A nestačilo by na jihu Benešova udělat třeba zákaz odbočení vlevo? Jak z tak do Benešova? Že by ta křižovatka fungovala jen jako takový nájezd/sjezd bez křížení.Moucha píše:Tak kolem Benešova je silnice už dodělaná a jezdí se přes most obousměrně. A tím pádem se vrátil i stav kolon do stavu před létem. V odpoledních špičkách se stojí od Benziny až na jih Benešova po křižovatku a opět je to jen tím, že tam lidi odbočují doleva. Mohlo by se tam vykoupit 50m pozemku a udělat odbočovací pruh doleva a rozšířit tam silnici o ten kousek odbočovacího pruhu.
Dokud se dělala rekonstrukce, tak lidi do Benešova odbočovali už na začátku, a co pokračovali dál na jih, tak si objeli tu krátkou objízdnou trasu kolem pumpy a napojili se u rozvodny. To se pro lidi z té části Benešova už nevyplatilo a tak odbočovali už na začátku. Jinak si ten provoz a to popojíždění tam vysvětlit nedokážu..
I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
To by stačilo, už jsem to tady dokonce jednou psal. Asi 14 dní tam ten zákaz odbočení vlevo byl a plynulejší průjezd kolem Benešova jsem tam za poslední rok a půl nezažil. Ve špičce samozřejmě myslím.
Ale nechtěl jsem být tak radikální..
OT: bydlím v Boršově, a tak jezdím z ČB směr Krumlov a hned za Planou je hodně podobná situace. Je tam odbočení doleva, konkrétně tady:
https://mapy.cz/s/1bMN5
Ale lidé z Plané jsou líný dojet si na tu MÚK, tak radši zastaví celý provoz za sebou. Je tam výjezd z obce, takže místo toho, abyste se začali rozjíždět, tak brzdíte. A věřte mi, že ve špičce to dokáže zastavit dopravu až v Litvínovicích za tím malým kruháčem. A už se tam stalo i dost nehod, také nechápu, že tam ještě není zákaz odbočení vlevo.
Ale je to opravdu odbočení mimo téma. Nevím, zda taková diskuze má někde smysl, případně jestli se dá vůbec docílit změna, pokud je důvod "jen" tvoření kolon ve špičce.
Ale nechtěl jsem být tak radikální..
OT: bydlím v Boršově, a tak jezdím z ČB směr Krumlov a hned za Planou je hodně podobná situace. Je tam odbočení doleva, konkrétně tady:
https://mapy.cz/s/1bMN5
Ale lidé z Plané jsou líný dojet si na tu MÚK, tak radši zastaví celý provoz za sebou. Je tam výjezd z obce, takže místo toho, abyste se začali rozjíždět, tak brzdíte. A věřte mi, že ve špičce to dokáže zastavit dopravu až v Litvínovicích za tím malým kruháčem. A už se tam stalo i dost nehod, také nechápu, že tam ještě není zákaz odbočení vlevo.
Ale je to opravdu odbočení mimo téma. Nevím, zda taková diskuze má někde smysl, případně jestli se dá vůbec docílit změna, pokud je důvod "jen" tvoření kolon ve špičce.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
To jo, tam z toho také vždycky rostu (u Plané). Třeba by to nebyla tak radikální změna, kdyby se pod zákaz odbočení dala dodatková tabulka kde by zákaz platil např. od 6:00 do 20:00
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Osobně vkládám do 2+1 z dlouhodobého hlediska mírné naděje na mírné zlepšení, pokud budou lidé vědět, že za 2 km budou moci znovu předjíždět, tak to třeba nebudou tak hrotit, ale nevím, zezačátku, než si na to řidiči zvyknou, s tím asi problém bude. Velký problém vidím v té úsekovce, to je asi to nejhorší, co lze na uspořádání 2+1 vymyslet, protože výsledkem bude jízda 90 vlevo a 80 vpravo, to v konečném důsledku povede k nedodržování bezpečné vzdálenosti, která je při zužování ze 2 pruhů do jednoho mimořádně důležitá pro správnou funkci. 2+1 si naopak žádá o betonová svodidla, modré autíčko, MÚK a 110 km/h, aby bylo možné rychle předjíždět. Bohužel je ale dle naší legislativy stále horší jet 100 na 90, než jet na tom samém úseku 80, ale 5 m za předchozím vozidlem...
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
problém bude pouze v tom, že po těch dvou kilometrech, ten pravý pojede 85-89, levý 90-95
za další dva kilometry - logicky - nikdo z toho pravého mezi sebe nebude chtít pustit ty "vychcánky" co jeli stejně rychle vlevo
a celý úsek, který předtím s problémy jel, nám najednou - v tom novém a úžasném uspořádání - stojí
takhle to dopadne, když zvítězí technokrati nad zdravým rozumem
za další dva kilometry - logicky - nikdo z toho pravého mezi sebe nebude chtít pustit ty "vychcánky" co jeli stejně rychle vlevo
a celý úsek, který předtím s problémy jel, nám najednou - v tom novém a úžasném uspořádání - stojí
takhle to dopadne, když zvítězí technokrati nad zdravým rozumem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
"Díky" za poměrové měření rychlosti...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Vazeni, o vikendu jsem jel do CB, to se se deje na I/3 se neda nazvat jinak , nez zverstvo. Nikde nebylo ani dělníka, prestoze same omezeni. To co je hotove, to je sila, jestli tam nebudou betonova svodidla, tak je harazd se zivoty! To ukonceni 2pruhu je silene neprehledne, nedovedu si představit, jak to bude vypadat za deste, snehu a tmy v rychlosti +100km/h
V podstate to vůbec nic neresi, jenom pujde o nebezpecnejsi jizdu, protože se budete míjet v levem pruhu o zrdcatka. Pak staci sebemensi chyba a dostanete ranu od borce v protismeru, který to bude kulit min. 120 km/h aby predjel.
Problematicka vec je ta, ze od konce dalnice D3 az do Benesova ve smeru na Prahu nelze predjet cca 25km!, to je krute nevyresene. Naproti tomu v protismeru na Tabor je dlouhy nejden usek s 2-pruhem. Tam by stalo silnici aspoň na 2 mistech mirne rozsirit a udelat 2-pruh ve smeru na Prahu.
V podstate to vůbec nic neresi, jenom pujde o nebezpecnejsi jizdu, protože se budete míjet v levem pruhu o zrdcatka. Pak staci sebemensi chyba a dostanete ranu od borce v protismeru, který to bude kulit min. 120 km/h aby predjel.
Problematicka vec je ta, ze od konce dalnice D3 az do Benesova ve smeru na Prahu nelze predjet cca 25km!, to je krute nevyresene. Naproti tomu v protismeru na Tabor je dlouhy nejden usek s 2-pruhem. Tam by stalo silnici aspoň na 2 mistech mirne rozsirit a udelat 2-pruh ve smeru na Prahu.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
To úsekové měření opravdu bude? :-/ Proč se tam tedy dělá taková "investice"? To bude jak říkáš.. jeden pojede podle tacho 89, druhý opatrnějším předjížděním pojede tacho 93.. Výsledkem budou max dvě předjetá auta.
Svatosp: Já bych to neviděl tak tragicky. Od D3 do Benešova to jezdím opravdu často a od D3 až k Benešovu to aspoň jede. Někdy se to zbrzdí u Olbramovice. Největší peklo začíná v Benešově. Jestliže je to ráno hodinu od Budějc k Benešovu, tak další hodinu je to od Benešova do Prahy..
A tuto trasu už ani ráno nejezdím, vzdal jsem to. Jedu po silnici č.110 z Benešova do Soběhrd, pak odbočím na Vranovskou Lhotu, následně po silnici č. 109 na nájezd Hvězdonice exit 29 Musím říct, že mě ta silnice překvapila. Není tak rozbitá jako jiné dvojky ve Středočeském kraji.
Svatosp: Já bych to neviděl tak tragicky. Od D3 do Benešova to jezdím opravdu často a od D3 až k Benešovu to aspoň jede. Někdy se to zbrzdí u Olbramovice. Největší peklo začíná v Benešově. Jestliže je to ráno hodinu od Budějc k Benešovu, tak další hodinu je to od Benešova do Prahy..
A tuto trasu už ani ráno nejezdím, vzdal jsem to. Jedu po silnici č.110 z Benešova do Soběhrd, pak odbočím na Vranovskou Lhotu, následně po silnici č. 109 na nájezd Hvězdonice exit 29 Musím říct, že mě ta silnice překvapila. Není tak rozbitá jako jiné dvojky ve Středočeském kraji.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Úsekové měření zatím nebude.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
jestli to vypadá, jak je popsáno, tak si jej "lid" brzy vyžádá
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
O tom, že od konce D3 až ke stoupání před Benešov se nedá smysluplně předjet, to už se tu psalo. V té souvislosti by mě docela zajímalo, jestli se uvažuje v případě obchvatu Olbramovic (výstavba je fakticky za dveřmi) o stoupacím pruhu od Olbramovic směrem k Tožici. Jestli ne, tak se klidně vsadím, že za pár let to budou dodělávat...
Jinak je to stále stejně ohraná písnička. Žádné opatření regulační, stavební či čistě šikanózní (úsekové měření) nevyřeší fakt, že jediné skutečně funkční řešení je dostavba středočeské D3 + Václavická spojka (+MÚK červrené Vršky).
Jinak je to stále stejně ohraná písnička. Žádné opatření regulační, stavební či čistě šikanózní (úsekové měření) nevyřeší fakt, že jediné skutečně funkční řešení je dostavba středočeské D3 + Václavická spojka (+MÚK červrené Vršky).
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Obchvat Olbramovic asi nebude mit stoupak, je resen dosti usporne, napr. urovnova křižovatka. Otazka j, jestli ma vubec cenu za 350 milionu budovat obchvat kvůli par letum, nez se zacne budovat D3, do Benesova to myslim bude pruchodna varianta, které musí byt hotova velice rychle.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
to Svatosp:
Jakkoliv s vámi souhlasím v tom, že stavět na relativně kvalitní silnici I. třídy obchvat, když za humny je trasa dálncie, je ekonomická rozmařilost....
Jenomže - a to mám potvrzené z červencového jednání zástupců Benešova, StČ kraje, MDČR a ŘSD - v nejbližších 15 letech D3 přes středočeský kraj nebude. A protože tudy jezdím 2-4x týdně už několik let, troufám se označit za znalce místních poměrů. A ty jsou rok od roku horší.
Takže buď se významně změní legislativa - třeba něco ve stylu bývalého federálního zákona o vyhrazených zájmech státu, ale to se jednak nedá čekat a za druhé by se všechny zelené spolky, sluníčka a dobroserové a ostatní aktivistická lúza spustila takový pokřik, že by jim rupla žilka v hlavě. A z EU by nám ouřadové jistě umyli hlavu.... je to hezká představa, že stát by měl právo exekutivně rozhodnout o svých zájmech, ale to se prostě nestane.
Dílčí chystané změny legislativy jsou tu více, tu méně fajn, ale zásadní obrat v možnosti stavebníka urychleně budovat infrastrukturu státu (pozemní komunikace, VRT, přenosová soustava VVN) se čekat nedá. Legislativa je zaplevelená, často si jednotlivé zákonné normy vnitře odporují, a jakkoliv se mnozí úředníci snaží, rychle to prostě nejde. Navíc změny právních předpisů mají kratší interval, než příprava staveb. A to je už úplné peklo. A taky jsme v Čechách, že...
Takže sečteno podtrženo: souhlas s tím, že dálnice D3-západní je jediné systémově správně řešení. A jestli bude u Libře tunel či dva, gabion okolo vesnice Tisem.... to je jistě dobré téma na diskuzi, ale v základu je informace jasná. D3Z je řešení, které ovšem 15 - 20 let ještě nebude. Můžeme se tedy plácat po zádech, jak neutrácíme za zbatečné stavby (obchvat Olbramovic apod.), když bude D3.... ale ta D3 dost dlouho ještě nebude. To jsem fakt sám, kdo si myslí, že za této situace není stoupací pruh do kopce na Tožici nesmysl?
Jakkoliv s vámi souhlasím v tom, že stavět na relativně kvalitní silnici I. třídy obchvat, když za humny je trasa dálncie, je ekonomická rozmařilost....
Jenomže - a to mám potvrzené z červencového jednání zástupců Benešova, StČ kraje, MDČR a ŘSD - v nejbližších 15 letech D3 přes středočeský kraj nebude. A protože tudy jezdím 2-4x týdně už několik let, troufám se označit za znalce místních poměrů. A ty jsou rok od roku horší.
Takže buď se významně změní legislativa - třeba něco ve stylu bývalého federálního zákona o vyhrazených zájmech státu, ale to se jednak nedá čekat a za druhé by se všechny zelené spolky, sluníčka a dobroserové a ostatní aktivistická lúza spustila takový pokřik, že by jim rupla žilka v hlavě. A z EU by nám ouřadové jistě umyli hlavu.... je to hezká představa, že stát by měl právo exekutivně rozhodnout o svých zájmech, ale to se prostě nestane.
Dílčí chystané změny legislativy jsou tu více, tu méně fajn, ale zásadní obrat v možnosti stavebníka urychleně budovat infrastrukturu státu (pozemní komunikace, VRT, přenosová soustava VVN) se čekat nedá. Legislativa je zaplevelená, často si jednotlivé zákonné normy vnitře odporují, a jakkoliv se mnozí úředníci snaží, rychle to prostě nejde. Navíc změny právních předpisů mají kratší interval, než příprava staveb. A to je už úplné peklo. A taky jsme v Čechách, že...
Takže sečteno podtrženo: souhlas s tím, že dálnice D3-západní je jediné systémově správně řešení. A jestli bude u Libře tunel či dva, gabion okolo vesnice Tisem.... to je jistě dobré téma na diskuzi, ale v základu je informace jasná. D3Z je řešení, které ovšem 15 - 20 let ještě nebude. Můžeme se tedy plácat po zádech, jak neutrácíme za zbatečné stavby (obchvat Olbramovic apod.), když bude D3.... ale ta D3 dost dlouho ještě nebude. To jsem fakt sám, kdo si myslí, že za této situace není stoupací pruh do kopce na Tožici nesmysl?
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Rozhodne ne. Paradoxne by pomohlo, kdyby RSD oznamilo, ze D3 proste nebude. Tecka. Protoze ted slouzi jako kladivo na jakykoliv navrh opatreni usnadnujici jizdu po I/3. Nic nebude, za par let bude dalnice. A zni to logicky. Blby na tom je, ze to "za par let" uz je par paru let...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Jistá naděje ohledně dostavby D3 tu však je. Místopředseda vlády, tedy budoucí předseda vlády bude však potřebovat na víkendy na hnízdo jezdit po nějaké rozumné silnici.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Ono myslím, že by stačilo, kdyby se postupovalo salámovou metodou postupného rozšiřování I3 něco jako se dělo v minulosti s R35 do Liberce, řešení by to bylo myslím funkční na mnoho let, pořád lepší než tento žalostný stav a kritický stav.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Svatosp: to už zase směřujete k tomu, že rozšířená, stoupacími pruhy vybavená I/3 v spojení s obchvat nahradí D3......na to POZOR!! O tom jak je to zrádné ostatně svědčí i (ne)systémové zařazení tohoto vlákna.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Stacilo by to rozsiril o jeden jizdni pruh + obchvat Milicina, Olbramovic, lepsi vyreseni kolem Benesova a byla by to tezka pohoda. Dalnice by se mohla pekne projektovat ale tohle reseni uz mohlo 20 let fungovat a ani by nebyla potreba Vaclavicka spojka, mohl ase klidne ta D3 natrasovat trosku jinak s ohledem na tento fakt.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Preznaceni I/3 na 3pruh je krokem zpet a zbytecne utracene peníze. To zakrátko ukaze praxe. Měli se na I/3 soustredit na MUKy (coz se zaplatpanbuh deje), zrekonstruovani vedeni kolem Benesova s vyuzitim MUKu místo kretenskych kruhacu a blouzneni o tunelech (coz se nestalo), obchvat Olbramovic a velkoryse pripojovaky. Vic se asi delat neda. Ze by to nahradilo D3 se nebojim. I/3 bude kolabovat několikrát do tydne i dal a my to budeme muset následujících 15-20 let vydrzet. Fuck.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
než bude můj příspěvek opět smazán ..
mohli by kritici objasnit jak je možné, že třípruhy v Evropě fungují?
jestli to nebude stejně jako v případě KO a dálnic tím, že se tam k tomu nedostali naši projektanti..
mohli by kritici objasnit jak je možné, že třípruhy v Evropě fungují?
jestli to nebude stejně jako v případě KO a dálnic tím, že se tam k tomu nedostali naši projektanti..
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Ono jde hlavně o to, aby se řidiči naučili správně "zipovat" na přechodech ze svou na jeden pruh. KO jsou problémem hlavně tam, kde je překročena jejich kapacita.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Videoprůjezd (zrychleno):
Mirošovice - Benešov
Benešov - Mirošovice
Mirošovice - Benešov
Benešov - Mirošovice
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Včera jsem tu 15km jízdu zručnosti absolvoval za deště a tmy a hustý zážitek - obdivuju všechny, co tohle peklo absolvují denně.
K dotazu musklina - "Evropě" třípruhy fungují na silnici podobně přetížené jako I/3? Třeba ve Francii jsou jedničky (route nationale) třípruhy řešené často, ale už 40-60 let k těm zásadním RN vedou paralelní dálnice, které přepravní proudy převzaly. Pro místní obsluhu a české šetřílky na dálničním mýtě pak ve Francii trojpruhy fungujou.
K dotazu musklina - "Evropě" třípruhy fungují na silnici podobně přetížené jako I/3? Třeba ve Francii jsou jedničky (route nationale) třípruhy řešené často, ale už 40-60 let k těm zásadním RN vedou paralelní dálnice, které přepravní proudy převzaly. Pro místní obsluhu a české šetřílky na dálničním mýtě pak ve Francii trojpruhy fungujou.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Michal M: Čili třípruh mezi Benešovem a Mirošovicemi bude fungovat, hned jak bude dokončena D3, samozřejmě kolem Jílového (jinudy to asi v geologicky krátké době ani nepůjde). Do té doby bohužel asi moc ne...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Michal R.: "Relativne kvalitni silnice I. tr" uz tak nejak z definice ty obchvaty a MUK obsahuje. Ja myslim ze I/3 by se onou kvalitni silnici stat mela. Byt i jen na 10 let, a i pak je otazka, nakolik jeji vyznam ve StC. kraji poklesne.
musklin: Tripruhy "funguji". V rozsireni predjedes vlacek kamionu, ktery jede 80. Pak chvili jedes 100 a pak dojedes dalsi vlacek. Dalsi faktor je, ze nekonci zuzenim do jednoho pruhu a kruhakem. Ale treba dalnici, nebo MUK s rozdvojenim do vice vyznamnych smeru.
musklin: Tripruhy "funguji". V rozsireni predjedes vlacek kamionu, ktery jede 80. Pak chvili jedes 100 a pak dojedes dalsi vlacek. Dalsi faktor je, ze nekonci zuzenim do jednoho pruhu a kruhakem. Ale treba dalnici, nebo MUK s rozdvojenim do vice vyznamnych smeru.