(SK) V provozu je SZ dálniční obchvat Žiliny (+foto)

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) V provozu je SZ dálniční obchvat Žiliny (+foto)

Příspěvek od Diaľničiar »

Otvorili severozápadný diaľničný obchvat Žiliny

Národná diaľničná spoločnosť otvorila 4,3 kilometra dlhý úsek diaľnice D3 medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno.
Obrázek
Foto: SITA/Milo Fabian.

Výstavba novootvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno trvala tri a pol roka a stála 255 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

ŽILINA 2. decembra (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť otvorila 4,3 kilometra dlhý úsek diaľnice D3 medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno, ktorý zároveň plní úlohu severozápadného obchvatu Žiliny. Podľa ministra dopravy Árpáda Érseka otvorenie tohto diaľničného úseku odľahčí najmä dopravnú situáciu v Žiline.

Nadväzujúci úsek diaľnice D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto by mal byť pripravený na výstavbu v roku 2020. „Dôležité je povedať, že na žiadnom úseku sa neprestalo pracovať, či už projekčne, alebo stavebne. Poznáme túto trasu a máme záujem, aby tieto cesty boli hotové,“ povedal Érsek.

Estakáda je dlhá jeden a pol kilometra, tunel vyše dva kilometre

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin dodal, že diaľničná spoločnosť intenzívne pracuje na všetkých úsekoch D3 a ak nenastanú zbytočné administratívne prieťahy, úsek Očšadnica – Čadca bude pripravený na výstavbu v roku 2019 a úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica koncom roka 2020.

Výstavba novootvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno trvala tri a pol roka a stála 255 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou 4,3 kilometra dlhej diaľnice je 1,5-kilometrová estakáda ponad Hričovskú priehradu a 2,2-kilometrový dvojrúrový tunel Považský Chlmec.

Diaľnicu postavili vďaka peniazom Európskej únie

Výstavba diaľnice bola financovaná za pomoci eurofondov ako fázovaný projekt v rámci Operačného programu Doprava a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Postavilo ju združenie spoločností Eurovia SK, Hochtief CZ a SMS.

Estakáda ponad Hričovskú priehradu stojí na 57 pilieroch budovaných prevažne vo vodnej nádrži. Tunel Považský Chlmec je najmodernejším na Slovensku, má dve samostatné tunelové rúry pre jednosmernú premávku, šesť prechodových chodieb pre chodcov a dve chodby pre obslužné a záchranné vozidlá.

Pohľad do tunela Považský Chlmec.
Obrázek
Foto: SITA/Milo Fabian.

Nový úsek nadväzuje na D3 od Hričovského Podhradia

„Začiatok úseku je v priamom napojení na úsek D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov. Následne premosťuje estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Po viac ako dvoch kilometroch pod vrchom Chlmec sa z východného portálu tunela trasa napojí na most prechádzajúci ponad cestu a rieku Kysucu. Úsek na svojom konci vyúsťuje do križovatky s cestou I/11, ktorá je začiatočným bodom nasledujúceho úseku plánovanej diaľnice D3 po Kysucké Nové Mesto,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

https://nasadoprava.sk/otvorili-severoz ... at-ziliny/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2017 Svět“