Němci zvyšují tlak na české dopravce: Plaťte řidičům naši minimální mzdu
30. 5. 2017 | Zdroj: BusinessInfo.cz
Odborové organizace i speditérské firmy v Německu chtějí, aby čeští a polští řidiči kamionů dostávali německou minimální mzdu v době, kdy spolkovou republikou projíždějí. Evropská komise je zatím zdrženlivější. České Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia si stěžuje na to, že Evropská komise už dva roky váhá s vydáním stanoviska, jak se mají autodopravci chovat.
Minimální mzda funguje. Tak informuje německé ministerstvo práce o opatření, které v Německu platí dva a půl roku. S jednou výjimkou. Pro české a polské řidiče kamionů, kteří zemí projíždějí.
V době, kdy jsou v Německu, by měli pobírat minimální mzdu platnou v Německu. Zatím jsou však v režimu „dočasného řešení“, kdy za dobu strávenou na německých dálnicích berou plat z mateřské země. Německým firmám se to nelíbí, ke sporné situaci se má Evropská komise vyjádřit do konce května.
Komise to řeší dva roky bez výsledku
Mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix redakci Euro.cz sdělil, že přímo požadavek na výplatu minimálních mezd v zemích EU zatím neuplatňuje žádná země.
„Velmi kategoricky to odmítáme. Nicméně celou problematiku už více než dva roky řeší Evropská komise a stále se nedobrala k žádnému výsledku. To má za následek, že přibývají další státy. Z Německa nám jsou známy zatím jednotlivé případy pokut - 2000 a 5000 eur. Ve Francii se pokuty pohybují okolo 100 až 150 eur a jsou jich řádově desítky,“ uvedl Felix.
Nyní v tomto sporu dostala berlínská vláda podpůrný argument hamburského právníka Petera Mankowského. Podle něj je pozice Bruselu v tomto směru neudržitelná a zákon o minimální mzdě musí být i na německých dálnicích dodržován.
Mankowski zastupuje německý svaz dopravců zboží a logistiky (BGL) a německý odborový svaz (DGB), upozornil deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Zákon platí i v zácpě
Spor se vede zejména o případy, kdy řidiči „chudších“ zemí pouze projíždějí nebo zastaví u benzínové stanice. „Zákon platí i v době, kdy řidič stojí v zácpě,“ argumentuje Mankowski. Přitom po každých 4,5 hodinách musí zastavit na povinný odpočinek.
Podle českých automobilových dopravců řidiči dostávají v průměru za hodinu 3,77 eura za hodinu (asi sto korun). Minimální mzda v Německu je ale stanovena na více než dvojnásobek, 8,84 eura (233 korun).
Německé firmy i odbory už dlouho zvyšují tlak na to, aby východoevropští přepravci platili řidičům více. Podle nich se jedná o nepřípustný dumping, který je poškozuje.
Likvidační pro firmy z východu
Na druhou stranu východoevropští přepravci, včetně českých, tvrdí, že takový požadavek je pro ně likvidační. Formálně není německá minimální mzda ani pro případy průjezdu českých kamionů zrušena.
Evropská komise podle České televize připravila silniční balíček, jenž obsahuje devět právních norem. Má jej zveřejnit do konce května. Kromě sjednocení povinné výbavy vozu má řešit i minimální mzdu pro řidiče kamionů v rámci Evropské unie.
Právní analýza Mankowského rovněž odmítá, že by minimální mzdou Německo porušovalo ustanovení evropské legislativy o volném pohybu služeb.
Německý deník napsal, že do zářijových voleb se pravděpodobně spor nevyřeší. Skupina asi 60 východoevropských europoslanců už uvedla, že z nové evropské legislativy chtějí vypustit právě sporné ustanovení pro minimální mzdu řidičů, kteří danou zemí projíždějí.
Převzato z posrtálu Euro.cz, autor: František Novák
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/ne ... 90995.html
Němci zvyšují tlak na české dopravce
Články z novin a internetu - domácí
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion