A v čem je tahle křižovatka jiná, než celá řada těch ostatních úrovňových křižovatek na I/3? Jen v tom, že je nová, jinak je úplně stejná... Buďme rádi, že tam není okružka...mts píše:O vikendu prujezd. Od Prahy kolona, na Prahu kolona. Od Capaku 4 cekajici auta. Asi to tam nejaky nedockavec poslal do mezery před dodavku s vlekem, jen tak tak to uslajfoval, do retezovky moc nechazelo. O tehle křižovatce a o te u Chynova ještě uslyšíme mnohokrat. Ale je to podle norem…
I/3 Olbramovice, přeložka
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
aneb "dělalo se to tak vždycky" - to není moc progresivní přístup . Podle mě by pomohlo, když už na nějakém místě nechceme kruhák, udělat z průsečné křižovatky dvě odsazená téčka, nejlépe ještě s levými připojováky (stačily by krátké). Tím by se zabránilo přímému průjezdu přes hlavní, což je za silného provozu na hlavní ta nejrizikovější věc.mapman píše:A v čem je tahle křižovatka jiná, než celá řada těch ostatních úrovňových křižovatek na I/3? Jen v tom, že je nová, jinak je úplně stejná... Buďme rádi, že tam není okružka...mts píše:O vikendu prujezd. Od Prahy kolona, na Prahu kolona. Od Capaku 4 cekajici auta. Asi to tam nejaky nedockavec poslal do mezery před dodavku s vlekem, jen tak tak to uslajfoval, do retezovky moc nechazelo. O tehle křižovatce a o te u Chynova ještě uslyšíme mnohokrat. Ale je to podle norem…
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Problém není v podobě křižovatky, ale v tom, že nestojí dálnice D3 a plánuje se. Kdyby se ten obchvat stavěl na tranzitní trase bez dálnice, tak v tomhle místě stojí MÚK. To není o progresivním přístupu, ale o souvislostech.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
A v čem je tahle křižovatka jiná, než celá řada těch ostatních úrovňových křižovatek na I/3? No prave v tom, ze ty ostatní urovnove křižovatky na I/3 mezi Benesovem a Voticemi vznikaly před 30-40 lety při jinych intenzitách provozu a dnes uz predstavuji masivni riziko. Jeden by řekl, ze jsme se mohli poucit. Ne, nepoucili. A ono to po par desitkach nehod nakonec dovede k tomu kruhaku. Na I/3 mel vzniknout uceleny tah od Mirosovic az za Votice bez urovnoveho krizeni. Místo toho to v 21. stoleti doprasime kruhaky a prusecnymi křižovatkami… Co k tomu rict… Problem je samozrejme v neexistenci D3 v StC kraji ale ten problém uz trva dobrych 30 let a ještě nejmene 10-15 let trvat bude. Tak mozna proto MUK…
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Tesat do kamene!mts píše:A v čem je tahle křižovatka jiná, než celá řada těch ostatních úrovňových křižovatek na I/3? No prave v tom, ze ty ostatní urovnove křižovatky na I/3 mezi Benesovem a Voticemi vznikaly před 30-40 lety při jinych intenzitách provozu a dnes uz predstavuji masivni riziko. Jeden by řekl, ze jsme se mohli poucit. Ne, nepoucili. A ono to po par desitkach nehod nakonec dovede k tomu kruhaku. Na I/3 mel vzniknout uceleny tah od Mirosovic az za Votice bez urovnoveho krizeni. Místo toho to v 21. stoleti doprasime kruhaky a prusecnymi křižovatkami… Co k tomu rict… Problem je samozrejme v neexistenci D3 v StC kraji ale ten problém uz trva dobrych 30 let a ještě nejmene 10-15 let trvat bude. Tak mozna proto MUK…
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Dobrý den, zeptám se znalých - jak se "vyvažuje" dodržení termínu a kvalita práce? Chápu, že 30.9. se slíbilo, ale přijde mi, že kvalita povrchu je taková ... houpavá. Především napojení na I/3 ve směru na Tábor je šílené. Stavebí dozor to přešel? Nebyl čas skokánek srovnat?
Na to, že to je novostavba, tak je v horší kvalitě než i/3, která pokračuje až někam za Votice.
Děkuji za odpověď.
Na to, že to je novostavba, tak je v horší kvalitě než i/3, která pokračuje až někam za Votice.
Děkuji za odpověď.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Poslyšte, Berte, a jste si vážně jistý tím "...v horší kvalitě než i/3..." ??? Jako to myslíte celý úsek novostavby obchvatu? Nebo jen ten přechod? To první je přeci pitomost, a to druhé je jaksi technicky i systémově nesrovnatelné...
Jako vlastní povrch čerstvě položeného AB krytu samozřejmě ještě trochu zraje, díky čemuž má dosti jiné adhezivní vlastnosti vzhledem k pneumatikám... auto se na tom chová dosti jinak. Ale označit to za horší kvalitu?
Jako vlastní povrch čerstvě položeného AB krytu samozřejmě ještě trochu zraje, díky čemuž má dosti jiné adhezivní vlastnosti vzhledem k pneumatikám... auto se na tom chová dosti jinak. Ale označit to za horší kvalitu?
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Nejsem stavař, a do konstrukčních vrstev nevidím. Reaguji čistě pocitově jako uživatel - u každého napojení dříve hotové vyasfaltované části na pozdější je výrazný "hup" - těch je po celé délce obchvatu několik. Napojení na původní I/3 je vysloveně katastrofální, především ve směru na Tábor. Osobně si myslím, že toto je proměrná příležitost. Nejde mi o adhezi, ale o dotažení práce do "detailu" - a to se tady, myslím, nestihlo. A asi ani nevyžadovalo.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Já s tímhle naprosto souhlasím. Ten povrch na to, že je úplně nový není nic moc a taky mě to teda, když jsem tam jel poprvé, celkem zaskočilo.Bert píše:Nejsem stavař, a do konstrukčních vrstev nevidím. Reaguji čistě pocitově jako uživatel - u každého napojení dříve hotové vyasfaltované části na pozdější je výrazný "hup" - těch je po celé délce obchvatu několik. Napojení na původní I/3 je vysloveně katastrofální, především ve směru na Tábor. Osobně si myslím, že toto je proměrná příležitost. Nejde mi o adhezi, ale o dotažení práce do "detailu" - a to se tady, myslím, nestihlo. A asi ani nevyžadovalo.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Kdyby se zde zakázalo obdočovat vlevo, těchto nehod ubyde... Ale stejně budou...
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Už to tu psali jiní, jenom budu opakovat.
Dopravně-technické řešení obchvatu Olbramovic (úrovňová křižovatka Zahradnice, absence stoupacího pruhu) je sice fajn, ale až v době fungující paralelní D3... takhle je to nově postavená past.
IMHO, úrovňové křížení tam nemělo vzniknout VŮBEC, napojení mělo být po staré I/3 a spojka Tomice-Zahradnice mostkem přes novostavbu obchvatu. Bez křížení....
Dopravně-technické řešení obchvatu Olbramovic (úrovňová křižovatka Zahradnice, absence stoupacího pruhu) je sice fajn, ale až v době fungující paralelní D3... takhle je to nově postavená past.
IMHO, úrovňové křížení tam nemělo vzniknout VŮBEC, napojení mělo být po staré I/3 a spojka Tomice-Zahradnice mostkem přes novostavbu obchvatu. Bez křížení....
Naposledy upravil(a) Michal R dne 7.12.2022 13:01:42, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Smrťák jsme tu předpovídali hned od prvního dne zprovoznění.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Ale vy snad někdo víte, jak se ta nehoda stala?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Každopádně už tam od otevření určitě projely nějaké 2 milióny vozidel, jestli tam byl jeden smrťák tak to žádná mimořádka není.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
To máte pravdu, to fakt nevím... Ale jsem si jistý tím, že pokud by tam pouze most a nikoliv úrovňová křižovatka, tak by k té smrtelné nehodě asi nedošlo... A to byl i smysl mého příspěvku. Je jedno jestli v tom hooodně nepřiměřená rychlost, nedání přednosti nebo mikrospánek ... jde o to, ta křižovatka tam vůbec neměla být. Vím, že z hlediska norem je to OK, a věřím, že je to postaveno a převzato do užívání řádně. O tom nic.Majkii píše:Ale vy snad někdo víte, jak se ta nehoda stala?
Asi tuším, že srovnání ceny úrovňová křižovatka (tak jak je to teď) vs. jednoduchý trámový most S7,5/60 dopadne lépe pro tu křižovatku... ale o moc ne.
to RedBaron: Bez urážky, pane kolego - za vaše příspěvky zde na fóru velký respekt, ale tady jste podle mne mimo. Jakkoli ty 2 miliony vozidel asi sedí, tak je přeci non-sense argumentovat v otázce smyslupného umístění křižovatky počtem křížků u cesty...
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Kdyby tam byl most, tak by člověk jedoucí z Prahy nemohl odbočit k čapáku a cestou zpět, zas opačně .
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Kdyby tam byl most (podjezd) misto krizovatky tak by clovek jedouci z/do Prahy do/z Capaku sjel do Olbramovic, projel obci a podjel prelozku. Narust dopravy v obci naprosto marginalni (hlavne ve srovnani s predchozim stavem), zajizdka minimalni a eliminace par krizku rocne.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Přesně tak, je to odfláknutý.
Uděláme obchvaty, kde se pak dá jezdit plynuleji (="svižněji"), ale místňáky z okolních obcí pak "posíláme na smrt" na bezvýznamných stykových křižovatkách, místo aby měli malou zajížďku na přehlednější/mimoúrovňové křížení.
Podobný případ je Chýnov, kde už byla spousta nehod a je klika, že tam zatím nikdo nezůstal.
PČR a ŘSD se budou ohánět, že to normy splňuje a že řidiči jsou nepozorný...
Uděláme obchvaty, kde se pak dá jezdit plynuleji (="svižněji"), ale místňáky z okolních obcí pak "posíláme na smrt" na bezvýznamných stykových křižovatkách, místo aby měli malou zajížďku na přehlednější/mimoúrovňové křížení.
Podobný případ je Chýnov, kde už byla spousta nehod a je klika, že tam zatím nikdo nezůstal.
PČR a ŘSD se budou ohánět, že to normy splňuje a že řidiči jsou nepozorný...
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Ale oni opravdu jsou nepozorní,,,,
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Jednu takovou krizovatku na dnes uz byvale jednicce vyuzivam a nemuzu se dockat kruhaku. Proc? Ne proto, ze intenzita (10k/24h), ale proto, ze strelci. Naposledy vcera rano. Prijedu na krizovatku, chci odbocit na hlavni doleva, zleva volno (v ramci vyhledu), zprava kamion a za nim auta, ale dost daleko. Vyjedu, prislapnu a ve chvili, kdy tam mam cca 75km/h (par vterin), mam v kufru auto, ktere zacalo predjizdet kamion tesne pred krizovatkou. Jel tak 130...
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Ona tahle logika veleni Rude armády „posleme tam 2 miliony vojaku a část zahyne“ tady moc nefunguje. To, ze tam projely miliony aut zacne v urcitem okamziku zastinovat rostouci les krizku. A zacnou padat otázky kolik tech mrtvych musí ještě byt a co se s tim da delat aby jich nebylo ještě vic. A pribehy o tom, ze mistni jsou blbci kteří neumi najizdet do krizovatky nikdo nebude brat vazne…
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Záleží na úhlu pohledu. Když napíšeme jeden smrťak za první tři měsíce provozu, tak už to není moc lichotivé. Navíc ta křižovatka byla otevřena později.RedBaron píše:Každopádně už tam od otevření určitě projely nějaké 2 milióny vozidel, jestli tam byl jeden smrťák tak to žádná mimořádka není.
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
V neděli dopoledne opět nehoda. Na přehledném úseku bez křižovatky.... Nemá cenu nic, bourat se bude.
Většina hlavních silnic je přetížených a dost lidí vážně neumí jezdit...
Až bude d3 celá dálniční síť hotová, tak se to zlepší...
Většina hlavních silnic je přetížených a dost lidí vážně neumí jezdit...
Až bude d3 celá dálniční síť hotová, tak se to zlepší...
Re: I/3 Olbramovice, přeložka
Tak obchvat máme 5 měsíců otevřený a už se někdo nevešel pod most na MÚK. Ze strany od ČB pěkně očesal překlad.