17.09.2017, 08:28
J&T chce v Bratislave vybudovať električkové trate za 60 miliónov, na vlastné náklady
Projekt Spojená Bratislava plánuje stavbu električkových tratí v celkovej dĺžke 4,2 kilometra.
Električka v Petržalke
Zdroj: TASR/P. Neubauer
Spoločnosť J&T Real Estate plánuje v Bratislave vybudovať na vlastne náklady v rámci svojho developerského projektu Spojená Bratislava nové električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra. Informuje o tom na svojom webe.
Developer podal minulý mesiac na bratislavský magistrát žiadosť o posúdenie investičného zámeru, ktorého predmetom je riešenie vetvy Košická a Prístavná. "Hlavnými bodmi investičného zámeru sú predovšetkým návrhy na vybudovanie nového centrálneho koľajového okruhu a prepojenie Ružinovskej a Petržalskej radiály. Vytvoria sa tak predpoklady nielen pre rozvoj vnútromestskej ale aj regionálnej dopravy," uvádza investor.
Výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán tvrdí, že ich návrhy električkových tratí vytvárajú možnosti rozvoja električky juhovýchodným smerom Vrakuňa, Podunajské Biskupice a tiež predpoklady pre jej začlenenie do systému integrovanej dopravy. "Vznik ďalších radiál zároveň umožňuje pretrasovávať linky v prípade výpadku, čo má vplyv na bezpečnosť aj plynulosť premávky. Táto možnosť teraz Bratislave chýba," povedal Pelikán.
V rámci realizácie projektov Spojenej Bratislavy je developer pripravený na vlastné náklady vo výške 60 miliónov eur vybudovať električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra, čím má pomôcť vytvoriť nosný mestský električkový okruh. Petržalská radiála by mala prechádzať jadrom ľavobrežného centra medzi nákupným strediskom na Pribinovej a novou budovou Slovenského národného divadla (SND), ako aj cez pravobrežné centrum na Novom Lide a navzájom ich prepájať.
"Dobudovaním okružného systému električiek cez Pribinovu a Košickú ulicu smerom na radiálu centrum – Ružinov vznikne úplne nový okruh v širšom centre mesta. Zámerom koncepcie je rozšíriť existujúcu sieť električkových tratí tak, aby mohlo byť raz Nové Lido, ako aj samotná Petržalka pohodlne prepojená nielen s centrom mesta, Dúbravkou, Račou, Ružinovom a Zlatými pieskami, ale v budúcnosti aj s areálom Slovnaftu a Vrakuňou," vysvetlil developer.
Na základe realizovaných dopravných analýz sa podľa neho ukazuje, že vybudovanie električkovej trate na Pribinovej a Košickej ulici plne pokryje požiadavky na dopravnú obsluhu priľahlého rozvojového územia. Ako tvrdí, vybudovaním novej električkovej trate Košická by mohla vzniknúť jedna z najvyužívanejších tepien MHD v Bratislave. Možné vybudovanie električkovej trate na Prístavnej ulici zase splní základnú podmienku pre fungovanie záchytného parkoviska Prístavný most.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal chce, aby o týchto zámeroch boli podrobne informovaní aj mestskí poslanci a aby bola na finálnom riešení široká odborná aj politická zhoda. Developera preto požiadal, aby svoj zámer prišiel predstaviť a prediskutovať na mestské zastupiteľstvo.
Cieľom konceptu Spojená Bratislava je v partnerstve s mestom a ďalšími subjektmi vytvoriť na oboch brehoch Dunaja moderné centrum. To bude ťažiť z potenciálu rieky a bude prepojené kvalitnou verejnou dopravou. Do nového centra plánuje developer investovať viac ako 1,2 miliardy eur.
Autor: TASR
http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/102 ... ne-naklady
(SK) J&T chce v Bratislave postavit tratě za 60 mil. €
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion