I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Ja jsem proste presvedcenej, ze by se tam 4 pruhy vmackly...koneckoncu Batova autostrada mela mit celkovou sirku 16 m (planovany 4 pruhy po 3 m..)
Podle mne by to mohlo byt nejak takto..
0,25 m vodici pruh - 3,25 m jizdni pruh - 3,25 m jizdni pruh.. a jeste nam skoro metr zustane po instalaci (lanivych) svodidel)...uprostred 1,25 m pro betonova nebo lanova svodidla (vse dle normy...ackoli chybi zpevnena krajnice )
Podle mne by to mohlo byt nejak takto..
0,25 m vodici pruh - 3,25 m jizdni pruh - 3,25 m jizdni pruh.. a jeste nam skoro metr zustane po instalaci (lanivych) svodidel)...uprostred 1,25 m pro betonova nebo lanova svodidla (vse dle normy...ackoli chybi zpevnena krajnice )
Re: Přeznační na čtyřpruh
Ale dalo by se to rozšířit na čtyřpruh. Z pravého odstavného pruhu by vznikl střední dělící pás a dostavěla by se pravá polovina vozovky.Max píše:A nejsou na pulprofil ve skutecnosti pripraveny akorat ty nadjezdy (ty rezervy u nich uz sem si vsimnul pred lety) ? Protoze sirka 14,5 m neni polovina S 24,5 a druhej jizdni pas by se tam dolepit nedal - i kdyz na to ze to nejde uz tady nekdo poukazoval stejne jako na to, ze kdyby se to udelalo, tak by to byl silnej argument proti zapadni variante D3. Ackoliv ja osobne si myslim, ze nekdy ve vzdaleny budoucnosti (tak 2030-40-50) pokud bude stat D3 prave v zapadni variante, se stejne usek Mirosovice-Benesov rozsiri na 2+2 a bude z toho R privadec pro Benesov na D1
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Ano, CB byl překryt asfaltem, plusminus před deseti lety.siesa píše:
Mimochodem...co se stalo s tim CB povrchem?? Byl kompletne vybagrovan, nebo byl pouze prekryt vrstvou asfaltu??
Re: Přeznační na čtyřpruh
Určitě? Měl jsem pocit, že ten beton tenkrát dávali pryč, ale jistej si nejsem... Jo a řekl bych že to už bude spíš +- 15 letadamos píše:Ano, CB byl překryt asfaltem, plusminus před deseti lety.siesa píše:
Mimochodem...co se stalo s tim CB povrchem?? Byl kompletne vybagrovan, nebo byl pouze prekryt vrstvou asfaltu??
Re: Přeznační na čtyřpruh
Ruku to ohně za to nedám, ale přišlo mi tenkrát, že to bylo hrozně rychle hotový, než aby vybourávali beton....Petr Pokorný píše:Určitě? Měl jsem pocit, že ten beton tenkrát dávali pryč, ale jistej si nejsem... Jo a řekl bych že to už bude spíš +- 15 letadamos píše:Ano, CB byl překryt asfaltem, plusminus před deseti lety.siesa píše:
Mimochodem...co se stalo s tim CB povrchem?? Byl kompletne vybagrovan, nebo byl pouze prekryt vrstvou asfaltu??
Re: Přeznační na čtyřpruh
Možná použili stejné řešení jak na D1, kde byl beton rozřezán na menší části a pak na něj kladena AB vozovka
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Chtěl bych upozornit, že přeznačení na rychlostní silnici není v současnosti moc reálné - komunikace nemá v úseku Mrač-Benešov alternativní trasu, která by nebyla víc jak 2x delší...
Re: Přeznační na čtyřpruh
Když si dáte mapy.cz a navolíte Fotomapa 2002-03, je tam vidět probíhající rekonstrukce, takže to bude spíš těch deset let.Petr Pokorný píše:Určitě? Měl jsem pocit, že ten beton tenkrát dávali pryč, ale jistej si nejsem... Jo a řekl bych že to už bude spíš +- 15 letadamos píše:Ano, CB byl překryt asfaltem, plusminus před deseti lety.siesa píše:
Mimochodem...co se stalo s tim CB povrchem?? Byl kompletne vybagrovan, nebo byl pouze prekryt vrstvou asfaltu??
Jinak dle mého názoru je třípruh pro tento úsek nevhodný. Ano, pomůže mimo spičku, kdy se krásně předjede pomalu jedoucí vozidlo a nebude se za ním tvořit kolona, ale to je tak vše. V pátek a v neděli (možná i ráno a večer v pracovní dny) by se cestování zhoršilo. Místo dlouhé plynule jedoucí kolony kolem 60 - 80 km/h by se na začátku rozdvojení zrychlilo, aby každý předjel co nejvíc aut před sebou, poté prudké brždění skoro až na 0 při zařazování do jednohu pruhu. Krásně je to vidět každý páteční večer před Benešovem.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Toho bych se až tak nebál - teď tahle situace vzniká hlavně kvůli tomu (alespoň se domnívám), protože je to na dlouhou dobu poslední možnost jak v klidu někoho předjet. Když by všichni věděli, že za pár kilometrů bude tato možnost znovu, tak by k takovým "záškubům" nejspíš nedocházelo.-xdas- píše:Místo dlouhé plynule jedoucí kolony kolem 60 - 80 km/h by se na začátku rozdvojení zrychlilo, aby každý předjel co nejvíc aut před sebou, poté prudké brždění skoro až na 0 při zařazování do jednohu pruhu. Krásně je to vidět každý páteční večer před Benešovem.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Otázka, jestli má smysl v té koloně předjíždět. To snížení propustnosti kvůli častému "zipování" (naschvál to píšu v uvozovkách) je pádnej argument proti třípruhu na takhle vytížené silnici.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Na to by byla nejlepší simulace takových situací, jestli by toto řešení zlepšilo anebo nezlepšilo propustnost.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Existuje IZ na třípruh - cena cca 100 mil. Kč. Jedná se tedy jen o opravdu kosmetické úpravy VDZ. Já jsem příznivcem třípruhu. V místech kde dnes již je se jezdí dobře. Jezdit se tam dá mimo špičky (které jsou skutečně ráno tam, večer zpět a pak víkendy) klidně i 120 km/h a v pohodě se dá předjíždět na drzovku (pomalejší vozidla Vám uhnou ke kraji), takže jde vlastně o legalizaci tohoto stavu. 4tyřpruh by musel být bez připojovacích a odpojovacích pruhů a to mi opravdu nepřijde dobré řešení.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Přeznační na čtyřpruh
přesně stejný je i můj názor.martini píše:Existuje IZ na třípruh - cena cca 100 mil. Kč. Jedná se tedy jen o opravdu kosmetické úpravy VDZ. Já jsem příznivcem třípruhu. V místech kde dnes již je se jezdí dobře. Jezdit se tam dá mimo špičky (které jsou skutečně ráno tam, večer zpět a pak víkendy) klidně i 120 km/h a v pohodě se dá předjíždět na drzovku (pomalejší vozidla Vám uhnou ke kraji), takže jde vlastně o legalizaci tohoto stavu. 4tyřpruh by musel být bez připojovacích a odpojovacích pruhů a to mi opravdu nepřijde dobré řešení.
Akorát bych byl pro,aby se dělící pruh hodně zvýraznil,či aby se vyfrézovala v něm drážka,jak tu kdosi navrhl,nebo aby se nějakým jiným způsobem zminimalizovala možnost chtěného,či nechtěného přejetí do protisměru.Lana,nebo betonové zábrany bych tam určitě nedával,protože by bylo velmi obtížné,až nemožné nouzové objetí překážky v jednopruhovém směru.
Jediný event.nový poznatek z čtení tohoto vlákna je,že podle kolegy -xdas- je při hustém provozu třípruh na obtíž kvůli spomalení při zipování na konci dvoupruhového směru.S velmi hustým provozem na tomto typu komunikace nemám zkušenosti,takže nechci "rozumovat",ale při "normální" hustotě mně třípruhové řešení přijde optimální.
Re: Přeznační na čtyřpruh
A ještě musím ale podotknout,že pokud se nějaké takové řešení zrealizuje,tak mám vážné obavy,že jakákoliv varianta D3 potom bude v nedohlednu,jakkoliv je skoro v nedohlednu teď...
Re: Přeznační na čtyřpruh
Jak jsem kdysi slíbil, tak sem dávám příčný řez připojky. Jsou v něm vyznačeny, jak první etapa, tak i druhá etapa, na kterou asi nikdy nedojde.
- Přílohy
-
- 7_1.jpg (173.98 KiB) Zobrazeno 9222 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Tak z tohohle obrazku je zrejme, ze preznaceni na ctyrpruh (se zuzenymi vnitrnimi pruhy), nebo snad preznaceni na tripruh je asi nerealne.. Ta ztencena vozovka odstavnych pruhu by zatez kamionove dopravy asi nerozdychala....
Re: Přeznační na čtyřpruh
Dnešní stav může být odlišný od stavu, ve kterém byla postavena, bo již zde proběhla rekonstrukce povrchu a při ni mohlo dojít k upravě skladby odstavných pruhů.
Spíš je škoda, že se již neuvažuje o dostavbě... I z tohoto důvodu jsem proti výstavbě půlprofilů, málokdy dojde na dostavbu.
Spíš je škoda, že se již neuvažuje o dostavbě... I z tohoto důvodu jsem proti výstavbě půlprofilů, málokdy dojde na dostavbu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Po dostavbě D3 snad nebude čtyřpruh nutný.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Podle kategorizace silniční a dálniční sítě do roku 2040 ano.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Ten ctyrpruh by se vyhledove urcite hodil.. Ale nejradeji bych ho videl v trase Benesov-Mirosovice-Cesky Brod-Lysa n/L-Benatky n/J.. Vychodni tangenta kolem Prahy by se urcite hodila... Co si budeme vykladat.. Ten okruh to proste ve vyhledu 20ti a vice let proste nepobere...
Re: Přeznační na čtyřpruh
Jakožto občasný jezdec na cestě z jižních Čech do Lysé n. Labem jezdím přes Mirošovice, Mnichovice, Struhařov, Mukařov, Český Brod dále k D11 Exit 18. Je to sice cesta klikatá, ve vesnicích často průjezdní 30 km/h, značky konec obce stovky metrů za vesnicí, ale pořád lepší, než se doharcovat na Spořilov a trnout hrůzou, kolik času mi zabere cesta na Černý Most k D11.siesa píše:Ten ctyrpruh by se vyhledove urcite hodil.. Ale nejradeji bych ho videl v trase Benesov-Mirosovice-Cesky Brod-Lysa n/L-Benatky n/J.. Vychodni tangenta kolem Prahy by se urcite hodila... Co si budeme vykladat.. Ten okruh to proste ve vyhledu 20ti a vice let proste nepobere...
V posledních dvou letech jsem si všimnul, že hodně vzrostla hustota dopravy, od IAD až k nejtěžším TIR, že se občas divím, že se na těch vlásenkách nebojí vjet s dvacetitunovým strojem. Dotazem zjištěno, že profesionální řidiči mají s GPS navigacemi v zádech fantastickou schonost nacházet objízdné trasy a ani jim se nechce tvrdnout v kolonách kolem Prahy.
O smyslupnosti vnějšího "středočeského" okruhu kolem Prahy se tu již diskutovalo, východní tangenta (např. R10 Exit 27 Benátky n. J - Lysá - D11 Exit 18 Starý Vestec - Český Brod - Kostelec n. ČL - D1 Exit 21 Mirošovice - Benešov - D3 Exit 29 Benešov) by zcela jistě výrazně odlehčil jak dopravě na východě Prahy, tak obcím na trase. Dokážu si představit tuto tangentu v parametrech S 11,5/80 a jako obchvaty průjezdných obcí samozřejmě s využitím stávajících komunikací.
Btw: Pokud by ekologistické spolky a jejich exponenti dokázali krom prohlášení "my jsme proti dálnicím" zároveň dodat, že jejich prioritou jsou rekonstrukce a obchvaty obcí (třebas uvedená "východní tangenta" - a jistě bysme zde na fóru dokázali vymyslet mnoho dalších možností), dokázal bych si aktivistů více vážit. Zatím mám pocit, že se hlavní je "být proti"!
Závěrem - reálnost výstavby "východní tangenty" je zhruba stejná jako jaderná elektrárna u Salzburku.
Re: Přeznační na čtyřpruh
No vždyť tenhle "východní obchvat" by plně řešila varianta Promika, co se tu proti ní tak urputně bojuje .. přímá návaznost D3 na východní segment vnějšího okruhu
Re: Přeznační na čtyřpruh
Přiznávám, že se ztrácím. Jonáši, prosím, je někde na netu k nahlédnutí trasování poslední varianty Promiky? Já měl za to, že celé trasování bylo kdesi ve vnějším extravilánu Hl.m. Prahy, resp. na území Prahy - východ.jonáš píše:No vždyť tenhle "východní obchvat" by plně řešila varianta Promika, co se tu proti ní tak urputně bojuje .. přímá návaznost D3 na východní segment vnějšího okruhu
Díky.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Někde určitě bude, poslední trasování ve stručnosti kdesi u Mirošovic kříží trasu D1 a napojuje se na východní okruh někde za Říčanama. Čimž umožňuje zároveň D3-kářům dojet do centra bez trdlování po okruhu a D1-kářům pokračovat přímo tranzitem bez téhož. Zřejmě naprosto nevhodná fíčura, protože by pak byla stavba nový "východní spojky" zbytečná (fakt bych rád tušil, kudy to kolem KnČL protáhnout .. asi skrz ty teréní zlomy tunelem
Re: Přeznační na čtyřpruh
Promika (D3 východní) má vést k Říčanům. Ale je pravda, že jedním z argumentů pro D3Z, který tu zazněl bylo to, že Benešov bude dostatečně obsloužen stávající I/3 a že na ní klesne provoz.
Dle mého názoru je rozšíření I/3 do roku 2040 neprosaditelné a jsem přesvědčený, že i zbytečné.
Dle mého názoru je rozšíření I/3 do roku 2040 neprosaditelné a jsem přesvědčený, že i zbytečné.