Most Pionýrů: estakádu postavili po výbuchu, nyní ji čeká nutná rekonstrukce
Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 70117.html
Most Pionýrů: estakádu postavili po výbuchu, nyní ji čeká nutná rekonstrukce
Na místě výbuchem poškozeného a zhrouceného původního mostu Pionýrů v centru Ostravy začala výstavba nové estakády vedoucí kolem stadionu Bazaly. I ta však po více než třiceti letech provozu potřebuje nutnou rekonstrukci.
dnes 13:15 SDÍLEJ:
Takto vypadal ostravský most Pionýrů po výbuchu plynu v listopadu 1976. Podobný záběr se objevil v rakouské televizi.
Takto vypadal ostravský most Pionýrů po výbuchu plynu v listopadu 1976. Podobný záběr se objevil v rakouské televizi.Foto: Archiv města Ostravy
Za pár let bude téměř dvoukilometrový úsek jednoho z hlavních přiváděčů do centra Ostravy včetně mostních pilířů k nepoznání. Do té doby ale řidičům opět nastanou krušné časy. Dlouho očekávaná rekonstrukce mostu Pionýrů a okolí začne letos v březnu.
Jen krátce po dvouletých opravách Nádražní ulice čeká řidiče a cestující další dopravní šlamastyka. Stavbaři se za chvíli pustí do rekonstrukce mostů a vozovky v Českobratrské ulici od křižovatky se Sokolskou třídou až po kruhový objezd na Hladnově.
Práce budou rozděleny na dvě etapy. První potrvá od března do listopadu a bude se rekonstruovat pravá strana mostu Pionýrů až po druhý sjezd na Bohumínskou ulici.
„Konkrétně jde o rekonstrukci šesti mostů, silnice, veřejného osvětlení, trolejového vedení a přeložku kabelů," uvedla mluvčí krajského úřadu Miroslava Chlebounová s tím, že první etapa už má svého vysoutěženého zhotovitele firmu Strabag a bude stát 55,4 milionu korun, včetně DPH. To je oproti původním odhadovaným nákladům snížení v řádu desítek milionů korun.
AŽ NA HLADNOV
Ve druhém čtvrtletí roku 2018 se pak stavbaři přesunou na levou stranu. Součástí nákladnější druhé etapy je také rekonstrukce celé mostní estakády a silnice až po nový kruhový objezd na Hladnově. „Tady v současné době probíhá stavební řízení a dokončování projektové dokumentace," řekla Chlebounová. Celý projekt by podle ní měl vyjít na necelých 180 milionů korun, přičemž 90 procent by podle předpokladů měly pokrýt dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
DOPRAVNÍ OMEZENÍ
Po dobu stavby se musejí řidiči i cestující MHD připravit na nezbytné uzavírky a objízdné trasy. Ty budou rozpracované před začátkem stavby odborem dopravy MMO na požádání zhotovitele. Magistrát by podle informací Deníku měl také hradit opravy trolejového vedení, chodníků a veřejného osvětlení v řádu několika milionů korun.
K TÉMATU
MOST PIONÝRŮ. K explozi mostu Pionýrů (25. listopadu 1976), který vedl v Ostravě přes řeku Ostravici, došlo v době hluboké normalizace, kdy režim nepotřeboval žádné výjimečné situace. Komunisté se snažili katastrofu utajit, ačkoliv rakouská televize o ní přinášela reportáže. Most sám byl dostavěn a dán do provozu v roce 1959 za velké komunistické slávy, u které asistovali také pionýři s rudými šátky. Samotná příčina exploze není dodnes přesně zjištěna. Existují dvě verze. Podle té první způsobil zažehnutí plynu trolejbus zajiskřením pantografu, podle druhé stoupal plyn z potrubí dutinami stožárů pouličního osvětlení vzhůru až k osvětlovacím tělesům a tam v důsledku zajiskření došlo ke vzplanutí. Most Pionýrů se pak po rekonstrukci stal součástí mimoúrovňové křižovatky, přičemž devět let až do roku 1985 sloužilo pro autobusy a trolejbusy mostní provizorium od ulice Matiční.
Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 70117.html
(T) Most Pionýrů: estakádu postavili po výbuchu, nyní ji ček
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion