Začala sa výstavba nového cestného mosta cez Dunaj medzi Komárnom a Komáromom
Začala sa výstavba nového cestného mosta cez Dunaj medzi Komárnom a Komáromom. Na snímke sprava predseda vlády Maďarska Viktor Orbán a predseda vlády SR Robert Fico počas slávnostného príhovoru v maďarskom Komárome.
Investícia dosiahne vyše 117 miliónov eur, z toho 85 percent zaplatí Európska únia
KOMÁROM 17. októbra (SITA) – Slovensko a Maďarsko dnes spustili výstavbu cezhraničného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom. V súčasnosti sú tieto mestá spojené jedným mostom, ktorý už nevyhovuje pre hustotu dopravy.
Po novom šesťstometrovom moste cez Dunaj budú mocť jazdiť aj ťažké nákladné vozidlá, ktoré nebudú musieť prechádzať cez Komárno a Komárom. Zároveň sa prepoja prístavy v Komárne a Komárome. Investícia dosiahne 117,7 mil. eur, z toho Slovensko zaplatí zhruba 56 mil. eur a Maďarsko 61,7 mil. eur. Spolu 85 percent z toho pôjde z peňazí Európskej únie. Most má byť hotový v zime 2019.
Orbán: Výhercami sú mestá a obce na oboch stranách hranice
Ako povedal dnes na oficiálnom spustení výstavby mosta v Komárome predseda vlády Maďarska Viktor Orbán, Dunaj Slovákov a Maďarov nerozdeľuje, ale naopak, spája. „Naše krajiny spájame plynovodmi, železnicami aj mostami a som presvedčený o tom, že najväčšími výhercami sú obce a mestá na oboch stranách prihraničnej oblasti. Za posledné dva – tri roky sme vybudovali šesť takýchto prepojení,“ uviedol v príhovore.
Ako dodal, v súčasnosti „veje v Európe iný vietor“ a vonkajšie hranice Európskej únie sú otvorené a vnútorné sú čoraz viac uzavreté, čo podľa neho treba zmeniť. „Nech je tento most symbolom, že ubránime vonkajšie hranice Európy a vnútorné budú naďalej priechodné,“ povedal Orbán.
Fico: Základnou podmienkou je chrániť vonkajšie hranice schengenu
Premiér Robert Fico poďakoval Viktorovi Orbánovi za vynikajúce vzťahy medzi Slovenskom a Maďarskom. „Sú veci, kde sa bavíme o Európe a Európskej únii, o budúcnosti a cítim, že rozmýšľame úplne rovnako. Máme rovnaký názor na migráciu a myslíme si, že základnou podmienkou je chrániť vonkajšie hranice schengenu a je hrubým porušením pravidiel a sľubov, ktoré boli dané, keď sa teraz začínajú realizovať kontroly na vnútorných hraniciach Európskej únie,“ vyhlásil Fico.
Príjazdové cesty k mostu si Slovensko a Maďarsko postavia zvlášť
Nový most bude asymetrický s jedným oceľovým pylónom. Cez most povedie cesta s dvoma jazdnými pruhmi, šírka vozovky bude 11,50 metra. Na jednej strane mosta bude chodník pre peších so šírkou 1,8 metra a na druhej strane je plánovaná cyklotrasa so šírkou 2,5 metra. Dĺžka stavby je 2 508 metra.
Na most nadviažu príjazdové cesty, ktoré si každá strana vybuduje sama. Na slovenskej strane bude šesťstometrový úsek s dvoma jazdnými pruhmi, ktorý sa pripojí k ceste I/63 kruhovým objazdom. Stavebné práce na príjazdovej ceste na slovenskej strane sa začali v októbri 2016 a ich ukončenie bude viazané na hotový most.
Výstavba mosta sa pripravovala päť rokov
Výstavba cezhraničného mosta sa pripravuje už od roku 2012, keď bola podpísaná medzivládna dohoda o výstavbe medzi vládami Slovenskej republiky a Maďarska. V roku 2014 boli vydané stavebné povolenia na obidvoch stranách a v roku 2015 získali Maďarsko a Slovenská republika grant na spolufinancovanie z európskych fondov z programu CEF – Nástroj na prepojenie Európy.
https://nasadoprava.sk/zacala-sa-vystav ... komaromom/
(SK, H) Začala se výstavba mostu Komárno - Komárom
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion