Popod Strečno sa pôjde ešte pomalšie
Renáta Jaloviarová, Pravda 02.05.2017 20:00
Cesta medzi Žilinou a Martinom patrí medzi najvyťaženejšie, denne po nej ide 30-tisíc vozidiel a cez dopravné špičky tadiaľ prechádza súvislá kolóna áut. Autor: Renáta Jaloviarová, Pravda
Ak najbližšie mesiace plánujete cestovať autom trasou medzi Žilinou a Martinom, vyrazte radšej s časovou rezervou. Od dnešného rána sa jazdí popod hrad Strečno v zúžených pruhoch a len tridsiatkou.
Na hradnom brale pokračujú sanačné práce, ktoré sa začali vlani v novembri. Dnes štartujú aj práce na stabilizácii skalného previsu, ktorý je v dolnej časti masívu priamo nad cestou. Na ceste pod hradom bude stavenisko a na 40-metrovom úseku je potrebné zúžiť vozovku. „Doprava po ceste prvej triedy bude vedená v dvoch zúžených jazdných pruhoch, v šírke dvakrát tri metre, a rýchlosť bude znížená na 30 kilometrov za hodinu,“ približuje prednosta Okresného úradu v Žiline Michal Lavrík.
Cesta medzi Žilinou a Martinom patrí medzi najvyťaženejšie, denne po nej ide 30-tisíc vozidiel a cez dopravné špičky tadiaľ prechádza súvislá kolóna áut. Dopravné nehody a rôzne obmedzenia zväčša predstavujú pre vodičov komplikácie a zdržania. Odborník predpokladá, že to môže nastať aj teraz. „Problémom ani tak nie je to zúženie, ale rýchlosť. Pokiaľ tam bude 30-kilometrová rýchlosť, tak je veľmi reálny predpoklad, že sa budú tvoriť mnohokilometrové kolóny,“ mieni dopravný inžinier zo Žilinskej univerzity Ján Čelko.
Problémy môžu vznikať aj na najbližšej obchádzkovej trase cez Terchovú a malofatranskú dolinu. Práve tam vodiči mieria, ak je v Strečne dopravný problém či zápcha. „Množstvo ľudí už teraz radšej chodí z východného smeru na Žilinu práve cez Párnicu a Terchovú. Bude to ešte horšie, pretože pokiaľ budú vodiči vedieť, že je pod Strečnom obmedzenie, tak pôjdu cez Terchovú, kde bude v letných mesiacoch oveľa väčší nápor dopravy, ako je v súčasnosti, a bude to znamenať výrazné zhoršenie situácie aj tam,“ dodáva Čelko.
Sanačné práce na štyroch kritických skalných blokoch v Strečne, ktoré sú priamo pod hradnými múrmi, sa skončia v júni. Otázny je však termín skončenia prác v dolnej časti masívu. Zabezpečenie skalného previsu nad vozovkou, kde je potrebné vybudovať betónové piliere, má podľa plánov trvať 142 dní od dnešného začiatku prác. Obmedzenia na frekventovanej ceste tak budú zrejme platiť aj cez prázdninové obdobie, hoci ministerstvo životného prostredia o posunutí termínu definitívneho dokončenia sanácie skalného brala nehovorí. „Oficiálny termín ukončenia sanácie je 30. jún 2017. Ak dôjde k posunu termínu, určite budeme informovať,“ uvádza rezort.
Termín definitívneho ukončenia sanácie Strečna sa už raz posúval, z konca mája o jeden mesiac neskôr. Práce sa začali 12. novembra. Najprv sa pracovalo tak, že sa cesta uzatvárala na celých 32 hodín počas víkendov. Tento režim však bol pre nepriaznivé počasie prerušený zhruba na dva mesiace. Pri čistení brala sa objavili aj iné problémy, ako boli špecifikované v prieskume, a zhotoviteľská firma sa s nimi musela vyrovnať.
Najskôr horolezci vyčistili skalný masív od vegetácie a rozvoľnených skál, potom začali so sanáciou dutín a trhlín či s kotvením nestabilných skalných blokov. „Skalné bralo bude na vybraných častiach opatrené oceľovými sieťami,“ informoval ešte uplynulý mesiac hovorca ministerstva životného prostredia Tomáš Ferenčák.
V lokalite Strečna je okrem najnovšieho dopravného obmedzenia ešte niekoľko ďalších. V smere od Žiliny je ešte pred bralom na dvoch poškodených mostoch znížená maximálna povolená rýchlosť na 50 km/h. Neďaleko Dubnej Skaly je na moste Košariská ponad železničnú trať poškodená dilatácia a tiež znížená rýchlosť. V smere z Vrútok na Žilinu je od februára zrušený rýchly jazdný pruh a trojpruhovú cestu nahradila na vyše dvoch kilometroch dvojpruhová.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... -pomalsie/
(SK) Pod Strečnem pojedete pomaleji do konce června
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion