Diaľničiari vyhlásili tender na I. etapu severného obchvatu Prešova
SITA 21.12.2017 14:20
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na výstavbu prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 v dĺžke 4,3 kilometra a plnom profile. Predpokladaná hodnota zákazky dosahuje 169,98 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (203,98 mil. eur vrátane DPH).
Ako diaľničiari vo štvrtok informovali, ukončenie súťaže predpokladajú v druhej polovici roka 2018, rovnako ako aj začiatok výstavby. Výstavba úseku je plánovaná v trvaní vyše tri a pol roka.
„NDS znížila náklady na výstavbu prvej etapy prešovského obchvatu o 33 mil. eur oproti dokumentácii na stavebné povolenie. Konečnú cenu určí až medzinárodný tender. Zároveň sme predĺžili lehotu na predloženie ponúk o jeden mesiac oproti minimálnemu zákonnému limitu pre nadchádzajúce vianočné obdobie,“ uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová. O konečnej podobe úseku rokovala NDS s Útvarom hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR a v spolupráci s ním sa bude kreovať aj definitívna podoba druhej etapy severného obchvatu Prešova na R4 s dĺžkou 10,2 km.
Plánovaný úsek má odľahčiť dopravu v meste Prešov a tvorí jeho severný obchvat. „Prvá etapa výstavby rýchlostnej cesty predstavuje úsek s dĺžkou 4,3 km medzi križovatkami Prešov, západ a Prešov, sever. Ide o prepojenie cesty I/68 Sabinov – Prešov s diaľnicou D1,“ priblížila Michalová. Výstavba úseku R4 bude realizovaná v navrhovanej kategórii R 24,5/100 v plnom profile.
Výstavbou rýchlostnej cesty R4 v danom úseku bude prerozdelená doprava a čiastočne sa zníži zaťaženie mestských komunikácií. Súčasťou úseku bude dvojrúrový tunel Bikoš s dĺžkou 1 155 metrov, protihluková stena v dĺžke 699 metrov, ako aj deväť mostov – tri na a mimo R4, ako aj na vetvách križovatky Prešov, sever. Mostné objekty budú mať celkovú dĺžku 1 367 metrov. Križovatka Prešov, západ sa stavia v rámci úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh, križovatka Prešov, sever napojí rýchlostnú cestu R4 na preložku cesty I. triedy I/68. Rýchlostná cesta R4 je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T , ide o začiatok severnej časti R4 smerom na Poľsko cez Svidník.
Celkové odhadované investičné náklady na prvú etapu obchvatu Prešova na R4 boli pôvodne 222,25 mil. eur bez DPH (z toho na stavebné práce 192,36 mil. eur), znížili sa na 189 mil. eur bez DPH. Pre druhú etapu obchvatu Prešova predstavoval odhad investičných nákladov 313,71 mil. eur bez DPH (z toho stavebné práce 286,1 mil. eur), po znížení je to 235 mil. eur bez DPH.
„Za znížením ceny sú intenzívne rokovania analytikov ministerstva financií a rezortu dopravy, ktorým sa podarilo znížiť náklady na výstavbu celého obchvatu Prešova o 112 mil. eur,“ informovalo vo štvrtok ministerstvo financií. Náklady prvej etapy obchvatu boli optimalizáciou jednotkových cien znížené o 33 mil. eur (15 %), čo podľa rezortu financií výrazne zlepšuje návratnosť projektu. Náklady na výstavbu druhej etapy klesli rozhodnutím o výstavbe v polovičnom profile o 79 mil. eur (25 %) a príprava projektu pokračuje.
„Teším sa, že sa spoločnými silami oboch rezortov podarilo zvýšiť kvalitu projektu. Ako minister financií mám však radosť najmä z toho, že sa odhad celkových nákladov znížil o pätinu,“ povedal minister financií Peter Kažimír (Smer-SD). Útvar hodnoty za peniaze odporučil rezortu dopravy a NDS posúdiť prínosy druhej etapy severného obchvatu Prešova v analýze nákladov a prínosov ich porovnaním s relevantnými alternatívami riešenia dopravy v meste. „Pre posúdenie druhej etapy by mali byť vyhodnotené aj ďalšie možnosti, ako alternatívne trasovanie obchvatu, úpravy ciest vo vnútri mesta a posilnenie verejnej dopravy,“ uviedol riaditeľ ÚHP Štefan Kišš.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... u-presova/
(SK) NDS vyhlásila tendr na R4 obchvat Prešova, I. etapa
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion