Privádzač cesty z Lehoty k R1 bude hotový do mája budúceho roka
Poklepaním základného kameňa sa dnes začala výstavba privádzača cesty z obce Lehota v okrese Nitra k rýchlostnej ceste R1 PR1BINA.
7. júl 2017 o 17:37 TASR
LEHOTA. Poklepaním základného kameňa sa dnes začala výstavba privádzača cesty z obce Lehota v okrese Nitra k rýchlostnej ceste R1 PR1BINA. Účelom vybudovania prepojenia nachádzajúceho sa na rozhraní katastrálnych území obcí Lehota, Lužianky, Mlynárce a Kynek bude odľahčenie častí mesta Nitry od tranzitnej aj miestnej dopravy, a tým aj zníženie negatívnych účinkov na životné prostredie. Koncesionárom projektu je spoločnosť Granvia, a.s. Realizačnú činnosť zastreší spoločnosť Eurovia SK, objednávateľom stavby je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Výška investície predstavuje 669.000 eur, pripojenie by malo byť hotové do mája budúceho roka.
Podľa zástupcu spoločnosti Eurovia Petra Tekeľa dosiahnu náklady čistých stavebných prác 400.000 eur. "V tom je zahrnuté vybudovanie novej okružnej križovatky s napojením na rýchlostnú komunikáciu. Vonkajší rozmer toho kruhového objazdu bude zhruba 40 metrov, počítame s objemom 2700 kubických metrov zemných prác a vybudovaním približne 5100 štvorcových metrov spevnených plôch," povedal Tekeľ.
O priame napojenie obce Lehota na rýchlostnú komunikáciu sa samospráva usilovala niekoľko rokov. Podľa štatistiky obce prejde v súčasnosti za jeden deň po existujúcej ceste tretej triedy v obidvoch smeroch priemerne 1300 vozidiel. Už počas posledného verejného prerokovania stavby rýchlostnej cesty PR1BINA v roku 2008 starostovia Lehoty i Veľkého Zálužia vyjadrili obavy, že výstavbou novej trasy cesty R1 prídu o priame a rýchle spojenie s Nitrou a žiadali preprojektovanie križovatky pri obci Lehota. "Do Nitry sa bude možné dostať iba cez mestskú časť Kynek, kde dôjde k dopravnému kolapsu, pretože už teraz je tu doprava neúmerne zahustená," argumentovali. Napriek tomu sa výstavba rýchlostnej cesty zrealizovala bez priameho napojenia Lehoty na R1. "Tá časť, ktorá vlastne teraz ide cez Kynek, bude mať šancu na výjazd na rýchlostnú cestu R1, myslím si, že to je optimálne riešenie," skonštatoval Tekeľ.
Prepojením cesty III / 51311 s rýchlostnou cestou R1 v mieste mimoúrovňovej križovatky Nitra - západ by malo priniesť kvalitnejšie dopravné spojenie Nitra - Lehota a napojenie obce Lehota na rýchlostnú cestu R1. Súčasťou pripojenia bude aj okružná križovatka, ktorá má umožniť plynulý priebeh premávky v mieste obojstranného stúpania. "Autá už nebudú musieť jazdiť cez prímestské časti Mlynárce a Kynek, zvýši sa plynulosť premávky v týchto mestských častiach," povedal primátor Nitry Jozef Dvonč.
https://nasanitra.sme.sk/c/20577245/pri ... z4mFOu8Ys2
(SK) Začala se výstavba přivaděče z Lehoty k R1
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion