VMO nabírá další zpoždění. Stavbu vinohradského tunelu komplikuje složitý terén
Brno /INFOGRAFIKA/ - Dostavba velkého městského okruhu v Brně se opět zpožďuje. Kromě nové studie vlivu na životní prostředí na Žabovřeské za to mohou i komplikace se stavbou tunelu ve Vinohradech.
Vizualizace stavby velkého městského okruhu mezi Husovickým tunelem a tunelem pod Vinohrady. Ilustrační foto.Foto: Archiv Magistrátu města Brna
Po celém velkém okruhu už se neprojedu, ale moji vnuci možná ano. Variace vtipu na stále prodlužovanou dobu dostavby brněnského velkého městského okruhu už zlidověly. Ředitelství silnic a dálnic, které okruh staví, ale připravilo další odklad.
Výstavba velkého městského okruhu je o malý krok blíž. Dělníci se pustili do bourání židenických kasáren.
Letos ke konci roku měla začít stavba okruhu v Žabovřeské ulici v Pisárkách. Stroje ale na staveniště vyrazí nejdříve příští rok. „Za zdržení může novela zákona o posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. Žádost jsme podali v březnu, vyjádření čekáme v září,“ uvedla mluvčí ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Pro zvětšení klikněte.
Až poté může státní organizace požádat o stavební povolení. Ledvinová předpokládá zahájení stavby v dubnu příštího roku. Už letošní plánovaný start prací byl ale posunutý, dříve ředitelství dálnic počítalo se zahájením loni.
Další odklad čeká také na úsek okruhu ve Vinohradech. Vznikne až jako poslední a dokončení ředitelství plánuje nově na rok 2032. Problém je hlavně vinohradský tunel. „Provádíme inženýrsko-geologický průzkum. Zkoumáme také starou ekologickou zátěž v místě tunelu,“ vysvětlila mluvčí Ledvinová.
Podle projektanta Vlastimila Nováka má zamýšlený tunel stát ve velmi složitém terénu. „Není tak vůbec jasné, jestli se postavit dá,“ upozornil na riziko. Novák se podílel na přípravě stavby úseku okruhu na Tomkově náměstí, podílí se také na projektování trasy dálnice D43 z Brna na Moravskou Třebovou.
Složitost vedení tunelu pod Vinohrady potvrdil také Martin Knížek z Ústavu geologických věd Masarykovy univerzity v Brně. „Pokud by v celé trase tunelu byl jen jeden typ horniny, byla by ražba jednoduchá. Přes Vinohrady ale kdysi vedla řeka a její údolí později vyplnil materiál z blízkého okolí,“ popsal geologickou historii oblasti Knížek.
Ražba skrz jeden druh horininy by podle Knížka byla relativně jednoduchá. „Kombinace různých typů hornin v hloubce způsobuje komplikace. V tomto případě ostrý přechod mezi velmi pevným a kvalitním granodioritem a nezpevněnými sedimenty,“ upozornil Knížek.
Vlastimil Horák z Ústavu geotechniky Vysokého učení technického v Brně ovšem upozornil, že dnes je možné stavět tunely prakticky kdekoliv. „Technologie na to máme. Otázka jsou peníze. Cena staveb od vyprojektování stoupá, protože je projektanti připravují v jiné době, než je později dělníci staví,“ řekl Horák.
Podle vinohradského starosty Jiřího Čejky je zamýšlený tunel pro městskou část důležitý. „Potřebujeme ho co nejdřív a také jeho napojení na jižní i severní část okruhu. Odklad nepřichází v úvahu,“ uvedl starosta.
Zdroj:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70627.html
VMO nabírá další zpoždění. Stavbu vinohradského tunelu kompl
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion