I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Obce rýžují většinou jen zpočátku, než se to rozkřikne, než si řidiči zvyknou a než to bude ve všech navigacích. Pak to výrazně klesne. Třeba Trutnov musel mít pro radar v Mladých Bukách zpočátku vyčleněno tři lidi. Nyní je už jen jeden a spíš jako vedlejší činnost. A hlavně záleží, jestli chce obec ryto nebo prevenci. Třeba ty Buky jsou perfektně označené, navíc velkou cedulí úsek měření rychlosti a kdo tu profrčí 90, je blbec a pokutu dostane zaslouženě. Už kvůli tomu, že je zde nastavena velká tolerance.
Ale třeba Kocbeře a Choustníkovo Hradiště pod správou Dvora Králové, tam to označené není a peníze se hrnou. Prostě jiná radnice. Ta, která už několik let není schopna dodat územní rozhodnutí pro D11
Ale třeba Kocbeře a Choustníkovo Hradiště pod správou Dvora Králové, tam to označené není a peníze se hrnou. Prostě jiná radnice. Ta, která už několik let není schopna dodat územní rozhodnutí pro D11
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
No já se tam naštěstí nevyskytuji každý pátek, ale spíš tak 5x za rok a tak by mne zajímaly zkušenosti častějších uživatelů tohoto úseku.... Zda tedy ten radar alespoň pomohl zmírnit kolony před zipováním a kruháčem ? Alespoň tenhle benefit ....
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Nepomohl je to pořád stejné. Ve špičce se kolona dělá už od OK na Červených Vrškách. Navíc to měření konci před tím zipem, takže spousta lidí na to dupne. Tady by nejvíc pomohlo provozu, kdyby se ve špičce ten prostřední pruh vždy úplně uzavřel.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
spousta kamionů by se dala předjet ve stoupání k Benešovu - před koncem 3pruhu - jenže radar
takže kamiony 85, předjížděči 87 a pak se to potká na zipu před OK
jak to říkal Belmondo ?
prostě ideál...
a Benešov narejžoval na D1
takže kamiony 85, předjížděči 87 a pak se to potká na zipu před OK
jak to říkal Belmondo ?
prostě ideál...
a Benešov narejžoval na D1
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Kamiony se dobře předjíždí na těch kruháčích (tam, kde lze vyjet dvěma pruhy). Ono obecně se tam dá na nich dobře předjíždět . Protože spousta lidí co tam přijedou jsou dost vyjukaní co to je a kam mají jet a v tu chvíli se jeden pruh vždy zasekne.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Jako každodenní uživatel musím říct, že to trošičku pomohlo. Ve směru Praha - Benešov to nestojí tak často. Jen by měřený úsek měl být až těsně ke zúžení, teď na to plno bezmozků dupne aby ještě někoho předjeli.... I když se to tu asi nebude líbit, ale možná by pomohlo měřit ve všech těchto úsecích, lidé by méně předjížděli a míň by se to ve špičkách štosovalo. Nebo jak někdo uvedl výše, při velkém provozu druhé pruhy uzavírat. A nebo by stačilo aby řidiči začali trochu přemýšlet, stejně si předjetím nepomůžou ba naopak....
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Jenže problém je, že nechci předjíždět někoho, kdo jede 80-95 km/h, ale chci předjet někoho kdo jede 70 km/h. Jenže většinou takový řidič v tom rozšíření na to z nějakého nepochopitelného důvodu dupne a jede 95 km/h a když se to sjede, tak jede opět těch 70 km/h. Vážně nechápu proč to ty lidi dělají. No a pak vám nezbývá nic než překročit rychlost abyste za ním nejel další úsek zase těch 70 km/h a pořád brzdil. Pak ještě předjíždím náklaďáky, jenom z důvodu, že nevidím co se před ním děje. Naopak pokud je provoz a vidím, že to sice pomalu, ale jede, tak nepředjíždím, protože to opravdu nemá vůbec žádný smysl a akorát to tu kolonu brzdí a vytváří.ZBmaster píše:Jako každodenní uživatel musím říct, že to trošičku pomohlo. Ve směru Praha - Benešov to nestojí tak často. Jen by měřený úsek měl být až těsně ke zúžení, teď na to plno bezmozků dupne aby ještě někoho předjeli.... I když se to tu asi nebude líbit, ale možná by pomohlo měřit ve všech těchto úsecích, lidé by méně předjížděli a míň by se to ve špičkách štosovalo. Nebo jak někdo uvedl výše, při velkém provozu druhé pruhy uzavírat. A nebo by stačilo aby řidiči začali trochu přemýšlet, stejně si předjetím nepomůžou ba naopak....
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Saljacku, přesně tak jak píšeš !!!
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
minutka k minutce a než se naděju, tak mám v Táboře čas na "meka"
jo, jet až do Budějic, to bych stihl i večeři
jo, jet až do Budějic, to bych stihl i večeři
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Saljack: Jede 70 protože je na té silnici ve špičkách takový provoz, že se rychleji jet nedá. Tak se ho plno lidí snaží předjet a perou to tam 120, jenže se nestihnou zařadit a BUM...... kolona a místo 70 jedou všichni 0. Pěkně děkuju.... Občas když se to u sjíždění štosuje, nějaký kamion jede prostředkem a ejhle kolona se rozjede.
A stejně v úseku Praha - Benešov opravdu žádný čas nenaženete .
A stejně v úseku Praha - Benešov opravdu žádný čas nenaženete .
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
No on ten 'mek' je vlastně taková jednohubka na něj stačí 30s.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
když si ho naklepeš do apky cestou, tak jo
dnes jsem to projel ve skoro kritickém čase - cca. 16:30
kolona na sjezdu z D1 - nevím proč
pak kolona na kopci, naštěstí navigace varovala červeným proužkem
a u Benešova na poslední míli ( tedy za kamerou a před kruháčem ) ještě 2 kamiony
to bych si mohl objednat i colu
dnes jsem to projel ve skoro kritickém čase - cca. 16:30
kolona na sjezdu z D1 - nevím proč
pak kolona na kopci, naštěstí navigace varovala červeným proužkem
a u Benešova na poslední míli ( tedy za kamerou a před kruháčem ) ještě 2 kamiony
to bych si mohl objednat i colu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Naprostý souhlas. Uvažuju úplně stejně až na ty náklaďáky, ty předjíždím naopak jedině tehdy, kdy jsou "poslední" brzdou na volné trase před nimi, jinak to většinou nejsou ti, kteří provoz brzdí, naopak.Saljack píše:Jenže problém je, že nechci předjíždět někoho, kdo jede 80-95 km/h, ale chci předjet někoho kdo jede 70 km/h. Jenže většinou takový řidič v tom rozšíření na to z nějakého nepochopitelného důvodu dupne a jede 95 km/h a když se to sjede, tak jede opět těch 70 km/h. Vážně nechápu proč to ty lidi dělají. No a pak vám nezbývá nic než překročit rychlost abyste za ním nejel další úsek zase těch 70 km/h a pořád brzdil. Pak ještě předjíždím náklaďáky, jenom z důvodu, že nevidím co se před ním děje. Naopak pokud je provoz a vidím, že to sice pomalu, ale jede, tak nepředjíždím, protože to opravdu nemá vůbec žádný smysl a akorát to tu kolonu brzdí a vytváří.ZBmaster píše:Jako každodenní uživatel musím říct, že to trošičku pomohlo. Ve směru Praha - Benešov to nestojí tak často. Jen by měřený úsek měl být až těsně ke zúžení, teď na to plno bezmozků dupne aby ještě někoho předjeli.... I když se to tu asi nebude líbit, ale možná by pomohlo měřit ve všech těchto úsecích, lidé by méně předjížděli a míň by se to ve špičkách štosovalo. Nebo jak někdo uvedl výše, při velkém provozu druhé pruhy uzavírat. A nebo by stačilo aby řidiči začali trochu přemýšlet, stejně si předjetím nepomůžou ba naopak....
A kdyby takhle uvažovali všichni .. jéžiš to by byl ráj na silnicích.
ZBMaster: ne. 70 se nejede, protože je silný provoz. 70 se jede, protože tam jede 70 jeden hňup vepředu. Silný provoz způsobí akorát to, že se nedá předjíždět (resp. až v rozšíření) a stihne to pár aut, pro další to nemá ani smysl (viz Saljack výše). Každopádně kdyby nejel 70, tak není problém žádný. A menší dodatek, ono hlavním cílem předjetí tady těch "sedumdesátkařů" není kolikrát jízda následnou 90-100, ale ten jejich proklatý způsob (ne)jízdy - nečekané a nesmyslné brždění na rovině, tacho 50 nutně před značkou obce apod. Prostě všechno proti plynulé jízdě.
A ať se na mě nikdo nezlobí, ale pokud má někdo věk či schopnosti na to, že více jak 70 nedokáže jet (za bílého dne na suché vozovce), tak pardon, nemá na takto vytížených jedničkách co dělat. A to se bavím jak o mladých nezkušených, tak starších s už pomalejšími smysly.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Bezdůvodně 70 tam jezdí někdo leda výjměčně.... Ale ráno směr Praha 6:00 - cca 9.00 tam jede kolona až po Mirošovice rychlostí cca 70 a tím , že na rozšíření pár aut člověk předletí, tak akorád udělá to, že se tam pak nevejde a celou silnici zastaví. Tohle je nehorázné sobectví pár i..... kvůli kterým to tam stojí. Dnes krásný případ za Benešovem: Ve sjíždění se JEDEN nestihl zařadit a kolona prudce brzdí, jenže pár pitomců vidí volný levý pruh a vyrazí, čímž to tam zaflekují uplně a konec. Pak zip a doufat, že se to rozjede. Když tohle sledujete každý den několik let, tak máte chuť vraždit.
Jestli někdo chce vidět bezdůvodně pomalou jízdu, na nově zrekonstruované silnic,i ať se projede na II/112....
Jestli někdo chce vidět bezdůvodně pomalou jízdu, na nově zrekonstruované silnic,i ať se projede na II/112....
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Prostě ten přípruh neplní funkci pro kterou byl stvořen. Namísto plynulosti jízdy, aby se nemuselo brzdit za každým náklaďákem a riskovat při jeho předjetí, se z toho stala krátká závodní trať s heslem "předjeď kolik dokážeš" a "jeď kolik to dá". Takže místo jednoho vždy jedoucího pruhu z toho máme dva popojíždějící, protože se na konci do sebe musí vklínit další a další auta.
Aby nakonec nedopadlo, že ten levý pruh nebude měřit několik kilometrů, ale bude rozdělen na několik kratších úseků, aby se do něho vjíždělo opravdu jen pro předjetí naloženého kamionu
Svůj podíl na chování řidičů má i přetíženost silnice, která není pro třípruh, ale čtyřpruh. Jak je vidět z ciziny, třípruhový systém se staví tam, kde je dvoupruh málo, ale čtyřpruh zase moc. A proto to tam funguje.
Aby nakonec nedopadlo, že ten levý pruh nebude měřit několik kilometrů, ale bude rozdělen na několik kratších úseků, aby se do něho vjíždělo opravdu jen pro předjetí naloženého kamionu
Svůj podíl na chování řidičů má i přetíženost silnice, která není pro třípruh, ale čtyřpruh. Jak je vidět z ciziny, třípruhový systém se staví tam, kde je dvoupruh málo, ale čtyřpruh zase moc. A proto to tam funguje.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Nesmysl. Skoro pokaždé, když tam jedu, v průměru tak 3x týdně, tak se tam objeví nějaký jouza co jede 70. A to jak během špičky, kdy ostatní normálně jedou 90, tak i když je silnice prázdná. Jak už jsem psal, pokud je to kolona která jede 70, tak nepředjíždím. Taky mě to štve, že se tam najdou blbci co předjíždí i když vidí, že se nemohou zařadit (proto se taky snažím předjíždět kamiony abych viděl). Ale pokud tam jede člověk 70 předním nikde nikdo a za nim jede 10 aut, tak rozhodně budu předjíždět. Pokud už to stojí, tak se řadím do levého pruhu, protože se to prostě vyplatí.ZBmaster píše:Bezdůvodně 70 tam jezdí někdo leda výjměčně.... Ale ráno směr Praha 6:00 - cca 9.00 tam jede kolona až po Mirošovice rychlostí cca 70 a tím , že na rozšíření pár aut člověk předletí, tak akorád udělá to, že se tam pak nevejde a celou silnici zastaví. Tohle je nehorázné sobectví pár i..... kvůli kterým to tam stojí. Dnes krásný případ za Benešovem: Ve sjíždění se JEDEN nestihl zařadit a kolona prudce brzdí, jenže pár pitomců vidí volný levý pruh a vyrazí, čímž to tam zaflekují uplně a konec. Pak zip a doufat, že se to rozjede. Když tohle sledujete každý den několik let, tak máte chuť vraždit.
Jestli někdo chce vidět bezdůvodně pomalou jízdu, na nově zrekonstruované silnic,i ať se projede na II/112....
Ten třípruh spolu s OK tu silnici totálně doje... Předtím to bylo špatný, ale teď to je ve špičce fakt peklo. Může taky na to mít vliv dostavba D3, kdy se přestává vyplácet jezdit do Budějovic přes Písek po D4 a možná je to jenom shoda náhod, ale nemyslím si, protože na takové Tužince se štosovalo minimálně 20let před těma skvělýma úpravama.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
a na to jsme tu někteří upozorňovaliHoney72 píše:Prostě ten přípruh neplní funkci pro kterou byl stvořen. ..
a proto jsem rád, že to u Třebechovic nedopadlo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
A co ty plány s D43 či s S43 a třípruhem ?
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Se současným provozem by na D43 3-pruh opravdu stačil a hlavně fungoval. Jenže tam se jedná především o to, že by se na něj nepřesunula většina OA ze staré, nebyl by důvod. Na 4-pruh se 110 km/h (reálnou 130-140) se tam naopak právě většina OA přesune. Druhá věc je, že po dobudování S3+D11 zde provoz jistě vzroste. Aby pak nebylo potřeba rozšiřovat na 4-pruh. Ale první důvod myslím mluví za vše. V tomto je to v ČR docela ojedinělé, protože nová silnice vede opravdu dost daleko od původní.
Kde se měl za mě vyloženě stavět 3-pruh, tak to byla nedávno zprovozněná přeložka na I/16 a celá I/53 se na to měla přestavět, místo x letého narovnávání “vlnek” s opět výsledným 2-pruhem, na kterém se tam ve špičkách předjíždět stejně nebude dat. 3-pruhy nebo stoupací pruhy jsou bohužel na silnicích takhle silně přetížených (I/3, I/43 před Brnem) spíše na obtíž. Ale určitě bych je nerušil, určitou část dne slouží dobře.
Kde se měl za mě vyloženě stavět 3-pruh, tak to byla nedávno zprovozněná přeložka na I/16 a celá I/53 se na to měla přestavět, místo x letého narovnávání “vlnek” s opět výsledným 2-pruhem, na kterém se tam ve špičkách předjíždět stejně nebude dat. 3-pruhy nebo stoupací pruhy jsou bohužel na silnicích takhle silně přetížených (I/3, I/43 před Brnem) spíše na obtíž. Ale určitě bych je nerušil, určitou část dne slouží dobře.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Když to shrneme tak to stojí za H.... . Jediná šance na zlepšení je dostavba D3, která by odsála část provozu. Ale v současné době pochybuji o tom, že se někdy začně. A rozšíření I/3 tak to už je uplní utopie. Možná tak kdyby v okolí vzniklo pár tisíc slušně placených míst..... Alo to už blouzním mimo téma .
..... až bude benzín stát 50/L a nafta 48/l tak se provoz trochu změnší ale to už si z auta asi neužiju
..... až bude benzín stát 50/L a nafta 48/l tak se provoz trochu změnší ale to už si z auta asi neužiju
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Saljack píše:Nesmysl. Skoro pokaždé, když tam jedu, v průměru tak 3x týdně, tak se tam objeví nějaký jouza co jede 70. A to jak během špičky, kdy ostatní normálně jedou 90, tak i když je silnice prázdná. Jak už jsem psal, pokud je to kolona která jede 70, tak nepředjíždím. Taky mě to štve, že se tam najdou blbci co předjíždí i když vidí, že se nemohou zařadit (proto se taky snažím předjíždět kamiony abych viděl). Ale pokud tam jede člověk 70 předním nikde nikdo a za nim jede 10 aut, tak rozhodně budu předjíždět. Pokud už to stojí, tak se řadím do levého pruhu, protože se to prostě vyplatí.ZBmaster píše:Bezdůvodně 70 tam jezdí někdo leda výjměčně.... Ale ráno směr Praha 6:00 - cca 9.00 tam jede kolona až po Mirošovice rychlostí cca 70 a tím , že na rozšíření pár aut člověk předletí, tak akorád udělá to, že se tam pak nevejde a celou silnici zastaví. Tohle je nehorázné sobectví pár i..... kvůli kterým to tam stojí. Dnes krásný případ za Benešovem: Ve sjíždění se JEDEN nestihl zařadit a kolona prudce brzdí, jenže pár pitomců vidí volný levý pruh a vyrazí, čímž to tam zaflekují uplně a konec. Pak zip a doufat, že se to rozjede. Když tohle sledujete každý den několik let, tak máte chuť vraždit.
Jestli někdo chce vidět bezdůvodně pomalou jízdu, na nově zrekonstruované silnic,i ať se projede na II/112....
Ten třípruh spolu s OK tu silnici totálně doje... Předtím to bylo špatný, ale teď to je ve špičce fakt peklo. Může taky na to mít vliv dostavba D3, kdy se přestává vyplácet jezdit do Budějovic přes Písek po D4 a možná je to jenom shoda náhod, ale nemyslím si, protože na takové Tužince se štosovalo minimálně 20let před těma skvělýma úpravama.
Úplný souhlas! Jezdím zde velmi často (2-3x týdně) a velmi dlouho (už 21 let). Fakt se to (a nejen tu) děje, řidiči kteří jezdí pomalu, "vyučují" ostatní účastníky provozu a různými drobnými naschvály ztrpčují život (perfetní příklad od Saljacka!). Dokonce před lety se mi jeden člověk, mezi řecí o autech a cestování, zmínil, že přesně tohle dělá. A prý proto, že ví, co je pro ostatní řidiče dobré. A že jeho konání je něco jako nenásilná forma nápravy špatností....
Mohu rozhodně potvrdit, že tento fenomén zde na začátku století nebyl. Tohle se nedělo, pokud tehdy něco jelo pomalu, tak to byla vylágrovaná 105, Robur nebo šedý Trabi s dědou jedoucím do Benešova na polikliniku... Ale nikdo, kdo se vlekl 70, pak najednou nezrychlil. Pokud mohu soudit, tak se to objevilo ve stejné době, jako hipsterské kavárny v Karlíně.... ... ale do toho se nechci pouštět, třeba je to jen náhoda, že ...
Dopravně skutečně třípruh nepomohl, ale to platí hlavně ve špičce. Pokud mohu soudit, tak je docela přínosem v nečem jako "pološpička", kdy se předjede leccos a navíc bezpečně. Zkušenější z vás by jistě dodali čísla intenzit, mimo špičku je to pak víceméně jedno, s výjimkou bezpečnějšího předjíždění, to je samozřejmě fajn. Proto se mi jeví možnost uzavírání pruhu dle dopravní situace jako dobrý nápad.
Jinak smutnou pravdu má i v posledním příspěvku ZBmaster, že po zdražení, po razantním zdražení paliva, u kterého není otázkou zda, ale kdy a do jaké výše, logicky ubude dopravních výkonů. Očekávání jsou 50 - 55 Kč/l N95 v roce 2022, pokud bude schválena uhlíková daň tak bude v roce 2023 nutno připočíst 10,5 Kč/l, a tedy na konci 2023 lze čekat cenu mezi 65-70 Kč/l. A je otázkou, kolik z nás je ready platit za tankování "plnou" okolo 4tis. Kč. Dalším faktorem bude výrazně vyšší nezaměsnanost, která nás logicky čeká v příštím roce.
Takže on se ten dopravní problém možná vyřeší sám... bohužel.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Doufám Michale, že se tentokráte / alespoň trochu / pleteš. Jinak jsou mezi námi jedinci co jezdí N98. Takže jaký máš tip na toto palivo ? Jinak pardon za OT...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Jsou k tomuto nějaké zdroje, ideálně on-line? Rád bych si přečetl víc.Michal R píše: Jinak smutnou pravdu má i v posledním příspěvku ZBmaster, že po zdražení, po razantním zdražení paliva, u kterého není otázkou zda, ale kdy a do jaké výše, logicky ubude dopravních výkonů. Očekávání jsou 50 - 55 Kč/l N95 v roce 2022, pokud bude schválena uhlíková daň tak bude v roce 2023 nutno připočíst 10,5 Kč/l, a tedy na konci 2023 lze čekat cenu mezi 65-70 Kč/l. A je otázkou, kolik z nás je ready platit za tankování "plnou" okolo 4tis. Kč. Dalším faktorem bude výrazně vyšší nezaměsnanost, která nás logicky čeká v příštím roce.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Z třípruhu zmizely všechny balisety.
To je příprava na montaž nějakých jiných středových svodidel, nebo je má někdo na zahrádce misto trpaslíků?
To je příprava na montaž nějakých jiných středových svodidel, nebo je má někdo na zahrádce misto trpaslíků?
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Já osobně svodidla nepředpokládám, protože by IZS nemohl předjíždět stojící kolonu.