Stránka 1 z 18

I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 13:34:36
od Gejza
Stavba má být zahájena podle tisku letos, viz:
https://zdopravy.cz/rsd-planuje-rok-obc ... rod-21530/

Netušíte někdo, proč se záměr stavby oprášil, když se již zažádalo o ÚR pro paralelní úsek D3? Hlavně, že na spoustě místech ŘSD oddaluje stavby nekompromisním přístupem vůči odpůrcům s argumentem, že "musíme hospodárně nakládat s veřejnými prostředky".

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 14:00:10
od Lenny
Do doby zprovoznění D3 v daném úseku bude obchvat Olbramovic dávno zaplacený.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 14:56:21
od Petanecek
Zvláště si myslím, že je velice optimistícké si myslet, že my ještě zažijeme D3 ve středočeském regionu. To dříve začnou auta létat.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 17:52:55
od Gejza
Lenny píše:Do doby zprovoznění D3 v daném úseku bude obchvat Olbramovic dávno zaplacený.
Jak zaplacený? To tam bude mýtná brána a Olbramovičtí zaplatí státu za každé OA, které tam neprojede?

Jinak když prošla D3 procesem EIA, tak nemám až tak zásadní obavy, že by se při dostatku politické vůle nedokázala v dalším desetiletí protlačit až k zahájení stavby. A i nesnáze v Olbramovicích, Miličíně a jinde po trase by tomu určitě napomohly. Takhle ještě nedejbože přijde další Bárta, který to stopne s tím, že už na trase nejsou závady...

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 18:00:14
od Aram96
Gejza píše:
Lenny píše:Do doby zprovoznění D3 v daném úseku bude obchvat Olbramovic dávno zaplacený.
Jak zaplacený? To tam bude mýtná brána a Olbramovičtí zaplatí státu za každé OA, které tam neprojede?

Jinak když prošla D3 procesem EIA, tak nemám až tak zásadní obavy, že by se při dostatku politické vůle nedokázala v dalším desetiletí protlačit až k zahájení stavby. A i nesnáze v Olbramovicích, Miličíně a jinde po trase by tomu určitě napomohly. Takhle ještě nedejbože přijde další Bárta, který to stopne s tím, že už na trase nejsou závady...
I já jako naprostý laik vím, že každá stavba státu má ekonomické hodnocení a musí mít návratnost. Ta přeložka se prostě "zaplatí" - na úspoře PHM, na menších emisích, menší hlukové zátěži a celkově lepším životním prostředím pro obyvatele - to vše jsou věci, které vesměs jde vyjádřit v penězích. A protože na I/3 jezdí tolik aut, tak se ta přeložka zaplatí do pár let ;)
Tedy alespoň se domnívám, že tak to bylo myšleno...

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 18:15:17
od Bert
Ale pánové, no tak... Jak je psáno v článku "Olbramovicemi projede denně přes 20 tisíc aut, což je řadí mezi nejzatíženější obce v republice. Silničáři ani obyvatelé ale nemají zdaleka vyhráno. V úseku ještě probíhá vyvlastňovací řízení (tipuju bazatník) a proti stavebnímu povolení bylo podáno odvolání.(tipuju bazarník a nedivil bych se, kdyby Andrej, resp. Monika nebo kdo Hnízdo vlastní.)".
Jakákoli debata o zaplacení se (ačkoli bych tomu i věřil, těch externalit tam vstupuje opravdu hodně) mi přijde zbytečná. Dle mého názoru se z důvodů uvedených výše v roce 2019 do země nekopne. Což mě mrzí, neboť pravidelný průjezd Olbramovicema fakt nesnáším :oops:

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 19:00:09
od kot
Že by admini připravili tipovačku ? :D

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 3.1.2019 19:26:27
od MichalM
Děkujeme adminům za založení vlastního fóra i v jejich víru, že právě letos má jeho založení smysl. :-D

(Při té příležitosti gratuluju k ještě silnější víře všem, kteří tu píšou o středočeské D3. Ta bude tak 2035 - pokud to ještě někoho z přítomných bude zajímat...)

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 11:59:43
od Gejza
Aram96: Moje rétorická otázka směřovala spíš k tomu, čemu je investorovi stavba, která bude za 10-15 let (dobře, jsem optimista) zbytečná. To, že stavba v CBA vyjde, ještě nemusí znamenat, že je smysluplná. To je jen argumentem, aby CK MD schválila investiční záměr. Mimochodem napište mi prosím, jak byste vyjádřil v penězích lepší životní prostředí obyvatele, menší emise a menší hlukovou zátěž :shock:

MichalM, Petanecek: A byl by takový problém začít stavět zbytek D3 od Mezna, když se stejně D3 staví salámovou metodou? Přeci jen je stavba mezi Meznem a Václavicemi méně konfliktní - a alespoň by se tím vyřešily Olbramovice a Miličín.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 12:07:56
od JirkaS
Ta stavba zbytečná nebude, intenzity na staré I/3 i tak budou velké. Dnes se staví obchvaty i na zatížených silnicích II. třídy, tak proč ne zde.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 14:33:11
od mstitek
Gejza píše:Aram96: Moje rétorická otázka směřovala spíš k tomu, čemu je investorovi stavba, která bude za 10-15 let (dobře, jsem optimista) zbytečná. To, že stavba v CBA vyjde, ještě nemusí znamenat, že je smysluplná. To je jen argumentem, aby CK MD schválila investiční záměr. Mimochodem napište mi prosím, jak byste vyjádřil v penězích lepší životní prostředí obyvatele, menší emise a menší hlukovou zátěž
Dle několik let starého odhadu bude i po zprovoznění D3 bude v daném úseku provoz asi 6000 aut za den.

V penězích se dá například vyjádřit náklady pro léčení obyvatel postižených nadměrným hlukem a emisemi. Ministerstvo Zdravotnictví na to má tabulky.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 16:46:38
od kot
Obchvat "se uživí", neboť jak víme "objížděčů dálnice" je dost a dost... To bude určitě platit i na D3.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 18:01:49
od Bert
to Gejza: jak praví mstitek: emise, stresová zátěž (hluk), dále následky dopravních nehod, úrazy/umrtí, z(ne)hodnocení nemovitostí etc. Zvláště v souvislosti s "novým" Občanem. Šikovný ekonom by tam započítal i nižší náklady na PHM, ušetřený čas, vyšší produktivitu (dopravy), zvýšení kvality života v obci (společenský život) a tak.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 18:26:56
od Gejza
mstitek píše: Dle několik let starého odhadu bude i po zprovoznění D3 bude v daném úseku provoz asi 6000 aut za den.
Jestli tomu tak bude, tak není co řešit...

Mě ale ten odhad přijde poněkud přestřelený. Jednak to není dopravně až tak významný směr, aby byly masivnější intenzity na alternativním tahu, jednak ten směr bude obsluhovat na české poměry luxusní železniční koridor. A těch objížděčů dálnic zase až tak moc není - zejména ve venkovském území.
Když se podívám třeba na II/112, tak tam byly v r. 2016 srovnatelné intenzity jen kolem Vlašimi, která má vůči D1 méně příznivou polohu, než třeba Votice vůči budoucí D3.

Jinak Olbramovice navzdory velmi negativním vlivům z toho průtahu také docela žijou. Obchvat obchvatu je ekonomicky zabije (ale sám bych měl na jejich místě raději klid, než těch pár pracovních míst).

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 18:39:30
od Gejza
Bert a kol.: Jenomže to jsou strašná hausnumera. Tady se ekonometrie poněkud přeceňuje. Jak třeba vyčíslíte hodnotu úmrtí při dopravní nehodě? Když budu hodně nekorektní, je velký rozdíl mezi ekonomickými dopady úmrtí činorodého mladšího podnikatele, který mohl vygenerovat přidanou hodnotu ve výši stovek mil. Kč a příjemce dávek (či důchodu), u kterého bude úmrtí pro ekonomiku vlastně přínosem. A teď jak to zprůměrovat?
Něco lze vyčíslit lépe (náklady na léčení podle charakteru zranění), něco hůře. Ale kdo viděl pár CBA, ten ví, že se s těmi čísli, výpočty, a zejména pak zadáním velmi kouzlí. A kouzlení se klidně opakuje, dokud nevyjde preferovaná varianta. Od toho má být politická vůle, aby se u těch hraničních záměrů odpovědní činitelé neschovávali za kouzelné výpočty.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 18:57:54
od Maty
Trochu odbočím. Netuší někdo jestli je v plánu také "narovnání" toho bláznivého esíčka před Olbramovicemi ve směru od Benešova? Ať už v rámci obchvatu Olbramovic nebo jako samostatná akce???

https://mapy.cz/s/3j4Wb

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 19:08:46
od ElWapp
No to esicko je prece provizorni napojeni sousedni etapy na starou silnici. Dostavbou obchvatu zmizi.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 20:34:46
od Maty
[quote="ElWapp"][/quote]

Děkuji za stručnou odpověď. Plány jsem detailně nestudoval a přiznávám že jsem byl i líný hledat aktuální leták. Ted to vidím https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/241 ... elozka.pdf

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 20:37:00
od MichalM
Stavba mezi Meznem a Václavicemi určitě není méně konfliktní. Václavice jsou ti assholes, kteří soudně napadli ZÚR Stč kraje a rozstřelili D3 na deset roků.

A zárověň byli ostře proti tomu, aby po spojce mezi Benešovem a dálnicí (btw. jmenuje se Václavická spojka :) ) byť i dočasně vedl provoz dálnice. Jinými slovy: nechtějí mít stovky metrů od obce menší provoz, jaký v Olbramovicích dnes protíná intravilán...

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 4.1.2019 21:03:13
od Bert
nota bene v sekci D3 (a asi nejen tam) je mraky podkladů s jedním závěrem: středočeská část D3 půjde do provozu jedině jako celek. Tečka. A 2035 je zbožné přání :ko: . A jak se řešilo ono esíko, napadá mě jiná věc - takhle úsporně (myslím u Čapáku úrovnově) byl obchvat plánován od počátku? Přijde mi to divný, když by stačilo zvětšit objem zemních prací (já vím, cena), postavit most (já vím, cena) a mohla by niveleta být rovně cca zde: https://mapy.cz/s/3j5Mr. Takto nás čeká "horská dráha" a úrovňové křížení u Andreje. Nevím, ale sliboval jsem si od toho víc.

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 5.1.2019 14:41:22
od Gejza
Bert píše: středočeská část D3 půjde do provozu jedině jako celek.
Tohle jsem zaregistroval. Na druhou stranu v české stavební praxi vícero staveb nesplnilo podmínky EIA/ÚR (dokonce i ÚPD). Např. tunel Blanka, který bude ještě velmi dlouho nezkolaudován. Když se chce, tak to jde. Ale to by asi na MD musel sedět střelec typu Řebíčka a hejtmanem STČ kraje by musel být někdo jako Bém...

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 5.1.2019 15:27:35
od MichalM
To je docela dobře možný, taky se mi nezdá, že by se za těch pár let změnila legislativa natolik, že co za Řebíčka šlo je najednou no-go.

(Tedy vím o změně zákon upravujícího EIA, ale s EIA ty stavby problém nemají.)

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 5.1.2019 18:40:18
od Mike
Gejza píše: Jinak Olbramovice navzdory velmi negativním vlivům z toho průtahu také docela žijou. Obchvat obchvatu je ekonomicky zabije (ale sám bych měl na jejich místě raději klid, než těch pár pracovních míst).
však ono se to zase zastaví něčím potřebným
akorát z toho začnou ekonomicky žít jiní

( osobně jsem to viděl v Čelákovicích, v Týništi n.O. ... )

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 5.1.2019 23:41:33
od Maty
Čistě subjektivně k té ekonomické úvaze... Olbramovicemi projíždím pravidelně průměrně cca 4x ročně po dobu 20 let. Možná jsem tam za tu dobu náhodně 1-2x zastavil a utratil pár stovek buď v hospodě nebo na benzínce pokud tam něco takového mají... Že bych byl zákazníkem čapáku nebo autobazaru nehrozí. Je to jen zbytečná obtěžující obec po cestě "na jih", stejně jako "Česká Sibiř" alias Miličín... Pro mě za mě ať si tam podniká kdo chce jak chce, když budu jejich zákazníkem rád tam z toho obchvatu odbočím. Sám podnikám a mí zákazníci si cestu najdou i když musí sjet z obchvatu...

Re: I/3 Olbramovice, přeložka

Napsal: 6.1.2019 20:58:33
od Jirka L
Nevím, jestli to tu už padlo, ale obchvat už by měl být celý majetkově vypořádán.

plné rozlišení:
stav k 6.1.2019
stav k 16.12.2017
stav k 29.1.2017
stav k 17.1.2016
stav k 11.2.2015

náhled:
I-3 Olbramovice, přeložka 2019-01-06 (1000px).jpg
I-3 Olbramovice, přeložka 2019-01-06 (1000px).jpg (479.47 KiB) Zobrazeno 18799 x