Rozdělil se stavebně na 2 menší úseky kvůli technické a tudíž finanční obtížnosti realizovat tento projekt: 1. úsek je kratší a vysoutěžený jako první s tím, že automaticky v plném profilu. 2. úsek se dlouho řeší zda ho budovat v plném profilu a na soutěž teprve čeká, přitom tvoří 2/3 délky projektu.
I. úsek:
Příloha:
Poznámka: mapa trasování 1. úseku 3.JPG [ 43.1 KiB | Zobrazeno 3724 krát ]
*délka: 4,3 km *začátek výstavby: 7/2019 *odevzdání do provozu: 3/2023 *zhotovitel: Združenie Váhostav – SK, a. s. a TuCon, a. s. *náklady: 142,9 mil. € bez DPH *na úseku se nachází objekty tunel Bikoš (1,1 km), vícero mostů, z nich třeba 457m dlouhý (ponad řeku Torysa a trať)
II. úsek:
*ještě se připravují podmínky tendrování
níže stav obsahu do 3.8.2019 _______
Příloha:
Poznámka: zdroj: z portálu vyvlastnenie.sk R4_obchvat_Presova_mapa.jpg [ 376.1 KiB | Zobrazeno 8925 krát ]
Délka: 14,68 km Technická studie: 2002, později v r. 2004 Státní expertíza: 476,045 mil. € bez DPH v cenové úrovni 2008
Mapa a údaje nemusejí sedět, protože se rozhodlo, že se úsek postaví ve 2 etapách, částečně i v 1/2 profilu. Více pak ve vyhlášení VO na I. etapu výstavby
Na úseku bude 18 mostů, z čeho: - 14 mostů na rychlostní silnici - 2 mosty nad rychlostní silnici - 2 mosty na přístupových větvách k tunelovým portálům
Na úseku budou i 2 tunely: - tunel Bikoš (1155 m) - tunel Okruhliak (1913 m)
Počet MÚK: 1 (bude zde i 1 úrovňová - dočasní křižovatka)
V místě překročení přípustní hladiny hluku budou navrhnuté protihlukové stěny dlouhé 1255 m. Stavba si vyžádá přeložky telefónních vedení, VN a NN vedení, vodovodů, plynovodů.
Ohledně současné varianty na R4 (Prešov) se jeví variantní změna a úspora peněz obejít Prešov z východu. Tak anebo tak ani na jednu stavbu nejsou nyní peníze, ovšem nová varianta by značila zásadní odklad výstavby jako takové. Více o situaci pak v článku: viewtopic.php?f=210&t=5550 . Prešov je 3. největší město na Slovensku.
I. etapa bude dlouhá 4,3 km, nachází se na ní 1,2 km dlouhý tunel Bikoš. Má být v plném profilu. II. etapa bude mít 10,2 km a bude na ní tunel Okruhliak v délce 1,9 km. NDS tento úsek rozdělila pro nedostatek peněz a celkově se ještě financování dolaďuje. Uvažuje se rovněž i o tom, že by se II. etapa budovala v 1/2 profilu.
Plný profil v I. etapě severního obchvatu Prešova se realizuje jen proto, že území je dost 'těsné' a dostavba by byla velmi složitá? Mám především na mysli múk s D1, kde bude spousta větví.
_________________ Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval Peugeot 206 , Citroën C4 Grand Picasso II
1. úsek se tendruje, prakticky 1 rok a brzo se má znát vítěz soutěže na výstavbu asi 4 km plného profilu, očekávají se náklady 170 mil. € a dobudovat se má do konce roku 2022
2. úsek se má začít tendrovat v roce 2019, ale stále není zřejmé zda v plném nebo 1/2 profilu
R4 bude tvořit severní obchvat města, SZ obchvat. D1 se staví a tvoří JZ obchvat.
Město Prešov si nedávno dokončilo dopravní masterplan (silnice, veřejná doprava atd.) a z toho vyplynulo, že východní obchvat není vůbec důležitý. Ale k tomu tady psát nic neplánuji.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) informovala aj o príprave severného obchvatu mesta Prešov rýchlostnou cestou R4. Aktuálne je súťaž na výstavbu prvej etapy ukončená.
Víťazným uchádzačom sa stalo združenie Váhostav-SK, a.s. a TuCon, a.s. s navrhovanou cenou vyše 142,87 milióna eur bez DPH. Rozhodnutie ešte nie je právoplatné. Ostatní uchádzači môžu podať odvolanie do 10 dní od doručenia rozhodnutia NDS.
„Pokiaľ nebude nejaká komplikácia z hľadiska nejakých obštrukcií a odvolávaní, je predpoklad podpisu zmluvy v najbližších týždňoch, teda v mesiaci júl,“ uviedol riaditeľ NDS Ján Ďurišin.
Práce by v takomto prípade mohli začať ešte počas júla. Ak bude podané odvolanie, termíny sa posunú zhruba o tri mesiace. Lehota výstavby je približne 44 mesiacov, dokončený by teda mal byť v roku 2023.
V prípade druhej etapy severného obchvatu prebieha na základe požiadavky Útvaru hodnoty za peniaze dopracovanie niekoľkých variantov ekonomických analýz, ktoré majú určiť, či stavba bude pokračovať v plnom alebo len polovičnom profile.
Ak sa bude postupovať v plnom profile, NDS súťaž plánuje vyhlásiť začiatkom roka 2020. „V prípade polovičného profilu predpokladáme zhruba 12-mesačné oneskorenie,“ dodal generálny riaditeľ NDS.
Kedy bude vyhlásená súťaž na druhú etapu severného obchvatu Prešova? Prečo tak dlho trvá vyhlásenie tendra? Druhá etapa Prešova je o komunikácii s útvarom Hodnoty za peniaze. NDS robí na príprave výstavby tohto úseku v plnom profile. Nie veľmi sa zhodneme s útvarom Hodnoty za peniaze. Ako ekonómovia preferujú lacnejší variant, čo NDS zo svojho odborného hľadiska považuje za nie veľmi šťastné. Je to stavba, ktorá obsahuje aj tunel, v prípade výstavby jednorúrového tunela a daného úseku v polovičnom profile sa nám toto javí vysoko neekonomické v prípade zvýšených intenzít dopravy, ktoré sa očakávajú o 10 až 12 rokov. Je potreba potom túto cestu rozširovať, čo sú ďaleko vyššie náklady do budúcnosti. Ďalej uzávery, obmedzenia pre vodičov, zatvorenie tunela a tak ďalej. My preferujeme naďalej výstavbu tejto druhej etapy v plnom profile. Boli sme požiadaní o dodanie ďalších ekonomických CBA analýz pre UHP a spoločne to nejakým spôsobom vyhodnotíme a veríme tomu že aj táto druhá etapa pôjde v plnom profile. V prípade, že padne rozhodnutie o pokračovaní v plnom profile, tak sme pripravení vyhlásiť súťaž začiatkom roku 2020. V prípade, že budeme musieť ísť do polovičného profilu, je potreba túto dokumentáciu prepracovať a tým pádom tam predpokladáme zhruba nejaké 12-mesačné oneskorenie. To znamená v roku 2021.
Upgradoval jsem úvodní příspěvek. Včetně úpravy názvu tématu. A ještě chci tady kromě výše uvedeného doplnit další řádky k I. úseku, který jde do výstavby:
Příloha:
4.JPG [ 114.03 KiB | Zobrazeno 3734 krát ]
Znovu jde v propočtu na starou měnu o úsek, kde 1 km prakticky vychází na 1 mld. SKK. Součástí stavby je i přeložka silnice I/68 v délce téměř 2 km. Na samotném úseku bude jak jsem uvedl 1/4 trasy vedená tunelem a bude zde i několik mostních objektů. Financování je realizováno státním rozpočtem, a proto se bude stavět trochu delší čas, než za jaký by se jinak mohl postavit.
II. úsek se připravuje do tendrování, natahuje se čas. Jdou volby a proces hodnocení zda 1/2 profil nebo ne je jako hlavní důvod. Otázky a odpovede k obchvatu Prešova: https://www.finance.gov.sk/sk/financie/ ... u-presova/
... že v úvode výstavby musia zrealizovať prekládky inžinierskych sietí. Trasou totiž vedie plyn a vedenie vysokého napätia. „Plyn môžete prekladať až po zime. To znamená, že teraz budeme čakať. Takisto koniec stavby máme na marec a v marci musia byť hotové asfalty. Prerábame celý harmonogram tak, aby sme o šesť mesiacov skrátili lehotu výstavby. ... Na trase 4,3 kilometra dlhej rýchlostnej sa nachádza viac ako 1100 metrov dlhý tunel Bikoš a tri mosty v celkovej dĺžke takmer 900 metrov. ...
Vláda schválila i II. etapu v plném profilu. Je si vědomá výstavby v H/PL a nechce ve městě Prešov vytvářet situaci s dostavbou na plný profil za další roky. Tendr na II. etapu se plánuje na rok 2020. Možná se nenaplní období, protože jdou volby, ale pravděpodobně to rok 2020 bude.
Tunel Okruhliak prechádza cez rovnomenný masív v km 5,1 – 6,9 R4, jeho dĺžka je cca. 1,8 km a tunelové rúry bude spájať šesť priečnych prepojení. Tunel bude tvoriť 14 stavebných objektov a 11 prevádzkových súborov. ... Vzhľadom na to, že počas geologického prieskumu bol zaznamenaný výskyt napúčavých hornín, bude výstavba tunela predstavovať unikátny technický oriešok, ktorý budú musieť slovenský tunelári rozlúsknuť.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru