(SK) Rychlíky do Žiliny jezdí rychlostí 160 km/h

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Rychlíky do Žiliny jezdí rychlostí 160 km/h

Příspěvek od Diaľničiar »

11. 12. 2017 SPRÁVY » Železničná doprava

Rýchliky do Žiliny začínajú jazdiť rýchlosťou 160 km/h

Fotografia k článku Na severnej trase medzi Bratislavou a Žilinou začínajú rýchliky štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Prvý takýto spoj odštartoval v nedeľu ráno o 8.03 h z bratislavskej Hlavnej stanice.

"Dnes historicky prvý raz pôjde rýchlik medzi Bratislavou a Košicami (cez Žilinu) aj rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu a skrátime tým čas medzi týmito dvoma mestami o 15 minút," priblížil generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký pred odchodom spoja.

Vlak ťahá rušeň typu Vectron od výrobcu Siemens. ZSSK si cez operatívny lízing prenajme celkovo desať takýchto rušňov na obdobie desiatich rokov za necelých 60 miliónov eur. Od zmeny cestovných poriadkov v nedeľu 10. decembra ich začína nasadzovať do prevádzky. Dopravca má aktuálne tri takéto rušne, zvyšné budú dodané v priebehu budúceho roka.

"Posledný viacsystémový rušeň dostala táto spoločnosť ešte v roku 1990 z Československých dráh. Naozaj je veľmi potrebné investovať do rušňov diaľkovej dopravy," dodal Hlubocký.

Zmena rýchlosti sa dotkne všetkých rýchlikov s označením R 6XX a väčšiny regionálnych rýchlikov s označením RR 7XX premávajúcich medzi Bratislavou a Žilinou. Cesta "šesťstovkovými" rýchlikmi z Bratislavy do Trenčína doteraz trvala hodinu a 28 minút, po novom to je hodina a 21 minút. Skráti sa teda o sedem minút. Kým do Žiliny to rýchlikom z Bratislavy trvalo v doteraz dve hodiny a 46 minút, po novom to sú dve hodiny a 31 minút, teda o 15 minút menej.

Za prenájom rušňov Vectron kritizovali ZSSK pred niekoľkými týždňami predstavitelia opozičného hnutia OĽaNO. Podľa nich by bol výhodnejší nákup rušňov za takúto cenu, ktoré by po desiatich rokoch štátu ostali a ten by ich mohol ďalších 20 rokov využívať. ZSSK ale oponovala, že prenájom rušňov je výhodnejší a nákup a následná údržba na toto obdobie by stáli viac.

transport.sk, TASR

http://www.transport.sk/spravy/zeleznic ... -km-h.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2017 Svět“