Prešov, severní obchvat (ve výstavbě)
Napsal: 5.3.2010 10:35:15
info web: https://obchadzamuzpresov.sk/
Úsek Kapušany - križovatka D1 (Prešov, severní obchvat)
Rozdělil se stavebně na 2 menší úseky kvůli technické a tudíž finanční obtížnosti realizovat tento projekt: 1. úsek je kratší a vysoutěžený jako první s tím, že automaticky v plném profilu. 2. úsek se dlouho řeší zda ho budovat v plném profilu a na soutěž teprve čeká, přitom tvoří 2/3 délky projektu.
I. úsek: v provozu *délka: 4,3 km
*začátek výstavby: 07/2019
*odevzdání do provozu: 09/2023
*zhotovitel: Združenie Váhostav – SK, a. s. a TuCon, a. s.
*náklady: 142,9 mil. € bez DPH
*na úseku se nachází objekty tunel Bikoš (1,1 km), vícero mostů, z nich třeba 457m dlouhý (ponad řeku Torysa a trať)
II. úsek: ve výstavbě *délka: 10,2 km (km 4,3-14,5)
*začátek výstavby: 09/2023
*odevzdání do provozu: 4.Q 2027
*zhotovitel: Eurovia
*náklady: 337,8 mil. € bez DPH
*na úseku se nachází např. tunel Okruhliak (1,8 km)
*na úseku bude i 12 mostů s celkovou délkou 1,2 km
*bude zde 1 MÚK Kapušany
původní obsah příspěvku:
__________________ Délka: 14,68 km
Technická studie: 2002, později v r. 2004
Státní expertíza: 476,045 mil. € bez DPH v cenové úrovni 2008
Mapa a údaje nemusejí sedět, protože se rozhodlo, že se úsek postaví ve 2 etapách, částečně i v 1/2 profilu. Více pak ve vyhlášení VO na I. etapu výstavby
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6176
Původní sestava objektů na celé původní trase:
Na úseku bude 18 mostů, z čeho:
- 14 mostů na rychlostní silnici
- 2 mosty nad rychlostní silnici
- 2 mosty na přístupových větvách k tunelovým portálům
Na úseku budou i 2 tunely:
- tunel Bikoš (1155 m)
- tunel Okruhliak (1913 m)
Počet MÚK: 1 (bude zde i 1 úrovňová - dočasní křižovatka)
V místě překročení přípustní hladiny hluku budou navrhnuté protihlukové stěny dlouhé 1255 m. Stavba si vyžádá přeložky telefónních vedení, VN a NN vedení, vodovodů, plynovodů.
Zdroj informací: http://www.ndsas.sk
Úsek Kapušany - križovatka D1 (Prešov, severní obchvat)
Rozdělil se stavebně na 2 menší úseky kvůli technické a tudíž finanční obtížnosti realizovat tento projekt: 1. úsek je kratší a vysoutěžený jako první s tím, že automaticky v plném profilu. 2. úsek se dlouho řeší zda ho budovat v plném profilu a na soutěž teprve čeká, přitom tvoří 2/3 délky projektu.
I. úsek: v provozu *délka: 4,3 km
*začátek výstavby: 07/2019
*odevzdání do provozu: 09/2023
*zhotovitel: Združenie Váhostav – SK, a. s. a TuCon, a. s.
*náklady: 142,9 mil. € bez DPH
*na úseku se nachází objekty tunel Bikoš (1,1 km), vícero mostů, z nich třeba 457m dlouhý (ponad řeku Torysa a trať)
II. úsek: ve výstavbě *délka: 10,2 km (km 4,3-14,5)
*začátek výstavby: 09/2023
*odevzdání do provozu: 4.Q 2027
*zhotovitel: Eurovia
*náklady: 337,8 mil. € bez DPH
*na úseku se nachází např. tunel Okruhliak (1,8 km)
*na úseku bude i 12 mostů s celkovou délkou 1,2 km
*bude zde 1 MÚK Kapušany
původní obsah příspěvku:
__________________ Délka: 14,68 km
Technická studie: 2002, později v r. 2004
Státní expertíza: 476,045 mil. € bez DPH v cenové úrovni 2008
Mapa a údaje nemusejí sedět, protože se rozhodlo, že se úsek postaví ve 2 etapách, částečně i v 1/2 profilu. Více pak ve vyhlášení VO na I. etapu výstavby
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=6176
Původní sestava objektů na celé původní trase:
Na úseku bude 18 mostů, z čeho:
- 14 mostů na rychlostní silnici
- 2 mosty nad rychlostní silnici
- 2 mosty na přístupových větvách k tunelovým portálům
Na úseku budou i 2 tunely:
- tunel Bikoš (1155 m)
- tunel Okruhliak (1913 m)
Počet MÚK: 1 (bude zde i 1 úrovňová - dočasní křižovatka)
V místě překročení přípustní hladiny hluku budou navrhnuté protihlukové stěny dlouhé 1255 m. Stavba si vyžádá přeložky telefónních vedení, VN a NN vedení, vodovodů, plynovodů.
Zdroj informací: http://www.ndsas.sk