Výstavba diaľnice D1 medzi Budimírom a Bidovcami napreduje
Miestni obyvatelia o stavbe diaľnice: Makajú poriadne, ako diví.
13. mar 2017 o 0:00 Judita Čermáková, Michal Lendel
Stavebná činnosť. Stavbári by mali mať hotový celý úsek do decembra 2019.
(Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)
KOŠICE. Na pätnásť a pol kilometrovom úseku východnej D1, ktorej časť sa má stať súčasťou košického vonkajšieho obchvatu, sa pracuje. Najintenzívnejšia výstavba prebieha v blízkosti obcí Vajkovce a Rozhanovce.
Pracovníci spoločnosti Skanska SK, ktorá je realizátorom celého projektu, pracujú aktuálne na výstavbe 542-metrov dlhého mosta ponad rieku Torysa, pričom niektoré z jeho nosníkov už stoja.
V tejto časti diaľnice bude vybudovaná aj nová mimoúrovňová križovatka Budimír s pokračovaním cez údolie Torysy.
Do užívania má byť stavba, za ktorú zaplatí štát 197,44 milióna eur, odovzdaná v decembri 2019.
Robotník: Podmienky sú priaznivé
Podľa jedného z pracovníkov sú podmienky pri výstavbe aktuálne priaznivé, hoci blato a topiaci sa sneh ešte donedávna strpčovali prácu na stavbe.
„Teraz je to neporovnateľne lepšie ako počas tých mrazov a tesne po nich. Samozrejme, keď bola enormná zima, zohľad-ňovalo sa to a my sme nepracovali. Robotu nám neuľahčovalo ani blato po topení snehu,“ vysvetlil robotník.
Ako ďalej uviedol pre Korzár, nemá informácie, že by sa niekto sťažoval na prácu na tomto projekte.
„Zatiaľ neviem o žiadnych komplikáciách, ani problémoch, ktoré by zdržali výstavbu alebo ju nejako predražili, takže, keď to takto pôjde ďalej, termín troch rokov by mohol byť úplne reálny,“ povedal stavbár.
Vlani v polovici novembra, keď sa práce na výstavbe začali, upozornil projektový manažér stavby zo Skanska SK Ivan Gajdoš, že blízkosť Torysy zvyšuje nároky na to, aby stavba odolala opakovanému náporu vody v čase vyliatia rieky.
„Stavba je náročná najmä z hľadisko toho, že časť ide po-pri rieke Torysa, kde sú časté záplavové územia, takže je projektovaná a aj sa musí realizovať tak, aby spĺňala požiadavky na časté záplavy,“ uviedol Ivan Gajdoš.
Miestni si pochvaľujú
Začatie budovania diaľnice, ktorá vo veľkej miere odbremení dopravu v okolitých obciach, vníma pozitívne i dôchodca Jaroslav z Rozhanoviec.
„Konečne sa do toho pustili. Projekt diaľnice na tomto mieste je starý asi 20 alebo 30 rokov, čo si pamätám. Ja bývam pri hlavnej ceste a niekedy mám problém vyjsť s autom von z dvora. Nákladiaky majú zákaz prejazdu cez obec, ale často ho porušujú. Keď pôjdu po diaľnici, zlepší sa i bezpečnosť chodcov,“ vymenoval pozitíva Jaroslav.
Samotná výstavba podľa jeho slov nekomplikuje život v obci.
Ďalší z obyvateľov povedal, ukazujúc smerom k robotníkom pracujúcim necelý kilometer od dediny, že v týchto miestach sú bažiny.
„Hlavne na jar tam stávala voda a všade bolo bahno. Teraz sú tam nákladné autá a ťažké mechanizmy. Čo som si všimol, tak teraz makajú poriadne, ako diví,“ povedal s uznaním Rozhanovčan.
Ten vyzdvihol i to, že blato, ktoré sa dostane na hlavnú cestu z kolies strojov vychádzajúcich od staveniska, okamžite odpratáva traktor.
Projektový manažér v novembri prisľúbil, že samotná realizácia si dopravné obmedzenia pre vodičov nevyžiada, keďže je vedená okolo obcí v novej trase.
„Akurát v čase napojenia pri mimoúrovňových križovatkách Budimír a Bidovce budú čiastočné obmedzenia,“ doplnil Gajdoš.
https://kosice.korzar.sme.sk/c/20481316 ... -divi.html
(SK) D1 kolem Košíc napředuje, staví se i 0,5 km most
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion