Kto postaví napojenie D1 na obchvat Bratislavy, má byť jasné tento mesiac
Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť hotové na začiatku roka 2019.
3. apr 2017 o 15:15 TASR
BRATISLAVA. V priebehu tohto mesiaca by malo padnúť rozhodnutie o tom, kto bude stavať napojenie existujúcej diaľnice D1 v križovatke Ivanka-sever na nový obchvat Bratislavy na D4.
Rozhodnúť sa má, či si túto stavbu zoberie na svoje plecia Národná diaľničná spoločnosť (NDS), alebo ju bude stavať konzorcium na čele s firmou Cintra, ktoré má na starosti projekt obchvatu mesta. Na stretnutí s novinármi to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš.
"Ani to nemôžeme vedieť neskôr, pretože to nie že my by sme vlastnými kapacitami nestihli, to už by sa koncesionár dostal do problémov, aby to stihol," uviedol Dudáš.
Začiatok roka 2019
Napojenie diaľnice D1 na novovznikajúcu D4 má byť podľa diaľničiarov hotové na začiatku roka 2019. Ide pritom o úsek, ktorý siaha až po križovatku Triblavina a je rozšírený na plánovaný osempruh.
Podľa NDS je to technicky náročné riešenie, keďže sa existujúca diaľnica D1 bude musieť zodvihnúť a popod ňu bude viesť nová cesta. Výstavba sa má zároveň realizovať počas prevádzky na ceste, práce v tomto úseku by sa preto podľa diaľničiarov mali robiť súbežne s výstavbou obchvatu.
Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) preto momentálne rokuje s konzorciom budujúcim obchvat Bratislavy, či nepostaví aj toto napojenie na diaľnicu D1 až po križovatku Triblavina.
"Ministerstvo stále rokuje s koncesionárom o možnosti, žeby diaľnicu po Triblavinu na plnohodnotný osempruh vrátane križovania diaľnice D4 a diaľnice D1 dobudoval koncesionár," uviedli pre TASR z komunikačného oddelenia rezortu dopravy.
V rámci toho procesu predloží podľa rezortu koncesionár na ministerstvo navrhovaný harmonogram spolu s technickým riešením a s tým súvisiacu cenu samotného diela.
"V prípade, ak by sa urobila takáto dohoda, tento postup štátu umožní ušetriť peniaze, ktoré môže presunúť na ostatné diaľničné stavby na Slovensku," dodalo ministerstvo.
Cena ešte nie je zrejmá
Výslednú cenu v tejto fáze rokovaní ešte nie je možné podľa rezortu stanoviť, pretože okrem samotného technického riešenia na ňu bude mať vplyv aj spôsob financovania či aktuálne úrokové sadzby jednotlivých financujúcich bánk.
Národná diaľničná spoločnosť predbežne odhaduje náklady na napojenie týchto dvoch diaľnic spolu s rozšírením D1 po križovatku Triblavina na približne 124 miliónov eur.
Ak by mala byť výstavba tohto napojenia v réžii NDS, diaľničná spoločnosť by musela čo najskôr vysúťažiť stavbárov, ktorí by práce zrealizovali. Vyriešiť by sa však muselo aj financovanie nákladov na výstavbu.
https://ekonomika.sme.sk/c/20499550/kto ... esiac.html
(SK) Do konce měsíce se rozhodne kdo napojí D1 na D4
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion