(SK) D1 kolem Košíc napředuje, staví se i 0,5 km most

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22561
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) D1 kolem Košíc napředuje, staví se i 0,5 km most

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba diaľnice D1 medzi Budimírom a Bidovcami napreduje

Miestni obyvatelia o stavbe diaľnice: Makajú poriadne, ako diví.

13. mar 2017 o 0:00 Judita Čermáková, Michal Lendel

Stavebná činnosť. Stavbári by mali mať hotový celý úsek do decembra 2019.
Obrázek
(Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

KOŠICE. Na pätnásť a pol kilometrovom úseku východnej D1, ktorej časť sa má stať súčasťou košického vonkajšieho obchvatu, sa pracuje. Najintenzívnejšia výstavba prebieha v blízkosti obcí Vajkovce a Rozhanovce.

Pracovníci spoločnosti Skanska SK, ktorá je realizátorom celého projektu, pracujú aktuálne na výstavbe 542-metrov dlhého mosta ponad rieku Torysa, pričom niektoré z jeho nosníkov už stoja.

V tejto časti diaľnice bude vybudovaná aj nová mimoúrovňová križovatka Budimír s pokračovaním cez údolie Torysy.

Do užívania má byť stavba, za ktorú zaplatí štát 197,44 milióna eur, odovzdaná v decembri 2019.

Robotník: Podmienky sú priaznivé

Podľa jedného z pracovníkov sú podmienky pri výstavbe aktuálne priaznivé, hoci blato a topiaci sa sneh ešte donedávna strpčovali prácu na stavbe.

„Teraz je to neporovnateľne lepšie ako počas tých mrazov a tesne po nich. Samozrejme, keď bola enormná zima, zohľad-ňovalo sa to a my sme nepracovali. Robotu nám neuľahčovalo ani blato po topení snehu,“ vysvetlil robotník.

Ako ďalej uviedol pre Korzár, nemá informácie, že by sa niekto sťažoval na prácu na tomto projekte.

„Zatiaľ neviem o žiadnych komplikáciách, ani problémoch, ktoré by zdržali výstavbu alebo ju nejako predražili, takže, keď to takto pôjde ďalej, termín troch rokov by mohol byť úplne reálny,“ povedal stavbár.

Vlani v polovici novembra, keď sa práce na výstavbe začali, upozornil projektový manažér stavby zo Skanska SK Ivan Gajdoš, že blízkosť Torysy zvyšuje nároky na to, aby stavba odolala opakovanému náporu vody v čase vyliatia rieky.

„Stavba je náročná najmä z hľadisko toho, že časť ide po-pri rieke Torysa, kde sú časté záplavové územia, takže je projektovaná a aj sa musí realizovať tak, aby spĺňala požiadavky na časté záplavy,“ uviedol Ivan Gajdoš.

Miestni si pochvaľujú

Začatie budovania diaľnice, ktorá vo veľkej miere odbremení dopravu v okolitých obciach, vníma pozitívne i dôchodca Jaroslav z Rozhanoviec.

„Konečne sa do toho pustili. Projekt diaľnice na tomto mieste je starý asi 20 alebo 30 rokov, čo si pamätám. Ja bývam pri hlavnej ceste a niekedy mám problém vyjsť s autom von z dvora. Nákladiaky majú zákaz prejazdu cez obec, ale často ho porušujú. Keď pôjdu po diaľnici, zlepší sa i bezpečnosť chodcov,“ vymenoval pozitíva Jaroslav.

Samotná výstavba podľa jeho slov nekomplikuje život v obci.

Ďalší z obyvateľov povedal, ukazujúc smerom k robotníkom pracujúcim necelý kilometer od dediny, že v týchto miestach sú bažiny.

„Hlavne na jar tam stávala voda a všade bolo bahno. Teraz sú tam nákladné autá a ťažké mechanizmy. Čo som si všimol, tak teraz makajú poriadne, ako diví,“ povedal s uznaním Rozhanovčan.

Ten vyzdvihol i to, že blato, ktoré sa dostane na hlavnú cestu z kolies strojov vychádzajúcich od staveniska, okamžite odpratáva traktor.

Projektový manažér v novembri prisľúbil, že samotná realizácia si dopravné obmedzenia pre vodičov nevyžiada, keďže je vedená okolo obcí v novej trase.

„Akurát v čase napojenia pri mimoúrovňových križovatkách Budimír a Bidovce budú čiastočné obmedzenia,“ doplnil Gajdoš.

https://kosice.korzar.sme.sk/c/20481316 ... -divi.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2017 Svět“