Cestu na Moste SNP v Bratislave začnú opravovať 3. júla
Most SNP v Bratislave pred plánovanou opravou.
Foto: SITA/Jakub Julény.
Most bude počas celej opravy prejazdný v každom smere.
BRATISLAVA 26. júna (SITA) – Cestu na Moste SNP v hlavnom meste SR Bratislave začnú opravovať v pondelok 3. júla, práce chcú ukončiť do konca augusta. Novinárov dnes o tom na tlačovej konferencii informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Most, ktorý spája centrum mesta s Petržalkou, bude počas celej opravy prejazdný v každom smere, jeden pruh do Petržalky a jeden jazdný pruh z Petržalky v smere do centra. Práce budú aj cez víkendy a počas sviatkov, lávky pre peších budú fungovať bez obmedzenia.
Oprava by mala stáť 1,5 milióna eur, rozdelená je na dve etapy
Cestu bude opravovať spoločnosť Swietelsky Slovakia v hodnote 1,5 mil. eur. Súťaž vyhrali spomedzi troch uchádzačov.
Oprava bude v dvoch etapách, v rámci prvej opravia cestu na vonkajších jazdných pruhoch oboch jazdných pásov. Druhú etapu zamerajú na opravu cesty na vnútorných jazdných pruhoch oboch jazdných pásov. Práce navrhli tak, aby rešpektovali požiadavky pre zaťaženie mosta.
Opravu odsúhlasili Krajský dopravný inšpektorát, Cestný správny orgán a Dopravný podnik Bratislava. Konštrukciu mosta totiž musia zaťažovať symetricky, aby sa most neporušil. O oprave cesty budú informovať aj dopravné servisy.
Termín začiatku opravy cesty tajili do poslednej chvíle
Ako na tlačovej konferencii spomenul generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Milan Urban, linky mestskej hromadnej dopravy budú po moste premávať aj počas rekonštrukčných prác. Desať liniek, ktoré jazdia po Moste SNP, sa bude riadiť letným grafikonom.
O oprave cesty ma Moste SNP hovorí bratislavský magistrát už dlhšie. Primátor Ivo Nesrovnal sľuboval, že cestu opravia, konkrétny začiatok opravy však dlho nechcel povedať a termín začiatku obnovy magistrát tajil do poslednej chvíle.
Stav plechov pod vozovkou plne funkčný pre ďalšie použitie, uviedlo mesto
Aprílová diagnostika mostovky na Moste SNP ukázala, že pôvodný oceľový plech je v dobrom stave. „Stav plechu oceľovej mostovky, oceľových plechov pod vozovkou, je plne funkčný pre ďalšie použitie, ako nosný systém plánovanej novej vozovky Mosta SNP,“ uviedol v máji Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.
Most SNP, ktorý sa v minulosti volal aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený most cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj. Vo všeobecnosti je klasifikovaný ako najväčší v Bratislave. V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby.
Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most SNP otvorili v roku 1972.
https://nasadoprava.sk/cestu-moste-snp- ... at-3-jula/
(SK) 3.7. se začíná oprava Mostu SNP v Bratislave
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion