Tunel Višňové by mali preraziť až v polovici tohto roka
SITA 17.01.2018 23:17
Tunel Višňové na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala by mal byť prerazený až v polovici tohto roka. Taliansko-slovenské konzorcium spoločností Salini Impregilo a Dúha, a. s., Bratislava nesplnilo termín prerazenia tunela do konca minulého roka.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) potvrdila, že eviduje časový sklz na viacerých stavebných objektoch na stavbe úseku diaľnice. Ten mal byť pôvodne hotový do konca roka 2019, no pre omeškanie sa lehota výstavby môže predĺžiť o pol roka.
„NDS dostala nárok zhotoviteľa na predĺženie lehoty prerazenia tunela Višňové. V prípade, že meškanie zhotoviteľa bude vyššie ako možný oprávnený nárok na predĺženie lehoty výstavby, a tým aj na predĺženie kontrolného termínu na prerazenie tunela, NDS si uplatní sankcie podľa zmluvy. O posúdení nároku rozhoduje nezávislý stavebný dozor,“ informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Štvorpruhový úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude mať dĺžku 13,5 kilometra, z toho dvojrúrový tunel Višňové 7,5 km. Výstavba diaľnice južne od Žiliny trvá od leta 2014, zmluvná cena stavebných prác predstavuje 409,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (491,76 mil. eur vrátane DPH). Stavba je financovaná s využitím peňazí Európskej únie v rámci dvoch programových období – z Operačného programu Doprava 2007 – 2013 a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Súčasťou úseky budú mosty v celkovej dĺžke 2 626 metrov, protihlukové steny v dĺžke 871 metrov, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo Turie a stredisko správy a údržby diaľnice Žilina.
„Veľkým problémom je aj nedostatočné materiálno-technologické a personálne nasadenie zhotoviteľa, zhoršené geologické podmienky, napríklad nad výlomami počas razenia tunela, ale aj novo identifikované zosuvy na stavbe,“ upozornila Michalová. „Zhotoviteľa sme vyzvali na zvýšenie kapacít na stavbe a predloženie akceleračného plánu, ktorý zabezpečí dodržanie zmluvného termínu výstavby úseku,“ dodala hovorkyňa NDS.
Denník Hospodárske noviny (HN) v stredu informoval, že po nedodržaní termínu prerazenia tunela Višňové koncom vlaňajška NDS pripravuje oznámenie, ktorým upozorní zhotoviteľa stavby, že im zo zákona hrozí za omeškanie pokuta dva milióny eur. „Oznámenie o nároku bude pripravené do 19. januára tohto roka. Následne bude doručené stavebnému dozoru,“ uviedla Michalová pre denník. Stavebný dozor, ktorý tvoria spoločnosti ESP Consult zo Šamorína, SGS Czech Republic z Prahy a Infraprojekt z BRatislavy, rozhodne o oprávnenosti nárokov NDS.
Zhotoviteľ vlani na jeseň podľa HN žiadal o posunutie termínu z dôvodu, že výsledky geologického prieskumu v pôvodnej štôlni sa líšia od skutočných podmienok. „Kvôli zhoršenej geológii prichádza k strate – každý mesiac dvesto metrov oproti plánovanému výkonu v dobrej geológii,“ informovala vtedy mediálna poradkyňa spoločnosti Dúha Helena Tomková.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ohto-roka/
(SK) Tunel Višňové má být proražen v polovině roku
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion