Bralo pod Strečnom sa zrútilo, situácia sa dramatizuje. Hrozí blokáda ciest
Tatiana Michalková, Pravda, Pravda.sk 18.07.2017 17:17, aktualizované: 22:53
Stotonový kus brala sa zrútil na uzatvorenú cestu pod hradom Strečno. Situácia sa dramatizuje aj v Starej Bystrici a v okolitých obciach. Dôvodom je kompletne odstavená cesta pod Strečnom a sporné rozhodnutie o povolení kamiónovej jazdy.
Celá Stará Bystrica je preto na nohách, keďže dosiaľ tam bol vjazd takého typu dopravy úplne vylúčený. Ak kamióny nestopnú kompetentní, sú rozhodnutí zastaviť ich starostovia. Ako inak, blokádou ciest.
Frekventovaný úsek popod Strečno museli cez víkend definitívne uzavrieť. Dôvodom je kritická geotechnická situácia na skalnom bloku v časti brala, ktoré nie je sanované. V pondelok priviezli na cestu pod bralo tony štrku, aby tak ochránili vozovku pred poškodením, keď na ňu dopadnú kusy skaly, ktoré chcú hydraulicky strhnúť.
100-tonový skalný masív sa zrútil
Sanovaný kus brala sa zrútil na uzatvorenú cestu pod hradom Strečno. Zatiaľ nie je známe, či pád spôsobil škody na vozovke. Informáciu priniesla spravodajská televízia TA3.
„Očistilo sa to a momentálne vkladajú do puklín vankúše. Niečo padá, ale zatiaľ ešte nevieme, ako sa to bude správať. Zatiaľ spadli iba približne štvrťkubíkové bloky, ale to je len dôsledok čistenia pri otváraní pukliny. Ozajstné práce, pri ktorých sa dostaneme priamo na kritické miesta, sa začínajú až teraz,“ povedal projektový manažér sanačnej firmy Branislav Prelovský.
Prvý výraznejší kus by podľa neho mohol byť z nebezpečného brala odstránený už dnes. „Je to možné, ale uvidíme, ako to bude reagovať,“ spomenul.
Uzavretá cesta popod Strečno znamená výrazné dopravné obmedzenia. Štandardná cesta zo Žiliny do Martina meria 29 kilometrov, obchádzka cez Terchovú však až 73 kilometrov. Kamióny mohli dosiaľ Strečno obchádzať cez Donovaly, čím sa im cesta nesmierne predĺžila – a to až o 284 kilometrov.
Ak sa totiž vodiči chcú dostať zo Žiliny do Martina, musia ísť do Trenčína a odtiaľ na Banskú Bystricu. V prípade, že by kamióny išli tadiaľ, prešli by 203 kilometrov. Momentálne je najkratšia povolená obchádzka cez Kľačno, s dĺžkou 113 kilometrov. Ani tu však ešte kamióny nemajú zďaleka vyhrané.
„Predražuje sa doprava, obchádzka cez Trenčín, je to nehorázne veľa kilometrov. Najkratšie je to zatiaľ cez Kľačno, čo je ešte stále povolené, ale tam je problém so šírkou cesty. Ledva sa tam zmestia dva kamióny vedľa seba. To, že je uzavreté Strečno, nás teda zdržuje nielen časovo, ale aj finančne. Nič iné teraz nerobíme, len sa dookola dohodujeme na tom, aby dopravcovia neboli nijako finančne postihovaní,“ vyhlásila dispečerka spoločnosti NAD (Nákladná automobilová doprava) Martin Renáta Škodová.
O povolení kamiónovej jazdy cez Starú Bystricu však nechcú počuť ani starostovia dotknutých obcí. „Problém nastal v našej obci i v celej Bystrickej doline. Rozhodnutie sa už malo vydať, ale nik zo starostov obcí na žiadne rokovanie prizvaný nebol. Protestujeme, nepáči sa nám, že sa tu niektorí úradníci rozhodli poza náš chrbát takto výrazne zasiahnuť do života našich obcí,“ zdôraznil primátor Starej Bystrice Ján Podmanický.
Práve z tohto dôvodu podľa neho aj hneď zvolali zasadnutie starostov Bystrickej doliny, na ktoré pozvali aj zástupcov štátnej správy na čele s veľvyslancom rýchlostných ciest na Slovensku a poslancom Národnej rady Igorom Janckulíkom a kompetentných orgánov.
„Ak by sa malo rozhodnúť o nás bez nás, teda bez toho, že by sme boli informovaní o spustení kamiónovej dopravy cez naše obce, sme pripravení ísť až do blokády cesty a protestov,“ zdupľoval Podmanický.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... p_rightbox
(SK) Bralo pod Strečnem se zhroutilo. Hrozí blokáda silnic.
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion