(SK) V centru Žiliny vybudují silniční nadjezd

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) V centru Žiliny vybudují silniční nadjezd

Příspěvek od Diaľničiar »

Veľké dopravné zmeny v centre Žiliny. Nad železničnou stanicou postavia cestný nadjazd

Počas výstavby zostane križovatka ulíc 1. mája a Hviezdoslava v prevádzke. Práce potrvajú jeden a pol roka.

14. dec 2017 o 19:26 BRANISLAV KOSCELNÍK

ŽILINA. Komunikácie v okolí žilinskej železničnej stanice prejdú už čoskoro rozsiahlou premenou. Ponad nástupišťami modernizovaného areálu železničnej stanice bude viesť cestný nadjazd. Spojí ulicu 1. mája, ktorá vedie popri autobusovej stanici, s Uhoľnou ulicou a Ľavobrežnou.

Nové štvorprúdové cestné napojenie výrazne ovplyvní dopravnú situáciu v centre Žiliny. A to už čoskoro. Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky Martiny Pavlikovej sa s výstavbou začne už v roku 2019.

Okolie Žiliny až po Vrútky sa v najbližších rokoch stane staveniskom. Železnice modernizujú trať, budujú nové mimoúrovňové prístupy k nástupištiam, modernizujú zastávky. Tam, kde je to potrebné, upravujú aj cesty v okolí železníc. Veľkej rekonštrukcii areálu osobnej železničnej stanice Žilina tak bude predchádzať výstavba cestnej siete v centre krajského mesta.

Štyri pruhy

Z križovatky ulíc 1. mája a Hviezdoslavova bude viesť takmer 350 metrov dlhý most ponad budovy Carga a Železničnej spoločnosti Slovensko, pokračovať bude nad koľajiskom osobnej stanice Žilina, pričom jeden z pilierov bude umiestnený na konci nástupiska číslo 2. Most sa napojí na ulicu Uhoľná, ktorá vedie popri futbalovom štadióne a ďalej cez svetelnú križovatku sa novovybudovaná komunikácia spojí s Ľavobrežnou.

Železnice chceli pôvodne riešiť dopravnú situáciu v tomto mieste cestným podjazdom. Návrh sa ukázal ako technický náročný s komplikovaným napojením na Ľavobrežnú. Podľa nových plánov, ktoré aktuálne posudzujú z hľadiska vplyvov na životné prostredie, sa zvolil technicky aj dopravne vhodnejší variant nadjazdu.

Ulica 1. mája sa rozšíri o jazdný pruh v každom smere. Pri autobusovej stanici zrušia parkovacie miesta a súčasné chodníky. Okrem niekoľkých bilbordov odstránia aj niekoľko menších objektov železníc a garáže na Uhoľnej ulici. Výstavba zaberie aj časť areálu SAD.

Pred stanicou bez áut

Po dokončení stavby nadjazdu sa druhý žilinský dopravný okruh posunie až poza železničnú stanicu na ulicu Uhoľná a s ďalším napojením na Kysuckú ulicu a Kálov. Spred stanice tak ubudne doprava. V úvahe je dokonca úplný zákaz vjazdu áut na Hviezdoslavovu ulicu a vytvorenie námestia pre železničnou stanicou. Dokonca aj vjazd a výjazd do areálu autobusovej stanice bude možný len z Milcovej ulice, ktorá bude určená len pre dopravnú obsluhu. Aj na tejto križovatke osadia semafory.

Počas výstavby bude križovatka Hviezdoslavovej ulice s Májovou v plnej prevádzke. Čiastočne sa presunie križovatka i trolejové vedenie smerom k železničnej stanici.

„Výstavba cestného nadjazdu bude riešená bez uzávierky križovatky ulice 1. mája a Hviezdoslava v smere na železničnú stanicu pre zabezpečenie funkčnosti MHD a verejnej dopravy SAD, čo bude dosiahnuté výstavbou obchádzkovej trasy s preložkou trolejového vedenia. Doba výstavby sa predpokladá na jeden a pol roka,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

https://myzilina.sme.sk/c/20719306/velk ... ref=njctse
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2017 Svět“