Výstavba obchvatu Bratislavy sa rozbehne na plné obrátky
mm, Pravda | 05.01.2017 08:00
Kolabujúca doprava v okolí Bratislavy sa v roku 2017 posunie o krok bližšie k rozpusteniu kolón.
Bratislavský obchvat má odľahčiť hlavné mesto najmä od tranzitnej dopravy.
Autor: OBCHVATBRATISLAVY.SK
Začiatkom roka 2017 sa naplno rozbehne výstavba časti nultého obchvatu hlavného mesta diaľnice D4, ku ktorej sa pridá rýchlostná cesta R7 od Bratislavy smerom na Holice pri Dunajskej Strede. Celkovo tak v okolí Bratislavy do roku 2020 vznikne 59,1 kilometra nových ciest.
Oficiálne sa výstavba začala koncom októbra 2016, keď minister dopravy Arpád Érsek (Most – Híd) slávnostne poklepal základný kameň. V súčasnosti prebiehajú prípravné práce na úseku rýchlostnej cesty R7 neďaleko Holíc. Predchádzal im niekoľkomesačný archeologický prieskum.
Výstavba obchvatu D4/R7 je v súčasnosti jedným z najväčších projektov svojho druhu v Európe. Na Slovensku bude v roku 2017 vo výstavbe ďalších osem úsekov, ktoré však majú omnoho menší rozsah. Pre chýbajúce eurofondy a nedostatok financií v štátnom rozpočte vláda rozhodla, že kombinácia diaľnice a rýchlostnej cesty vznikne zo súkromného kapitálu formou PPP projektu.
Štát odhadoval, že za výstavbu a 30-ročnú prevádzku spolu s údržbou zaplatí celkovo 4,5 miliardy eur. Súťaž však vygenerovala výrazne nižšiu cenu. Najnižšiu ponuku predložilo konzorcium Obchvat nula, ktoré vedie španielska spoločnosť Cintra.
Celková suma projektu dosiahla 1,9 miliardy eur. Do projektu sa zapojili aj Európska investičná banka, Európska banka pre obnovu a rozvoj spolu so Slovenským investičným holdingom. Ročné splátky, ktoré bude štát platiť 30 rokov, dosiahnu 52,8 milióna eur ročne.
Projekt bude do užívania odovzdaný vo dvoch etapách. Prvá časť bude hotová v roku 2020, druhá v roku 2021. "Máme dôvod sa čo najskôr do toho pustiť a skracovať termíny, ako je to len možné. Dodržiavame všetky termíny a dodávky, nikdy sme nič neodovzdali neskôr, ako sme sa zaviazali,“ povedal v máji 2016 pri podpise zmluvy zástupca konzorcia Carlos Ugarte zo spoločnosti Cintra.
Po najvyťaženejších úsekoch obchvatu bude denne jazdiť 45-tisíc vozidiel. Chýbať však bude aj naďalej tunel Karpaty, ktorý má spojiť bratislavskú mestskú časť Raču s diaľnicou D2 pri Stupave.
Hlavným prínosom projektu D4/R7 bude uľahčenie vstupu do Bratislavy z juhovýchodnej strany a odľahčenie Prístavného mosta na diaľnici D1, cez ktorý denne prejde viac ako 100-tisíc áut.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/4 ... e-obratky/
(SK) Výstavba obchvatu Bratislavy se letos naplno rozběhne
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion