Právě je 16.1.2021 6:15:32




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ] 
 R4 (SK) všeobecně 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek R4 (SK) všeobecně
Rychlostní silnice R4 vede od polských hranic směrem na Svidník, Prešov a jižní část po peáži s D1 končí na maďarských hranicích při Milhosti. Její orientační délka je cca. 100 km (bude záležet na některých variantech výstavby). Zbývá dostavět severní část. V provozu je 20 km, z toho 15 km na plný profil.
Příloha:
r4_mapa.png
r4_mapa.png [ 21.31 KiB | Zobrazeno 8675 krát ]

V provozu:
Svidník, obchvat - 1/2 profil
Košice - Milhosť, státni hranice s Maďarskem

Ve výstavbě:
Prešov, severní obchvat

V přípravě:
st. hr. PL/SK - Hunkovce
Hunkovce - Ladomirová
Svidník, jih - Lomné
Lomné - Hanušovce nad Topľou
Hanušovce nad Topľou - Kapušany

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


Naposledy upravil Diaľničiar dne 3.8.2019 22:36:43, celkově upraveno 9

aktualizace obsahu příspěvku



18.5.2009 16:26:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 3366
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: R4
Chápu-li tedy dobře, tak mezi Prešovem a Košicami vede R4 v definitivním stavu v peáži s D1, která zde bohužel má parametry z 80. let...?

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


13.7.2009 9:36:49
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4
Přesně tak.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


13.7.2009 9:40:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 9759
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4
martini píše:
Chápu-li tedy dobře, tak mezi Prešovem a Košicami vede R4 v definitivním stavu v peáži s D1, která zde bohužel má parametry z 80. let...?


Proč bohužel? Na ty intenzity dopravy čtyřpruh postačí.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


3.9.2009 22:21:46
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4
Je to chyba, lebo po dostavbe D1 po Košice intenzity narastú. V 11/2009 jde tendr na KE-Maďarsko a je veliká chyba, že R4 2+2 jde s D1 2+2 pouze silnicí s 2+2. Je to chyba, veliká chyba, protože obchvaty a přivaděče se pak budou muset předělávat a obávám se, že ani nebude moc kam. Dálnice se staví na 100 let vpřed - ale min. 40 let by měla vydržet z dopravního hlediska.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


3.9.2009 23:24:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 9759
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4
A kolik je tam ted intenzita a kolik tam bude po dostavbě R4 Košice - Milhosť?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


4.9.2009 18:31:43
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4
Zatiaľ sú známe iba intenzity z r. 2005 (ďalšie celoročné sčítanie dopravy bude až v r. 2010 s výsledkami v r. 2011) a tie boli na tomto úseku 12-13 tis. áut za 24h. V roku 2007 sa uskutočnil celoštátny jednodňový prieskum smerovej dopravy, ktorý bol vo štvrtok a už tu boli intenzity 16-17 tis. áut za 24h. Takže dnes tam kľudne môže byť 20 tis. áut za 24/h, t.j. 50% kapacita D1. A to ešte nie je D1 BA-KE dostavaná. Rovnako tak od až sa dorieši PO, tak tu tých áut pribudne. A keď sa dostavia KE-H, tak mnoho obyvateľov PO kraja (hlavne jeho východná časť) bude cestovať cez Maďarsko smerom na Bratislavu a Rakúsko. Neviem, aké sa plánujú intenzity po dostavaní R4 KE-H, ale ak budú v r. 2010 kapacity na D1 prekročené po 50%, tak sa ukáže v plnej kráse aký nezmysel bolo dať sem peáž.

Totiž tento úsek bude slúžiť pre západ-východ aj pre sever-juh a veľmi blízko seba sú 2 veľké mestá: dokonca 2. a 3. najväčšie (Košice, Prešov). :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


4.9.2009 21:09:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 9759
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4
To je sice pěkné, že dálnice spojuje 2. a 3. největší město Slovenska. Ale neospravedlňuje to další rozšiřování.

Pokud je tam dnes 17-20 tisíc vozidel/den, tak asi těžko lze očekávat, že by se v nejbližších letech doprava z dvoj až trojnásobila. Podle mého skromného úsudku, ještě dlouho bude stačit současná úprava. Situace by se mohla změnit, kdyby byl v provozu souvislý čtyřpruhový úsek Polsko - Slovensko - Maďarsko s napojením na dálniční síť v uvedených státech, pokud bude na Slovensku jen lepší jednička, tak nelze čekat žádné velké zvýšení.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


4.9.2009 22:46:44
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4
Je potrebné ale rátať stav odkedy sa reálne postaví R4 KE-H a to bude od budúceho roku a dostane sa tam na D1 PO-KE, kde dnes 50% kapacity je vyčerpanej a nie je to správne z hľadiska dopravného plánovania. A to netvrdím len ja, ale aj mnohé inštitúcie a organizácie na Slovensku, že to je obrovská chyba. Dnes ani o 5 rokov problém nebude. Ale už o 10 rokov tam problém bude a jediným riešením zostane rozširovanie na 3+3, pritom stačilo vyčleniť priestor pre R4 inak - hlavne pre stavby v KE a PO tak, aby sa v budúcnosti dala ľahko dobudovať R4 inak.

Diaľnice a rýchlostné cesty sa nestavajú na 20 rokov dopredu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


5.9.2009 0:19:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4
Na výstavbu úseků R4 stát nemá peníze

Projektové dokumentace se ale i nadále dělají, ale stavět není jednoduše za co, takže severní část R4 tak skoro v provozu nebude. Další vláda i kdyby se změnila, tak EU fondy nepostačují na kompletní D1 po Košice a zároveň je nutností hledat peníze na D4 (což opozice formou PPP odmítá), R2, R3, R7.

Jediná lepší zpráva pro celý tento region je, že se zde masivněji modernizují státní silnice I. třídy a dělá se několik obchvatů a přeložek.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


23.10.2015 19:43:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1285
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: R4
Tak to je špatná zpráva, doprava v koridoru přes Dukelský průsmyk je velmi hustá a obce jak v Polsku tak na Slovensku by si zasloužily ulehčení. Rozhodně je to jedno z míst, kde je rychlostní komunikace potřeba jako sůl. Třeba jenom samotná Dukla na polské straně tím nesmírně trpí, tam kamiony projíždějí přímo středem města. A to nemluvím o tom, co se děje, když se tam stane nějaká dopravní nehoda.


24.10.2015 9:54:24
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4
Aktualizoval jsem úvodní příspěvek včetně dalšího a to ohledně severního obchvatu Prešova, který jediný bude reálně možná alespoň rozestavět do roku 2020. Ostatní úseky nejsou urgentní a nejsou na ně ani peníze. To, zda se tento úsek rozestaví bude záviset od finančních prostředků určených na výstavbu, protože nyní mají preference dálnice D1 a D3 a na R-ky musí vláda nalézt další zdroje. Zde je pouze šance na výstavbu dříve pokud by se třeba nemohl včas rozestavět obchvat Prašova v rámci dálnice D1, kde nastává problém s nedostatkem v procesu EIA.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


30.5.2016 20:40:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1285
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Pro informaci jak to vypadá na druhé straně hranice. Dnes byla v Dukle podepsána smlouva na vypracování tzv. Koncepcji programowej na poslední úsek rychlostní silnice S19 Dukla-Barwinek (PL-SK hranice), jejíž součástí je mimo jiné i kompletní geologický průzkum. Po EIA se jedná o poslední mezikrok, po kterém už je možné vyhlašovat tendry na stavbu. Konkrétně u S19 se tedy tato koncepcja programowa nyní zpracovává pro celou trasu z Řešova až ke slovenské hranici. S19 je součástí probíhající finanční perspektivy a počítá se s tím, že by měla být postavená nejpozději v letech 2024-2025 (pokud to vláda nebude zdržovat a nedojde k nějakým neočekávaným průtahům). Celkem budou na celé trase 4 tunely, z nichž nejdelší bude mít délku 1,75 km.


24.4.2018 21:05:38
Profil
Autor

Příspěvky: 9759
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Kde má R4 km 0? Na polské nebo maďarské hranici?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


6.5.2018 9:20:21
Profil
 

Příspěvky: 441
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Na maďarské hranici. Posílám i odkaz na video ze zmíněného úseku R4 mezi Košicemi a hranicí SK/H - https://youtu.be/VaZwmUOQTLI


6.5.2018 10:28:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Doplním i zde, že se rozestavěl I. úsek v rámci severního obchvatu města Prešov. II. úsek tohoto projektu se připravuje do tendrování. Více k dohledání na příslušných odkazech.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


3.8.2019 22:38:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1285
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Řeší se nějak výhledově i další stavba R4 směrem do Polska? Je mi jasné, že je to hlavně problém financování, ale zajímá mě to spíš v souvislosti s tím, že Poláci vážně plánují již poměrně brzo rozjet stavbu až na hranici (v nejbližší době by měl jít do tendru první úsek na jih od Řešova a celá trasa je zapsaná v programu výstavby do roku 2023/25). Pokud vím, tak se představitelé Polska a Slovenska už několikrát minimálně na úrovni ministrů dopravy kvůli tomuhle projektu scházeli.


6.8.2019 10:26:31
Profil
Autor

Příspěvky: 9759
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Připravuje se v plném profilu po Lipníky a dále v 1/2 profilu. Trasa má vydané závěrečné stanovisko EIA. Nejblíže k realizaci má úsek Ladomírova - Hunkovce. Byly zadány DÚR na úseky Lipníky - Kapušany, Giraltovce - Kuková a Šarišský Štiavnik, přeložka silnice

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


6.8.2019 19:57:55
Profil
 

Příspěvky: 1285
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Jak daleko jsou v přípravě jednotlivé úseky vím, web NDS občas sleduju. To ale neznamená, že se reálně začne stavět, co tu čtu slovenskou sekci, tak peníze jsou evidentně až na prvním místě. Pokud to skutečně Poláci postaví, tak to může být pro některé slovenské obce docela problém, jenom po cestě od hranice do Svidníku jsou tři vesnice, prostředkem kterých jezdí kamiony.


6.8.2019 21:13:42
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Vždycky je prostor pro zařazení 1-2 úseků do výstavby, co znamená, že procesem za 2-3 roky se dá připravit do VO a tendr pak vyhlásit a tedy do 4 let ho rozestavět pokud to jde jak má. Tolik politická realita protlačení úseku do výstavby. Bude záležet od voleb v roce 2019 v tomto bodě.

Reálně z hlediska stavu Slovenska a financování výstavby dálniční sítě: reálně většinu obyvatelstva a regionů nezajímají nějaké obce na východě SR, které leží mimo hlavní dálniční tah D1 a v Košickém se tlačí na dostavbu R2. I samotný Prešovský kraj: dominanta je Prešov a ten má již nyní ve výstavbě stavby za bezmála 0,5 mld. €. Prešov může tlačit na R4, ale narazí to na financování. Státní rozpočet již financuje samotnou R4 u Prešova, bude tedy záležet od nových EU fondů. Bohužel, ale D1 je tam kde se nestaví (Turany - Hubová) v enormních nákladech a to odčerpá mnoho peněz v tom ohledu, že "zbytek" se bude prát. Protože ten státní rozpočet se nenafoukne na požadovaný objem. Via Baltica by mohla být vykrývaná přes CEF, ale tento nástroj již se používá pro financování jiného PL-SK spojení a to na D3. Lobbing jej tam tlačí a Brusel proto zamítl dávat další EU peníze na paralelní přechod ve formě R3. R4 je více východně, ale jakkoliv to zní, tak ty intenzity tam z hlediska celoslovenského nejsou takové, aby se tam musel budovat úsek rychlostní silnice.

Co se týče střetnutí na úrovni diplomacie a politiků, to je všechno hezké. Tato střetnutí se realizují po celém světě a v rámci Slovenska i s ČR, kde se plánuje mnoho let 2. dálniční přechod, ale ve výstavbě ani v provozu doposud není. Od rozdělení je to jen D2 (z obou stran tak očíslovaná). Slovensko postavilo dálniční napojení na Rakousko a 2x Maďarsko. Na Polsko se buduje, na Ukrajinu ještě dlouho nic nepovede.

Severní část R4 dostala jeden politický úsek a to obchvat Svidníka. Hodně politický a na dlouhé období poslední v této části. Na R4 se musí nejdříve postavit souvislý obchvat pro město Prešov a dle mého názoru neprojde jakýkoliv další úsek severním směrem nejbližších 5-6 let do procesu příprav k výstavbě.

Samotná příprava po Lipníky v plném profilu, to je starý údaj. Již na příkladě největšího města na trase (Prešov) do toho vstupuje hodnocení min. financí, tedy Útvar hodnota za peníze a ten přehodnocuje tyto velkolepé plány s ohledem na státní finance.

Jakkoliv se to líbí/nelíbí, tak když jde na výstavbu za 7 let 2 mld. € a tady chybí na dostavbu kolem 20 mld. €, tak by ta dostavba trvala 70 let, tedy opravdu jsme na téměř roce 2100. :D Taková je realita. A s každým růstem pro výstavbu se musejí navýšit i zdroje na přípravu. Nebo vypustit ten rozsah, aby ta dostavbová položka klesla a budovat 3. pruhy nebo dualizované silnice, což na tak malém území s takovým ekonomickým zázemím (k HDP je nízky příjem rozpočtů) je reálnější kontura, aby ta přestavba silniční sítě netrvala 70 ale 40 let. :D

Mimo Prešova se nic do tendrování neposouvá. A jdou volby. Bez ohledu na to co se postaví v sousedních státech, se na Slovensku nedostaví nejbližší dekádu od Prešova na sever nic. Můj pohled, že pro Slovensko to bude ještě na delší dobu snem. (S-J koridor, který Slovensko nepotřebuje (na vnitřní provoz slouží D1 BA-ZA, a západní D2 řeší tranzit ze západu na Balkán co je opravdu tranzit) a samotná města Prešov a Košice dostávají obchvaty, aby to pro ně nebyl dopravní problém. Obce na sever od Prešova budou muset počkat stejně jak další stovky jiných obcí. Ještě i v samotném kraji se budou stavět DP na D1 a řešit tah PP-SL atd.

Musel by se vytvořit fond pro Via Baltica. Nebo extra důraz třeba z EBRD/EIB, jak je tomu třeba na koridoru Vc, kde se pumpují peníze na tento taky dnes prázdní tah, ale formuje se ním hlavní dálnice přes Bosnu. Má jen odlehčit ty západnější S-J koridory. Tak v takovém případě by to snad šlo. Další nástroj financování nebo úvěrové možnosti, jinak ale rozhodně tak brzo ne. Přípravy se zopakují; tak jak na mnoha úsecích. Tady se řešil před dekádou variant trasování a (stará) EIA.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


8.8.2019 19:24:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1285
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
Tak nějak jsem si to představoval. Intenzity tam samozřejmě zatím nejsou tak velké, ale je to tranzitní tah, který využívá docela dost kamionové dopravy (co mám vypozorované, tak tam jezdí nejvíc celý Balkán včetně Turecka, Rusko, Bělorusko, Pobaltí plus samozřejmě Poláci) a asi se dá jenom předpokládat, že když to skutečně na polské straně postaví, tak se tam provoz ještě zvýší. Ze slovenské strany je to skutečně málo osídlené území a dělat to jenom pro tamní obyvatele samozřejmě nemá smysl, ale v Polsku už to neplatí (pro srovnání okres Svidník má 32,5 tisíce obyvatel, zatímco přeshraniční Krosno má skoro 160 tisíc a víc jak dvojnásobnou hustotu zalidnění, a to si část regionu po válce prošla vysídlením místních rusínů a je dost prázdná). Jinak Poláci ještě tlačí na to, aby se tahle trasa zapsala do TEN-T (žádost poslali letos na jaře: https://conadrogach.pl/informacje/wnios ... ten-t.html) a už mají přiklepnuté, že se na to budou dát čerpat fondy CEF (https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 65289.html), to by taky mohlo trochu změnit situaci.


9.8.2019 10:55:43
Profil
VIP

Příspěvky: 14700
Bydliště: EU
Příspěvek Re: R4 (SK) všeobecně
tady je k tomu i článek, pokračování R4 od Prešova po Polsko, původní termín 2027 nahrazují realisticky termíny po 2030 ...

viewtopic.php?f=220&t=6652

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI: Best wishes for 2021
čtěte+hlasujte
rada do života: vnímejte tahle slova
(uprostřed textu ode mě pro všechny,
co je dle mě opravdu důležité)


14.8.2019 18:16:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz