S kamionama souhlasím, ale jinak s příspěvkem ne. Těch pomalých vozidel je pořád dost. Autobusy, starší náklaďáky, traktory, (cyklisté) a hlavně děda ve fábii nebo feldě. Když chytnete tyhle, tak se rychlosti pohybují krom toho traktoru tak mezi 60-70 km/h. Do kopce často ještě méně. Popravdě za mě tohle prostě není rychlost, kterou by se mělo jezdit na silnicích první třídy nějakou delší dobu či vzdálenost. A pocitově, jakmile jsou intenzity nad cca 7-8 tisíc vozidel, už to je přes den provoz takový, že bezpečné předjíždění tam provést lze jen namátkově - 80% aut pojede za tímto zpomalovačem klidně dalších 20-40 km. A to je prostě o nervy. A přesně z takových případů pramení to o čem píšeš dál ..mts píše:Dnes v podstate nakladaky, jezdici po jednickach drzi 80-90 kopec nekopec a postrada jakykoliv smysl je predjizdet, protože po par desitkach vterin dojedete další nebo spis další 2, 3 atd. Srot, co se plouzil 40-70 (stare avie, liazky, v3s, 1203…) uz vymrel a na jednicky nepachne. Zrovna vcerejsi zkušenost na I/16 ze Slaneho k D8: proud kamionu a osobaku, plynule jel v prumeru 85. Jedno jediny prase mělo nutkani ten strudl predjizdet v křižovatce přes odbocovaky. A hádejte ceho dosahl. Ve strudlu před kruhacem u D8 byl asi o 40 metru prede mnou. Snad az se takovy psychotik, který MUSÍ MUSÍ MUSÍ predjizdet za kazdou cenu, jednou zabije, nevezme s sebou nikoho nevinného…
Ten tvůj případ z 16 samozřejmě neobhajuju, to byl opravdu magor, nicméně to nic nemění na tom, že přesně na takovýchto tazích by měl smysl vystřídaný 3-pruh. Na I/3 z mého pohledu ne, podobně tak I/43. Tam už je doprava tak silná, že prakticky nemá smysl předjíždět nic, protože opravdu doslova do minuty dojedete další pomalejší vozidlo a jedete zase ve štrůdlu. Tam se prostě musí počkat na pruhy 4.