16. dubna 2018 | Děti Země
Děti Země proti zamítavému rozsudku podaly kasační stížnost
Nejvyšší správní soud obdržel dne 12. dubna 2018 kasační stížnost Dětí Země, které ve čtyřech bodech žádají přezkum rozsudku krajského soudu, který dne 28. února 2018 zamítl jejich žalobu proti povolení výjimky ze zákona č 114/1992 Sb. k zásahu dálnice D0136 Říkovice – Přerov do biotopů 26 vzácných druhů živočichů.
Výjimka je tak nyní platná a tvoří podklad pro řízení o změně územního rozhodnutí z roku 2006, které začalo v březnu 2017 a účastníci řízení se mají k žádosti vyjádřit do 7. května 2018.
„S obsahem zamítavého rozsudku jsme nebyli spokojeni, neboť se podle naší právní analýzy krajský soud nijak pečlivě nezabýval nejméně čtyřmi našimi žalobními body z celkových šesti, takže jsme v kasační stížnosti požádali Nejvyšší správní soud, aby rozsudek přezkoumal,“ vysvětluje předseda Dětí Země Miroslav Patrik.
Stížnost znovu upozorňuje, že v rozhodnutí o výjimce ke škodlivému zásahu do biotopů 26 vzácných druhů živočichů dálnicí D1 u Přerova chybí přesné označení vegetačního období a hnízdění ptáků, takže po tuto dobu nelze provádět terénní práce, dále u dosadby dřevin a náhradní výsadbě chybějí údaje o počtech a druzích dřevin a doby péče o ně a ve spisu také nebyl projekt ochranných opatření, který Děti Země nemohly připomínkovat.
„Také jsme opět upozornili, že existují varianty dálničního obchvatu Přerova, které mohou mít menší škodlivý vliv na cenné biotopy, a navíc se vyhnou zastavěnému území Dluhonic, v níž dálnice nyní demoluje několik domů a zhoršuje kvalitu bydlení,“ upozorňuje Patrik na poslední čtvrtý bod stížnosti.
Podle něho není zřejmé, kdy Nejvyšší správní soud o stížnosti rozhodne, neboť to může být již za tři měsíce, jak rozhodl krajský soud, nebo až za rok. Nicméně výjimka je od 29. března 2018 pravomocná, takže povolování dálnice může pokračovat v řízení o změně územního rozhodnutí z roku 2006, neboť Ředitelství silnic a dálnic ČR nechalo zcela přepracovat jednu velkou mimoúrovňovou křižovatku, takže se musí znovu umístit.
„Zdá se nám poněkud bizarní, pokud státní investor po vydání územního rozhodnutí předělá velkou křižovatku, ale už odmítá odchýlit trasu dálnice v délce jednoho kilometru asi o 150 metrů na východ od Dluhonic, ačkoliv o to místní občané opakovaně žádají od roku 2000,“ podivuje se Patrik, podle kterého tak silně selhává vedení Přerova, které nepochopitelně rezignovalo na ochranu zájmů svých obyvatel.
Děti Země se dosud účastnily asi sedmi řízení o obchvatu Přerova: např. v letech 2005-6 to bylo územní řízení, v letech 2009-11 to byly dvě řízení o povolení výjimky k zásahu do biotopů 23 cenných druhů organismů a jedno stavebního řízení a od prosince 2016 do října 2017 šlo o řízení o výjimce pro 26 druhů živočichů.
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tis ... ravni-soud
Děti Země: Zásah dálnice u Přerova do biotopů řeší NSS
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion