(SK) NDS vydala pokyn na obnovu prací na D1 na Liptove

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) NDS vydala pokyn na obnovu prací na D1 na Liptove

Příspěvek od Diaľničiar »

21. februára 2018 17:51 Cestná doprava

SITA

NDS vydala pokyn na obnovu prác na pozastavených častiach D1 na Liptove

Prípravné práce budú predchádzať razeniu tunela Čebrať na úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku. S razením tunela sa začne, keď záverečné stanovisko o posúdení vplyvov stavby na životné prostredie bude právoplatné.

BRATISLAVA 21. februára (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vydala pokyn na mobilizáciu zhotoviteľa a realizáciu prípravných prác predchádzajúcich razeniu tunela Čebrať na úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku.

„Znamená to, že zhotoviteľ od NDS dostal oficiálny pokyn, aby zabezpečil personálne a technické kapacity pre odštartovanie výstavby na pozastavených častiach diaľnice,“ informoval v utorok agentúru SITA vedúci odboru marketingu a služieb verejnosti NDS Martin Guzi.

Dodatočné práce môžu stáť predbežne 61 miliónov eur

Záverečné stanovisko o posudzovaní vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) je vypracované a NDS ho v januári predložila Ministerstvu životného prostredia. „S razením tunela sa začne po tom, keď bude záverečné stanovisko EIA právoplatné,“ uviedol Guzi. Výsledná cena za výstavbu diaľnice na Liptove bude určená na základe mechanizmu určeného v pôvodnej zmluve a upresneného v dodatku.

„Celkové plnenie z dôvodu nepredvídateľných okolností nepresiahne zákonný limit 50 % z pôvodnej zmluvnej ceny diela,“ dodal Guzi s tým, že suma dodatočných prác na základe terajších poznatkov bola odhadnutá predbežne na 61 mil. eur.

Uzavretý západný portál tunela Čebrať.
Obrázek
Foto: ndsas.sk.

Výstavba diaľnice sa predĺži o päť rokov

Zmluvná cena stavebných prác na úseku D1 Hubová – Ivachnová v dĺžke pôvodne 15,3 kilometra je vyše 227 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a zahŕňa desaťpercentnú rezervu na nepredvídateľné náklady pri výstavbe. Zhotoviteľom stavby je združenie spoločností OHL ŽS, a. s., Brno (vedúci člen) a Váhostav – SK, a. s. Lehota výstavby úseku, ktorý mal byť pôvodne hotový v júni 2017, sa môže predĺžiť o päť rokov do leta 2022. Úsek je vo výstavbe od začiatku roku 2014, teda už štyri roky.

Pre zosuv pri západnom portáli tuneli pozastavili práce

Dôvodom pozastavenia prác a predĺženia výstavby D1 Hubová – Ivachnová boli nepredvídateľné geologické podmienky počas prác pri západnom portáli tunela Čebrať. Trasa diaľnice v plánovanej dĺžke 15,3 kilometra sa preto musí zmeniť, vyhne sa aktívnemu zosuvnému územiu, pričom tunel bude namiesto dvoch kilometrov dlhší o tisíc šesťsto metrov a celý úsek kratší o tristo metrov.

Dodatok k zmluve z vlaňajšieho novembra obsahuje míľniky ďalšieho priebehu výstavby diaľnice, za ich nedodržanie hrozia zhotoviteľovi vysoké pokuty. Dodatkom sa mení trasa úseku, bude sa stavať severný tunelový variant namiesto južného. Príprava projektovej dokumentácie by mala trvať zhruba jeden rok od právoplatnosti EIA, môže to byť však aj skôr.

Stavenisko úseku D1 Hubová – Ivachnová.
Obrázek
Foto: ndsas.sk.

text je zkrácen

https://nasadoprava.sk/nds-vydala-pokyn ... a-liptove/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2018 Svět“