Veľké dopravné zmeny v centre Žiliny. Nad železničnou stanicou postavia cestný nadjazd
Počas výstavby zostane križovatka ulíc 1. mája a Hviezdoslava v prevádzke. Práce potrvajú jeden a pol roka.
14. dec 2017 o 19:26 BRANISLAV KOSCELNÍK
ŽILINA. Komunikácie v okolí žilinskej železničnej stanice prejdú už čoskoro rozsiahlou premenou. Ponad nástupišťami modernizovaného areálu železničnej stanice bude viesť cestný nadjazd. Spojí ulicu 1. mája, ktorá vedie popri autobusovej stanici, s Uhoľnou ulicou a Ľavobrežnou.
Nové štvorprúdové cestné napojenie výrazne ovplyvní dopravnú situáciu v centre Žiliny. A to už čoskoro. Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky Martiny Pavlikovej sa s výstavbou začne už v roku 2019.
Okolie Žiliny až po Vrútky sa v najbližších rokoch stane staveniskom. Železnice modernizujú trať, budujú nové mimoúrovňové prístupy k nástupištiam, modernizujú zastávky. Tam, kde je to potrebné, upravujú aj cesty v okolí železníc. Veľkej rekonštrukcii areálu osobnej železničnej stanice Žilina tak bude predchádzať výstavba cestnej siete v centre krajského mesta.
Štyri pruhy
Z križovatky ulíc 1. mája a Hviezdoslavova bude viesť takmer 350 metrov dlhý most ponad budovy Carga a Železničnej spoločnosti Slovensko, pokračovať bude nad koľajiskom osobnej stanice Žilina, pričom jeden z pilierov bude umiestnený na konci nástupiska číslo 2. Most sa napojí na ulicu Uhoľná, ktorá vedie popri futbalovom štadióne a ďalej cez svetelnú križovatku sa novovybudovaná komunikácia spojí s Ľavobrežnou.
Železnice chceli pôvodne riešiť dopravnú situáciu v tomto mieste cestným podjazdom. Návrh sa ukázal ako technický náročný s komplikovaným napojením na Ľavobrežnú. Podľa nových plánov, ktoré aktuálne posudzujú z hľadiska vplyvov na životné prostredie, sa zvolil technicky aj dopravne vhodnejší variant nadjazdu.
Ulica 1. mája sa rozšíri o jazdný pruh v každom smere. Pri autobusovej stanici zrušia parkovacie miesta a súčasné chodníky. Okrem niekoľkých bilbordov odstránia aj niekoľko menších objektov železníc a garáže na Uhoľnej ulici. Výstavba zaberie aj časť areálu SAD.
Pred stanicou bez áut
Po dokončení stavby nadjazdu sa druhý žilinský dopravný okruh posunie až poza železničnú stanicu na ulicu Uhoľná a s ďalším napojením na Kysuckú ulicu a Kálov. Spred stanice tak ubudne doprava. V úvahe je dokonca úplný zákaz vjazdu áut na Hviezdoslavovu ulicu a vytvorenie námestia pre železničnou stanicou. Dokonca aj vjazd a výjazd do areálu autobusovej stanice bude možný len z Milcovej ulice, ktorá bude určená len pre dopravnú obsluhu. Aj na tejto križovatke osadia semafory.
Počas výstavby bude križovatka Hviezdoslavovej ulice s Májovou v plnej prevádzke. Čiastočne sa presunie križovatka i trolejové vedenie smerom k železničnej stanici.
„Výstavba cestného nadjazdu bude riešená bez uzávierky križovatky ulice 1. mája a Hviezdoslava v smere na železničnú stanicu pre zabezpečenie funkčnosti MHD a verejnej dopravy SAD, čo bude dosiahnuté výstavbou obchádzkovej trasy s preložkou trolejového vedenia. Doba výstavby sa predpokladá na jeden a pol roka,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
https://myzilina.sme.sk/c/20719306/velk ... ref=njctse
(SK) V centru Žiliny vybudují silniční nadjezd
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion