Otvorili severozápadný diaľničný obchvat Žiliny
Národná diaľničná spoločnosť otvorila 4,3 kilometra dlhý úsek diaľnice D3 medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno.
Foto: SITA/Milo Fabian.
Výstavba novootvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno trvala tri a pol roka a stála 255 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
ŽILINA 2. decembra (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť otvorila 4,3 kilometra dlhý úsek diaľnice D3 medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno, ktorý zároveň plní úlohu severozápadného obchvatu Žiliny. Podľa ministra dopravy Árpáda Érseka otvorenie tohto diaľničného úseku odľahčí najmä dopravnú situáciu v Žiline.
Nadväzujúci úsek diaľnice D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto by mal byť pripravený na výstavbu v roku 2020. „Dôležité je povedať, že na žiadnom úseku sa neprestalo pracovať, či už projekčne, alebo stavebne. Poznáme túto trasu a máme záujem, aby tieto cesty boli hotové,“ povedal Érsek.
Estakáda je dlhá jeden a pol kilometra, tunel vyše dva kilometre
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin dodal, že diaľničná spoločnosť intenzívne pracuje na všetkých úsekoch D3 a ak nenastanú zbytočné administratívne prieťahy, úsek Očšadnica – Čadca bude pripravený na výstavbu v roku 2019 a úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica koncom roka 2020.
Výstavba novootvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno trvala tri a pol roka a stála 255 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou 4,3 kilometra dlhej diaľnice je 1,5-kilometrová estakáda ponad Hričovskú priehradu a 2,2-kilometrový dvojrúrový tunel Považský Chlmec.
Diaľnicu postavili vďaka peniazom Európskej únie
Výstavba diaľnice bola financovaná za pomoci eurofondov ako fázovaný projekt v rámci Operačného programu Doprava a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Postavilo ju združenie spoločností Eurovia SK, Hochtief CZ a SMS.
Estakáda ponad Hričovskú priehradu stojí na 57 pilieroch budovaných prevažne vo vodnej nádrži. Tunel Považský Chlmec je najmodernejším na Slovensku, má dve samostatné tunelové rúry pre jednosmernú premávku, šesť prechodových chodieb pre chodcov a dve chodby pre obslužné a záchranné vozidlá.
Pohľad do tunela Považský Chlmec.
Foto: SITA/Milo Fabian.
Nový úsek nadväzuje na D3 od Hričovského Podhradia
„Začiatok úseku je v priamom napojení na úsek D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov. Následne premosťuje estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Po viac ako dvoch kilometroch pod vrchom Chlmec sa z východného portálu tunela trasa napojí na most prechádzajúci ponad cestu a rieku Kysucu. Úsek na svojom konci vyúsťuje do križovatky s cestou I/11, ktorá je začiatočným bodom nasledujúceho úseku plánovanej diaľnice D3 po Kysucké Nové Mesto,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.
https://nasadoprava.sk/otvorili-severoz ... at-ziliny/
(SK) V provozu je SZ dálniční obchvat Žiliny (+foto)
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion