Vodiči pozor - panelovku medzi Diviakmi a Mošovcami úplne zatvoria
Analýzy vzoriek starého betónu z panelovky ukázali, že podložie pod cestou musia stavbári ešte viac prehĺbiť. To bude mať za následok úplnú uzáveru trasy medzi dvomi obcami.
21. júl 2017 o 15:22 ANDREA DUDRÁKOVÁ
MARTIN. TURČIANSKE TEPLICE. Turiec čakajú ďalšie vážne zmeny v doprave. Po úplnom uzatvorení Strečna už od Dubnej Skaly, sa vodiči musia pripraviť na obchádzky i pre opravy na panelovej ceste vedúcej z Martina do Turčianskych Teplíc.
Odskáče si to najmä nákladná doprava
Reálne hrozí úplné uzatvorenie úseku od Diviak po Mošovce. Stať by sa tak malo pravdepodobne od 15. augusta. Uzáveru navrhol Okresný dopravný inšpektorát Martin po tom, ako stavebná firma, ktorá vykonáva rekonštrukciu panelovky, oznámila, že špeciálne hĺbkové podložie sa po preskúmaní terénu bude robiť nielen v polmetrovej hĺbke, ale na zatiaľ zistených dvoch úsekoch dokonca až v hĺbke jeden meter.
„Dopravný inšpektorát vyhodnotil, že cesta sa nemôže opravovať za plnej premávky, ale musí sa úplne uzatvoriť od Diviak po Mošovce, aby nedošlo k nebezpečenstvu a ohrozeniu tadiaľto jazdiacich áut, ako aj pracujúcich stavbárov“ vysvetľuje prednosta Okresného úradu Martin Marcel Maťovčík.
Obchádzkové trasy budú vyznačené v oboch obciach. Výrazná zmena sa však dotkne kamiónovej dopravy. Nadnárodná a nadregionálna doprava cez panelovku nepovedie vôbec a kamióny budú jazdiť buď cez Prievidzu alebo Ružomberok a Donovaly. Napríklad kamióny smerujúce do Turca z Banskej Bystrici odklonia už v Harmanci.
„Plánujeme, že všetky spomínané obmedzenia budú platiť maximálne do 15. novembra, kedy začína zimná údržba. Vtedy by sa mala konečne otvárať aj Kremnica cez Kremnické Bane. Dúfame, že dovtedy sa vyrieši tiež uzávera Strečna,“ hovorí ďalej Marcel Maťovčík.
S obchádzkou sa nepočítalo
Harmonogram nastavených prác odštartovali 21-dňovými geotechnickými skúškami z odobratej vzorky pôvodného betónového materiálu pri Mošovciach. Staré panely sa totiž zrecyklujú a vytvorí sa z nich nová stabilizačná vrstva. Aby však spĺňala potrebnú kvalitu a parametre, muselo sa analýzou vzoriek zistiť, akú technológiu majú stavbári použiť. Spomínané testy sa ale podľa Maťovčíka nemohli robiť skôr, ako sa stavbárskej firme odovzdalo stavenisko.
„Výsledky analýz boli známe minulý týždeň a začiatkom augusta sa firma pustí do opráv dvoch mostov na dvoch úsekoch a na rad prídu tiež prekládky inžinierskych sietí v Diviakoch, Príbovciach a Rakove,“ avizuje M. Maťovčík.
Ako ďalej prednosta martinského okresného úradu dopĺňa, pôvodne sa opravy panelovky mali vykonávať za plnej premávky, nebolo treba vypracovávať projekt obchádzkových trás.
„Ten sa stanovil až teraz, keď sa zistilo, že opravy cestného podložia musia ísť na základe analýzy betónových vzoriek hlbšie, ako sa pôvodne uvažovalo a dopravný inšpektorát nám cestu odporučil uzavrieť,“ objasňuje M. Maťovčík, ktorý ešte pripravuje stretnutie so všetkými zainteresovanými stranami, aby sa dohodli na ďalšom postupe.
https://myturiec.sme.sk/c/20608718/vodi ... ml?ref=tit (+fotogalerie)
(SK) Martin - Turčianske Teplice bude zcela uzavřená (!)
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion