Na obchvat už ve Frýdku-Místku čekají desítky let.
Na obchvat už ve Frýdku-Místku čekají desítky let. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA
O to, kdo získá zakázku za téměř pět miliard korun na stavbu obchvatu Frýdku-Místku, nyní začaly soutěžit stavební firmy.
Ředitelství silnic a dálnic vypsalo druhé kolo soutěže o zhotovitele stavby. V prvním se předběžně schvalovalo, zda se firmy vůbec mohou soutěže zúčastnit, ve druhém už jde o výběr konkrétního stavebníka. Ovšem to, kdy se začne ve skutečnosti stavět, zatím ještě není jisté. „V případě bezproblémové přípravy bude jejich výstavba zahájena ještě v průběhu letošního roku,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Bezproblémový průběh přípravy se však v případě stavby obchvatu Frýdku-Místku nedá příliš předvídat. „Při přípravě staveb je stále třeba počítat se standardními riziky investorské přípravy, jako je například majetkoprávní vypořádání, odvolání účastníků správního řízení v rámci stavebních řízení nebo odvolání neúspěšných uchazečů o zakázku k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ poznamenal mluvčí ŘSD.
Na část obchvatu nebylo vydáno stavební povolení
U frýdecko-místeckého obchvatu jde hlavně o úsek, v němž trasa prochází chráněným územím kaňonu řeky Morávky. Pro tuto část stavby totiž stále nebylo vydáno stavební povolení.
Zástupci ŘSD sice věří, že se tak stane ještě v tomto roce, skutečnost ale bývá většinou zcela odlišná. Třeba jako v případě Skatulova Hliníku, ekologického opatření, které má z trasy obchvatu odstranit dávnou skládku někdejších Válcoven plechu plnou těžkých kovů a jiných nebezpečných látek.
Stavební úřad sice vydal rozhodnutí o umístění stavby již 22. prosince 2016, odvolání však podaly dva občanské spolky. Ty jej sice vzaly v polovině března zpět, přípravu na sanační práce tak ale nešlo zahájit dříve než v polovině května letošního roku.
A další problémy musí řešit magistrát Frýdku-Místku kvůli změnám, které ŘSD v projektu udělalo. Z původních plánů obchvatu totiž vypadla stavba dvou mostů spojujících Frýdek-Místek s Chlebovicemi, okolím přehrady Olešná a Palkovicemi. Vyřazení mostů z plánu výstavby by v praxi znamenalo, že by všichni lidé mířící k přehradě Olešná, ať už na její břehy, nebo do akvaparku, museli po silnicích.
Mosty si město postaví samo
„Jde hlavně o spojení pro pěší a cyklisty. Nechceme, aby se v těchto směrech museli prodírat mezi nákladními automobily a podobně,“ řekl náměstek frýdecko-místeckého primátora Karel Deutscher.
A úpravy budou potřebovat i některé silnice v okolí obchvatu. O ty se má postarat krajský úřad. „Chceme se domluvit s krajem, že bychom naše projekty spojili. My chceme postavit dva mosty, oni budou upravovat silnici, chceme to udělat společně,“ dodal náměstek primátora.
Stavba dvou mostů přes chystaný obchvat by měla město přijít na zhruba 60 milionů korun v cenách z roku 2010.
Samotná stavba obchvatu, v současnosti spojující stavby obchvatu a dálničního přivaděče z dálnice D56 od Ostravy, by měla v celku přijít na necelých pět miliard korun. Na stavbu 8,6 kilometru dlouhého obchvatu počítá ŘSD s 4,035 miliardami korun, na stavbu 2,3 kilometru dlouhého přivaděče pak s 961 miliony korun.
Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/soutez-o-stavbu ... zpravy_woj
Stavební firmy soutěží o zakázku na obchvat Frýdku-Místku
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion