Diaľničné plány sú ambiciózne, úsek Turany - Hubová zostáva problémom
SITA 30.09.2017 09:10
Zväz stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) víta predstavenie priorít Ministerstva dopravy a výstavby SR a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest.
Avizovaný plán na začatie súťaží na výstavbu deviatich úsekov do roku 2019 hodnotí ako výrazne ambiciózny, najmä vzhľadom na reálny stupeň prípravy týchto úsekov pred samotným začatím výstavby. Zväz stavebných podnikateľov v piatok zároveň ocenil, že ministerstvo dopravy reagovalo na jeho dlhodobé upozornenie na chýbajúci záväzný a realistický plán výstavby. Takýto stav totiž dlhodobo spôsobuje problémy celému sektoru stavebníctva.
„Ide o opätovnú zmenu priorít štátu, nakoľko sa v pláne nespomína dostavba chýbajúcich úsekov D1 a D3. Tieto sú súčasťou medzinárodných záväzkov Slovenska. Dnes nikto nespochybňuje ich celospoločenský význam z hľadiska intenzity premávky či potreby zvyšovania bezpečnosti na cestách,“ informoval hovorca ZSPS Peter Steigauf. Zväz verí, že ministerstvo dopravy a NDS budú aj týmto úsekom venovať primeranú pozornosť.
Stavbári vnímajú ako kritickú situáciu v prípade plánovanej výstavby úseku D1 Turany – Hubová a dostavby rozostavaného úseku D1 Hubová – Ivachnová. V prípade prvého zo spomínaných úsekov bolo dokončené posudzovanie vplyvov na životné prostredie a je potrebné pokračovať ďalej v projektových prácach. „V rámci úseku Hubová – Ivachnová, ktorý je významný pre obyvateľov Ružomberka, sa čaká na ďalšie kroky investora NDS, pričom citeľne narastá napätie zo strany miestnych obyvateľov aj motoristickej verejnosti,“ upozornil Steigauf.
V súčasnosti sa na úseku Hubová – Ivachnová čaká na dokončenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, no projektová príprava a prieskumné práce podľa stavbárov môžu, a mali by, pokračovať ďalej so zámerom čo najskoršieho začatia výstavby. Na verejnosť sa podľa zväzu taktiež dostali prísľuby o skorom začatí, respektíve pokračovaní raziacich prác v tuneli Čebrať. „ZSPS takéto vyjadrenia vníma ako neprofesionálne, nakoľko žiadne stavebné práce, vrátanie razenia tunela, nie je možné vykonávať bez právoplatného stavebného povolenia,“ dodal Steigauf.
V prípade diaľnice D3 by sa podľa ZSPS nemalo zabúdať na úseky od Brodna po Oščadnicu, ktoré budú tvoriť súčasť dôležitého diaľničného spojenia so susedným Poľskom a Českou republikou. Dostavba úseku Brodno – Kysucké Nové Mesto bola odložená z roku 2018 až na rok 2026. Vzhľadom na intenzity dopravy akýkoľvek časový odklad má negatívny dopad na celý región, uzavrel zväz.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... problemom/
(SK) Dálniční plány jsou ambiciózní
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion