km od D11 Osice, 14 km k Dolní Roveň. Zástavba min. 900 m vzdálená. Komplet rovina, ochrana ZPF 4.třída. Vzdálenost MÚK 1,2 km, čili nesplňuje podmínku ve směru Olomouc Tuhle odpočívku považuji za zásadní nebo alespoň nějakou její alternativu. Především pro relaci Liberec-Olomouc, kde to stejně bude k následující odpočívce Holovousy 43 km Naštěstí tato relace nebude přecejen ta primární. Případná místní zajímavost: most přes Labe. V koncepci byla odpočívka Bukovina, podle všeho už se s ní nepočítá.
Dolní Roveň právě v realizaci, střední, ČSPH.
Malá Stradouň - 10 km od Dolní Roveň, 12 km k Hrušová. Dostatečná vzdálenost od obcí, ochrana ZPF 3.-4.třída. Druhá varianta této odpočívky by mohla být tady v polích mezi obcemi, ovšem tam by bylo projednání asi horší. Každopádně tato odpočívka nutná úplně není, nicméně vyplní díru přes 20 km, která nyní vznikne. Místní zajímavost: tunel Homole. V koncepci neobsažena.
Malá Hrušová - naštěstí v plánu společně s hlavní trasou.
Malá Litomyšl - 12 km od Hrušová, 9 km k Gajer. Odpočívka určitě není nezbytná. Podobně jako Stradouň vyplní větší díru mezi jinými odpočívkami. Vzdálenost od obcí střední, terén vyhovující, ochrana ZPF je zde však 1.-2.třída, tudíž z tohohle hlediska to není příznivé. Navíc samotný odpor obcí proti dálnici tady mluví za vše. V koncepci navržena jako velká, což je vzhledem ke skutečnostem už úplně mimo..
Střední Gajer - nebo někde poblíž - 9 km od Litomyšl, 8,3 km k Dětřichov, resp. 21 km od Hrušová, 20,5 km k Staré město. Nejbližší zástavba 800 m (osada, pár baráků), navíc schována za mírným kopečkem. Ochrana ZPF 2.-3. třída (bonita velmi málo produkční). Vzdálenost od ekoduktů za mě dostatečná, ekodukt vede mezi poli, chtěl bych vidět jeho potřebnost.
Tahle odpočívka využívá plochy původně zamýšlené MÚK Mikuleč. Myslím, že by proto neměl být problém ji prosadit. Vzdálenostně odpovídá koncepci jak komfortní tak té minimální (bez těch malých odpočívek okolo). Odpočívku bych viděl jako střední s vyšším počtem státní pro NA (plochy je habaděj) a preferoval bych pouze fastfood/restauraci místo ČSPH (ta bude na Rovni a Starém městě, což je dostatečné). Považuji ji za téměř nezbytnou.
Jediná nevýhoda je nutnost menšího zářezu pro odpočívku vlevo -> případná možnost posunutí sem nebo vybudování jednostranné větší vpravo a s mostem pro oboustranné využití Víceméně nahrazuje původní záměr mít u Litomyšle velkou odpočívku.
Malá Dětřichov - 8,3 km od Gajer, 12 km k Staré město. V místech mezi náspem za estakádou a zářezem kolem Dětřichova. Zástavba 800 m+, na kopci, ochrana ZPF 1.-2.třída, ovšem všechno velmi málo produkční půdy. Tuhle odpočívku také nepovažuji za úplně nezbytnou, nýbrž velmi užitečnou (už i kvůli odstavení v případě uzavření tunelu). Místní zajímavost: tunel Dětřichov (nejdelší u nás). Obsažena v koncepci, ovšem nevím, jestli přímo na tomto místě.
Velká Staré město - v plánu i dle koncepce, nicméně je proti ní odpor. Tahle se prosadit prostě musí, jinak budou MÚK na D35 plné kamionů. Vzdálenosti od zástavby jsou tu vstřícné jako málokde. V úvahu připadá pouze její posunutí až za II/368, tam už je ochrana ZPF 2.-3. třída místo 1., rovina stejná, vzdálenost k MÚK pořád dostatečná.
Malá Křemačov - cca 15 km od Staré město, xx km k následující odpočívce u Mohelnice. Vzdálenost od zástavby cca 600 m , ochrana ZPF (obecně okolo Mohelnice a dál k Olomouci) 1.-2.třída, vysoce produkční. Tady odpočívky nelze umístit jinam, když je to zde produkční všechno
Pokud by se podařilo prosadit nějakou odpočívku blízko u Mohelnice, není tahle odpočívka tak nezbytná, spíše by to pak chtělo jednu malou či střední na navazující I/44. Hlavní je něco postavit blízko u Mohelnice.
Malá by se eventuálně dala ještě řešit tak, že poblíž Křemačova by vznikla pouze malá vlevo a malá vpravo by vznikla poblíž Krchleb někde tady. To by ovšem byla vzdálena od MÚK jen nějakých 800 m.
A konečně, chtělo by to jednu malou někde poblíž Litovle, nicméně nějaká taková v koncepci je ovšem jen na jedné straně , jak je na tom s přípravou mi není známo ..
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Arame, z tebe se stává opravdu specialista na odpočívky !
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
MzO, něco nového s odpočívkami na D35 nebo s tou vyhledávačkou ?
Co ta mnou navrhnutá odpočívka místo zrušené MÚK Mikuleč ? Ta plocha by přece šla využít a odpor by měl být naprosto minimální. Navíc je na ideálním místě, téměř uprostřed mezi oběma plánovanými odpočívkami s ČSPH Staré město a Dolní Roveň.
Co ta mnou navrhnutá odpočívka místo zrušené MÚK Mikuleč ? Ta plocha by přece šla využít a odpor by měl být naprosto minimální. Navíc je na ideálním místě, téměř uprostřed mezi oběma plánovanými odpočívkami s ČSPH Staré město a Dolní Roveň.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Odpocivky/ ... usy-A5.pdf
Dne 20. 1. 2021 podalo ŘSD žádost o vydání společného povolení (ÚR+SP). Dne 5. 2. 2021 zahájilo Ministerstvo dopravy společné řízení v rozsahu 22 stavebních objektů.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Dokumentace pro odpočívku Staré Město se musí přepracovat, viz: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... raceni.pdf
A také něco dalšího k tomu: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_skn
A také něco dalšího k tomu: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_skn
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale bonita těchto polí je sice určitě nadprůměrná, ale není to žádná Haná nebo Polabí, kde fakt vidím ty sklady a beton kolem dálnic opravdu nerad.
Odůvodnění potřeby mít tam zrovna velkou odpočívku je doufám formalita, když nikde jinde není sebemenší šance na velkou odpočívku na celém úseku D35 mezi HK a Olomoucem. S tím souvisí i ta připomínka na ty doplňkové služby .. kolik to hřiště proboha zabere plochy ? Na této odpočívce jde především o stání pro kamiony, to je hlavní účel a plocha a ta jinde prostě být nemůže, protože všude jinde jsou odpočívky třeba 300-500 m od zástavby, tady je to 1,2 km.
Co jsem narychlo našel, tak bonita o něco horší je poblíž jedině tady. Ale to bude už cca 1 km od MÚK, takže asi problém.
A pak by asi odpočívka mohla být ještě tady, kousek za mostem pro železnici. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... NnJGf5ng8a
ŘSD musí udělat vše, aby tady někde na tomto úseku odpočívka vznikla, protože nikde jinde není možnost postavit velkou odpočívku takhle vzdálenou od zástavby. Navíc málokde se najde taková pěkná rovina a vzdálenosti od MÚK. Podmínky jsou směrem k HK horší a horší ve všech ohledech.
Odůvodnění potřeby mít tam zrovna velkou odpočívku je doufám formalita, když nikde jinde není sebemenší šance na velkou odpočívku na celém úseku D35 mezi HK a Olomoucem. S tím souvisí i ta připomínka na ty doplňkové služby .. kolik to hřiště proboha zabere plochy ? Na této odpočívce jde především o stání pro kamiony, to je hlavní účel a plocha a ta jinde prostě být nemůže, protože všude jinde jsou odpočívky třeba 300-500 m od zástavby, tady je to 1,2 km.
Co jsem narychlo našel, tak bonita o něco horší je poblíž jedině tady. Ale to bude už cca 1 km od MÚK, takže asi problém.
A pak by asi odpočívka mohla být ještě tady, kousek za mostem pro železnici. https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... NnJGf5ng8a
ŘSD musí udělat vše, aby tady někde na tomto úseku odpočívka vznikla, protože nikde jinde není možnost postavit velkou odpočívku takhle vzdálenou od zástavby. Navíc málokde se najde taková pěkná rovina a vzdálenosti od MÚK. Podmínky jsou směrem k HK horší a horší ve všech ohledech.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Část z podepsaného memoranda, která potenciální odpočívku na ploše původní MÚK Mikuleč dost pravděpodobně zavrhuje, jelikož ta plocha je na katastru Janova: ŘSD se zavazuje, že nebude připravovat stavbu jakékoliv odpočívky v rámci celého úseku „D35 Litomyšl – Janov“ a v katastrálním území Janov v úseku „D35 Janov - Opatovec“, pokud k tomu nebude dán souhlas dotčených veřejnoprávních korporací a dalších subjektů.Aram96 píše:MzO, něco nového s odpočívkami na D35 nebo s tou vyhledávačkou ?
Co ta mnou navrhnutá odpočívka místo zrušené MÚK Mikuleč ? Ta plocha by přece šla využít a odpor by měl být naprosto minimální. Navíc je na ideálním místě, téměř uprostřed mezi oběma plánovanými odpočívkami s ČSPH Staré město a Dolní Roveň.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Díky za info. To je škoda. Snad bude situace jiná, až se ta samotná dálnice postaví, žel to tady bude taková druhá D8.
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Tak jsem si to také prolezl a je to dost síla, celé to memorandum. Nicméně ta odpočívka by se dala umístit relativně v pohodě do katastru obce Mikuleč, resp. kousek vedle od mnou dříve navrženého místa. Baj voko sem:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... TofkxgQXQe
Dálnice v tom nejnižším místě vede na náspu, takže zářez a násep pro odpočívku vlevo by nebyl tak hrozný, jak se na první pohled může zdát.
Jako popravdě když shrnu fakty, že
1) vychází vzdáleností krásně mezi vedlejší odpočívky
2) plocha měla být původně zabrána MÚK (i když kousek vedle)
3) zástavba přes půl kilometru za kopečkem, navíc je mezi odpočívkou a obcí stará silnice - této výhody by se mělo právě využívat co nejvíce
4) kdyby třeba vypadla zmíněná restaurace na odpočívce Staré město, tak sem by se dala umístit právě restaurace a ne ČSPH, protože ČSPH jsou do obou směrů blízko
5) není to nijak úrodná půda
6) je potřeba zde někde mít jak místo pro zastavení (v krajním případě i malou odpočívku), tak i nějaká místa pro NA pro celkovou potřebu D35 a jejich rozmístění
Ale po tomhle všem jsem opravdu raději pro postup dělat mrtvého brouka, postavit dálnici a poté ihned aktualizovat ZURky a připravovat odpočívky. V tomhle ať si obce trhnou nohou. Je potřeba jít prvně za obcí, říct, že je záměr postavit zde odpočívku, protože NIKDE JINDE TO NENÍ MOŽNÉ (+přidat technické argumenty včetně potřebnosti, málo úrodná půda, vzdálenost od zástavby nadprůměrná), zeptat se, jaké kompenzace za to chtějí (ne jestli odpočívku ano nebo ne), třeba val a výsadbu okolo, a poté připravovat. V případě neúspěchu > kraj>ZUR. Jiný postup při stávající legislativě evidentně není možný.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... TofkxgQXQe
Dálnice v tom nejnižším místě vede na náspu, takže zářez a násep pro odpočívku vlevo by nebyl tak hrozný, jak se na první pohled může zdát.
Jako popravdě když shrnu fakty, že
1) vychází vzdáleností krásně mezi vedlejší odpočívky
2) plocha měla být původně zabrána MÚK (i když kousek vedle)
3) zástavba přes půl kilometru za kopečkem, navíc je mezi odpočívkou a obcí stará silnice - této výhody by se mělo právě využívat co nejvíce
4) kdyby třeba vypadla zmíněná restaurace na odpočívce Staré město, tak sem by se dala umístit právě restaurace a ne ČSPH, protože ČSPH jsou do obou směrů blízko
5) není to nijak úrodná půda
6) je potřeba zde někde mít jak místo pro zastavení (v krajním případě i malou odpočívku), tak i nějaká místa pro NA pro celkovou potřebu D35 a jejich rozmístění
Ale po tomhle všem jsem opravdu raději pro postup dělat mrtvého brouka, postavit dálnici a poté ihned aktualizovat ZURky a připravovat odpočívky. V tomhle ať si obce trhnou nohou. Je potřeba jít prvně za obcí, říct, že je záměr postavit zde odpočívku, protože NIKDE JINDE TO NENÍ MOŽNÉ (+přidat technické argumenty včetně potřebnosti, málo úrodná půda, vzdálenost od zástavby nadprůměrná), zeptat se, jaké kompenzace za to chtějí (ne jestli odpočívku ano nebo ne), třeba val a výsadbu okolo, a poté připravovat. V případě neúspěchu > kraj>ZUR. Jiný postup při stávající legislativě evidentně není možný.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Odpočívka Holovousy má SP, vydané ve společném řízení. Viz leták. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Odpocivky/ ... usy-A5.pdf
Jak to tak bývá, tak příprava jde snadněji tam, kde to zase až tak moc nehoří.
Jak to tak bývá, tak příprava jde snadněji tam, kde to zase až tak moc nehoří.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Holovousy už mají i územní rozhodnutí.
https://hradecka.drbna.cz/zpravy/9503-d ... d=11197519
https://hradecka.drbna.cz/zpravy/9503-d ... d=11197519
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Žádné "už i".
Výše píšu, že mají stavební povolení (což je vyšší rozhodnutí než územní rozhodnutí), protože odpočívka byla povolována v rámci společného územního a stavebního řízení.
Maximálně v tuto dobu nabylo stavební povolení pravní moci.
Výše píšu, že mají stavební povolení (což je vyšší rozhodnutí než územní rozhodnutí), protože odpočívka byla povolována v rámci společného územního a stavebního řízení.
Maximálně v tuto dobu nabylo stavební povolení pravní moci.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Tak Arame, tvůj boj za odpočívku u Mikulče padl na úrodnou půdu. Až tě podezírám, zda tě nezaměstnali na ŘSD Každopádně ledy se začínají hýbat: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/420961Aram96 píše:Tak jsem si to také prolezl a je to dost síla, celé to memorandum. Nicméně ta odpočívka by se dala umístit relativně v pohodě do katastru obce Mikuleč, resp. kousek vedle od mnou dříve navrženého místa. Baj voko sem:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... TofkxgQXQe
Dálnice v tom nejnižším místě vede na náspu, takže zářez a násep pro odpočívku vlevo by nebyl tak hrozný, jak se na první pohled může zdát.
Jako popravdě když shrnu fakty, že
1) vychází vzdáleností krásně mezi vedlejší odpočívky
2) plocha měla být původně zabrána MÚK (i když kousek vedle)
3) zástavba přes půl kilometru za kopečkem, navíc je mezi odpočívkou a obcí stará silnice - této výhody by se mělo právě využívat co nejvíce
4) kdyby třeba vypadla zmíněná restaurace na odpočívce Staré město, tak sem by se dala umístit právě restaurace a ne ČSPH, protože ČSPH jsou do obou směrů blízko
5) není to nijak úrodná půda
6) je potřeba zde někde mít jak místo pro zastavení (v krajním případě i malou odpočívku), tak i nějaká místa pro NA pro celkovou potřebu D35 a jejich rozmístění
Ale po tomhle všem jsem opravdu raději pro postup dělat mrtvého brouka, postavit dálnici a poté ihned aktualizovat ZURky a připravovat odpočívky. V tomhle ať si obce trhnou nohou. Je potřeba jít prvně za obcí, říct, že je záměr postavit zde odpočívku, protože NIKDE JINDE TO NENÍ MOŽNÉ (+přidat technické argumenty včetně potřebnosti, málo úrodná půda, vzdálenost od zástavby nadprůměrná), zeptat se, jaké kompenzace za to chtějí (ne jestli odpočívku ano nebo ne), třeba val a výsadbu okolo, a poté připravovat. V případě neúspěchu > kraj>ZUR. Jiný postup při stávající legislativě evidentně není možný.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Odpor obce je nicméně silný, takže si to nemalujte. Ledy se tak nehýbou, akorát se nakupují nástroje na jejich prolomení.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Vyhledávací studie je ke stažení u odkazované zakázky na EIA pro Mikuleč.Aram96 píše:MzO, něco nového s odpočívkami na D35 nebo s tou vyhledávačkou ?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D35] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
A které obce? Mikuleč? Pač ono to staničně trochu zasahuje i na katastr Janova, který si podmínku nevybudování odpočívky na svém území prosadil do memoranda.Martin z Ostravy píše:Odpor obce je nicméně silný, takže si to nemalujte. Ledy se tak nehýbou, akorát se nakupují nástroje na jejich prolomení.