Úsek D1 Hubová - Ivachnová sa môže rozbehnúť až po procese EIA
TASR 16.01.2018 17:21
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR robí všetko pre to, aby bol úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová dokončený čo najskôr. Uviedla to v utorok pre TASR hovorkyňa rezortu Karolína Ducká, čím reagovala na kritiku zo strany opozičného hnutia Sme rodina.
„Aktuálne finišuje proces EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie), po dokončení ktorého bude možné začať s razením tunela,“ avizovala hovorkyňa. Výstavba tohto úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela.
Hnutie Sme rodina v utorok vyzvalo ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) a predstaviteľov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), aby urýchlene riešili problémy pri výstavbe tohto úseku. Podľa hnutia je však neakceptovateľná argumentácia, že výstavba celého úseku stojí pre zosuv pôdy v jednej jeho časti. Predstavitelia hnutia okrem iného uviedli, že NDS má od jari 2017 k dispozícii právoplatné stavebné povolenia na razenie tunelových rúr v dĺžke 1,2 km v novej trase ako prieskumné dielo.
„Opoziční poslanci pravdepodobne nerozumejú problematike, alebo nemajú k dispozícii všetky informácie,“ reagovala však Ducká. Predstavitelia rezortu dopravy aj priamo zástupcom samosprávy v Ružomberku už podľa nej vysvetlili, že zo strany Európskej komisie bola jednoznačne vznesená požiadavka, aby sa nezačalo raziť pred posúdením vplyvov na životné prostredie.
„Ak by sme tieto pravidlá nerešpektovali, hrozilo by Slovensku zastavenie financovania nielen tohto, ale všetkých diaľničných úsekov,“ vysvetlila Ducká. Takisto výstavba na ostatných objektoch stavby pred dokončením procesu EIA nedáva podľa nej žiadny zmysel.
„Pretože práve tunel je kritickým miestom pre celú stavbu a aj keby sa mosty dokončili skôr, bez sprevádzkovania tunela, tak by po nich vodiči nemohli jazdiť a štát by musel platiť za ich údržbu,“ dodala Ducká. Návrhy, ktoré v utorok predložili opoziční poslanci, by teda podľa nej výstavbu diaľnice neurýchlili, ale iba predražili.
NDS pritom už podľa ministerstva dopravy na konci minulého roka dohodla so zhotoviteľom podmienky, na základe ktorých bude v najrýchlejšom možnom termíne dokončený aj predĺžený tunel. „Jediné, v čom má opozícia pravdu je, že tento úsek by už bol hotový, ak by sa na stavbe neobjavili nepredvídateľné geologické udalosti, s ktorými sme sa museli vysporiadať,“ konštatovala Ducká.
Hovorkyňa NDS Michaela Michalová doplnila, že dostavbe tohto úseku D1 pri Ružomberku „venujú všetky zložky NDS enormnú pozornosť“. „Každý krok NDS bol aj je pod podrobnou kontrolou EÚ. Akékoľvek stavebné práce na razení tunela Čebrať sa môžu začať robiť až po vydaní právoplatného záverečného stanoviska EIA,“ zdôraznila tiež Michalová.
Cieľom NDS a aj ministerstva dopravy je podľa nej čo najskôr obnoviť práce na pozastavených častiach tohto úseku. Predpoklad ukončenia procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie a obnovenie prác na pozastavených častiach diaľnice je podľa diaľničnej spoločnosti na prelome januára a februára. Michalová pritom zdôraznila, že zosuv pôdy v tuneli bol nepredvídateľný, keďže šmykové územia sa vyskytli vo veľkej hĺbke, približne 40 metrov pod povrchom terénu.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ocese-eia/
(SK) Úsek D1 Hubová - Ivachnová se rozběhne po procesu EIA
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion