I/3 stavební úpravy u Benešova

[1. úsek] (D1) – Benešov – Votice (I/18) – (D3)
[2. úsek] České Budějovice (D3) – Kaplice – Rakousko
Odpovědět
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Majkii »

Taky tomu poněkud nerozumím. Že se před najetím na kruháč, dává přednost, je snad běžné ne?

Situace značení je třeba zde (stejná jakov v zadávačce): edesky.cz: Oznámení návrhu na stanovení MÚP na silnici č. I/3 vz důvodu stavby Benešov křižovatka U Topolu
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Saljack »

Očekávám, že tohle bude opravdu masakr a s velkou slávou se to bude rušit a předělávat na MÚK. Myslím si, že lidi co tohle vymysleli mají v hlavě seno. Z celé stavby se mi líbí akorát udělání tunelu a vylepšení MÚK. Tyhle dva kruháče jsou naprosto zbytečné a mohlo tam klidně být zákaz odbočení vlevo z vedlejších silnic. Chápu, že je tam možná problém s kamiony na těch dvou současných MÚK ale i tak. Navíc pokud má být na červených Vrškách ta Václavická spojka tak nechápu proč nezačali s tím a nemuseli tuhle blbost vůbec dělat.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Honzl »

Saljack, to máte naprostou pravdu, s tím senem. Tady na fóru se na tohle už dřív poukazovalo (i v souvislosti s Václavickou spojkou). Oni tam stejně budou muset ty MUK dost rychle postavit, neboť středočeská D3 je v nedohlednu a provoz po I/3 dál rychle poroste. Jedinou útěchou (a přiznávám, že dost naivní) je, že ty kruháče jsou na naše běžné a všeobecně nedostačující rozměry kruháčů dost velké, aby uprostřed nich bez přerušení provozu mohli postavit sloupy na přemostění pro hlavní směr a kruháč zachovat pro místní dopravu. Ono je taky určitě pravda, že Benešovská anglomerace je dost velká, aby si zasloužila spojení s Prahou čtyřpruhovou jedničkou v trase I/3 i se zřetelem na to, že jednou bude D3 (i když dost daleko od Benešova po údajně dvoupruhové (!) Václavické).
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Anonym »

Saljack, vedle OK Červené vršky je stejně do budoucna plánovaná MÚK, na kterou se napojí Václavická spojka a severovýchodní obchvat Benešova. OK Červené vršky jsou tak vyhozené peníze. OK u Topolu může fungovat docela dobře. Určitě lepší než dnešní řešení s problematickým levým odbočením.
Honzl, 4 pruhová jednička Benešov-Mirošovice by jistě postavit šla. Mosty přes I/3 jsou na to připravené, problém je s mosty na I/3, které by museli dolů nebo vedle postavit další vedle. Zas tolik jich ale není. Jako nouzové a levné řešení by to šlo, ale neřeší spoustu dalších věcí - přetížená D1, apod...
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Saljack »

Ale k čemu je potřeba levé odbočení u Topolu? Jezdím tam opravdu často a nikdy by mě nenapadlo z Benešova najíždět na hlavní směrem na Budějovice tam přijde mi to jako nejnebezpečnější místo , které znám. A odbočení do města se dá i na MÚK před tím tak proč je potřeba udělat pro Benešov 2 OK? Když by dvě resp v budoucnu 3 MÚK naprosto stačili a Benešovu by to pomohlo mnohem více než každý den stát v několika kilometrové koloně. Teď to vidím tak, že kolony budou ve směru od Prahy od Poříčí a v druhém směru už od Bystřice. Taky si myslím, že tyhle OK Benešovu brutálně přitíží dopravu, protože směrem na Prahu se podle mě bude vyplácet jet přes Benešov a tím se vyhnout OK na Červených Vrškách. Dále s postavení mostu a zpřístupnění Benešova do ulice I Stadionu se hodně lidem bude vyplácet jet tudy také skrz Benešov (Jirovice, Maršovice atd.).
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Anonym »

Saljack píše:Ale k čemu je potřeba levé odbočení u Topolu? Jezdím tam opravdu často a nikdy by mě nenapadlo z Benešova najíždět na hlavní směrem na Budějovice tam přijde mi to jako nejnebezpečnější místo , které znám.
Podle pneumatik tam ale lidi odbočují:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.676092 ... itch=0.305

U Benešova jsou nyní nejproblematičtější levá odbočení. V ulici Ke Stadionu je další:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.675485 ... itch=0.038

Vozidlo chce odbočit, čeká a za ním vzniká kolona.
Bert
Příspěvky: 116
Registrován: 1.6.2017 23:23:30

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Bert »

Přesně. Přitom odbočit se dá na II/106 (a dále do Máchova), resp. u parku do Konopišťský. Ale to by asi starousedlíkům vadilo. Ta levá odbočení jsou fakt na pěst. Jenom první panorama je ovlivněné stavbou, čili zas tak rigidní bych nebyl.
Moucha
Příspěvky: 71
Registrován: 13.9.2016 21:44:01

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Moucha »

Já si pamatuji, že někdy předloni, když se dělal nový povrch, tak bylo jednu dobu levé odbočení zakázáno. A bylo to taky poprvé, co se to dalo projet bez kolon.
A pořád to tvrdím, do Benešova jsou tři možnosti, kdy se dá odbočit vlevo bez nějakého většího omezení na I/3. Ale tuhle mašinérii na peníze s OK už nezastavíme.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Saljack »

Odbočení doleva k ulici Ke Stadionu nedává smysl, tam se dá využít MÚK na Konopiště. Jediné místo kde se musí odbočit vlevo a nelze to nyní objet (resp. s několika kilometrovou zajížďkou je právě silnice naproti ulici Ke Stadionu podél Konopišťského parku, ale tam je plánován přejezd přes hlavní, která v těchto místech půjde tunelem.
Sdsd
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 23:48:55

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Sdsd »

Mosty na přeložce I/3 okolo Benešova jsou nízké, takže vyšší náklaďáky musí odbočovat vlevo, ani Máchova ani Konopišťská není volbou.
Celá ulice Křižíkova je "průmyslová", takže si myslím, že když tam někdo jede, tollik to nezná a jede nejkratší trasou, a proto levé odbočení do města "U Topolu" (pochybuji, že by tam odbočoval někdo kdo to tam zná).
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Saljack »

To, že ty podjezdy jsou nízké je jasné a již jsem to psal, ale předpokládám, že tohle se právě bude řešit v třetí etapě a vylepšení těchto MÚK, ale nevzpomínám si jestli je tam o tom zmínka. Ale pokud se to zprůjezdní, nemá vůbec cenu tu OK U Topolu dělat. Nechápu proč se nezačalo tou poslední etapou zahloubení a vylepšení MÚK a pak se mohlo rozhodnout zda je nutné tyhle dvě nesmyslné OK stavět. Mám takový pocit, že se ta poslední etapa realizovat nebude a je to tam je proto aby ty OK nevypadaly jako pěst na oko.
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Tom od Budějc »

Dnes jsem chtěl jet jako vždy z ČB do Prahy na Písek a Příbram, ale Raadiožurnál na Zelené vlně hlásil u Mníšku kolonu na 50 minut, tak jsem to musel chtíc nechtíc vzít na Tábor a Benešov. Naštěstí tam kolony nebyly, a mohl jsem projet ten nový kruhák. Řeknu je, že až to otevřou naplno (zatím se nedá jet kolem dokola a směr Benešov-centrum je taky uzavřen), tak to bude pořádný masakr. Teď se "jen" projíždí bez dávání komukoli přednost a už to dopravu dost brzdí. Co až potom, až budou muset oba pruhy, které do OK najíždějí stát a dávat přednost těm, co po OK už jedou. Mám z cesty video, ale nejde mi sem nahrát :cry:
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Tom od Budějc »

Sice to vypadá hrozně, ale aspoň print screeny z videa...
Přílohy
Výstřižek1.JPG
Výstřižek1.JPG (47.25 KiB) Zobrazeno 4910 x
Výstřižek2.JPG
Výstřižek2.JPG (47.79 KiB) Zobrazeno 4910 x
Výstřižek3.JPG
Výstřižek3.JPG (53.52 KiB) Zobrazeno 4910 x
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Tom od Budějc »

Ještě pokračování...
Přílohy
Výstřižek4.JPG
Výstřižek4.JPG (49.86 KiB) Zobrazeno 4907 x
Výstřižek5.JPG
Výstřižek5.JPG (54.55 KiB) Zobrazeno 4907 x
Výstřižek6.JPG
Výstřižek6.JPG (52.3 KiB) Zobrazeno 4907 x
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od jozka »

Bude to stejne jako na kazdem jinem kruhaci, kde je vyrazna prevaha jednoho smeru, kazdej pribrzdi az skoro do nuly, ale jinak nic zasadniho. Plus je, ze nebudou bouracky typu "jedu 70 na 50 a vocas z vedlejsi tam vjede". Minus je, ze to zbrzdi provoz nejen ve spickach, ale i mimo ne. Uvidime.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Svatosp »

To vime, ze to bude masakr, tohle si vylobovali mistni, aby nemuseli davat prednost slozite. A aby se za co nejmensi peníze jim zacpala huba, jinak kapacitne to je masakr uz ted a kruhac tam nedava vubec smysl, tem ma smysl, když jsou vetve priblizne stejne zatizene. Coz tady nikdy nebude. Takhle silnice je uz uplne dojebana od doby, kdy tam udelali ten stridavy 2-pruh, tak jsou tam take silene kolony ve spicce. Tenhle stat je Kocourkov.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od jozka »

Stridavy dvoupruh zpusobuje kolony?
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Houdini »

Nikoli, díky střídavému dvoupruhu je cesta mnohem bezpečnější a pohodovější, ale v době špičky kapacitně nestačí (to vyřeší, až D3). Auta jedoucí v protisměru kolony, mají šanci na předjetí.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Svatosp »

jozka píše:Stridavy dvoupruh zpusobuje kolony?
Presne tak, v pripade vyssi intenzity to zpusobuje kolony, coz je na I/3 dost často, tato silnice absolutne nestaci. Problem je v tom uzkem hrdle, na konci zuzeni při vyssi intenzite dopravy + chovani CR ridicu . Když je dopravni proud kontinualni (a pomalejsi) tak se toto nedeje.
Ohledne bezpecnosti je to taky blbost, v soucasnem reseni, kdy tam jsou pouze patniky, je toto reseni mnohem nebezpecnejsi, jednak ridice svadi k vyssim rychlostem v tom rychlejsim pruhu, auta se mijeji tesne, není tam prostor pro m anevrovani. Kdyby tam aspoň dali stredova svodidla.
Muzu vam rici, ze většina tech lidi co tyto projekty delaji, nemaji ani auto, jsou to spise takovy slunickari, koneckoncu za ty nuzne statni peníze, uz všichni schopni odesli jinam, tak se nelze divit...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od jozka »

Mno... asi takhle... jezdim tudy uz vic nez ctvrtstoleti a nemuzu potvrdit, ze by ty kolony zacaly/zhorsily se po vybudovani tripruhu. Osobne bych to videl podobne jako Houdini.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Svatosp »

Zalezi, kdy tam jedete, ja bohužel jezdim v ty casy tech kolon (patek z Prahy, nazpátek v nedeli) a je to horsi, vždycky si rikam, když stojim uz od D1 , ze tam musí byt nejaka bouračka a ono nic.....
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Kubajsu »

Jezdím tam teda převážně v časy mimo extrémní špičky a je to mnohem lepší než dřív z hlediska nervozity. Nikdo se nelepí, nepředjíždí stylem "protijedoucí uhne" a podobně. Celkově je jízda mnohem klidnější.
A že jsou horší kolony ve špičkách bych klidně přičítal celkovému nárůstu provozu - za posledních pár let se zácpy začaly dělat skoro všude, aut jezdí mnohem víc...
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od jozka »

Povetsinou prave v dobe kolon. Byly driv a jsou i ted. Ta silnice proste nestaci a stridavy ani stejnosmerny na tohle nemaji vliv.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Saljack »

Já teda musím říct, že ten střídavý dvoupruh tu silnici úplně dojebal. Jakmile je trochu provoz, tak to stojí (viz Tužinka, kde byly kolony předtím, ale jinde to celkem jelo hlavně na Prahu). Jo je to dobré, když není provoz, že lze bezpečně předjet kamion (osobní auto šlo i bez toho mimo provoz). Ale kdy ten provoz není? 9-14 a pak 21-5. No jo, ale to je k ničemu, když většina jezdí mimo tyhle hodiny. A nemyslím si, že by byl nárůst těch aut takový od doby předělání na 2+1. Raději bych jezdil 50, ale jel, než stál v každém sjíždění pruhů.
A že to dělají kvůli místním, tak to dost pochybuji. Benešov z toho nic mít nebude (většina co to zná tady doleva na I/3 nenajíždí) navíc se tu budou tvořit kolony okolo Benešova a spousta lidí to bude objíždět přes Benešov. Tak by mě zajímalo, jak to místním pomůže? Znám spoustu lidí, kteří z neznalosti mají z turbo kruháčů strach a hlavně, když je jich mraky různých typů (viz. České Budějovice, kde se asi už nic jiného nestaví).
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: I/3 stavební úpravy u Benešova

Příspěvek od Saljack »

A k té jízdě v pohodě: Nevím, ale běžně tam od té doby lidí jezdí 110 až 130 a to dříve teda rozhodně, až na vyjímky, nebylo. Zkuste si tam jet třeba v 6 hodin a to budete koukat, jaká to je dálnice. Spousta techto lidí se řadí až na konci sjíždění s tím, že se tam nacpou a řidič v pravém pruhu musí brzdit.
Odpovědět

Zpět na „I/3“