21. februára 2018 17:51 Cestná doprava
SITA
NDS vydala pokyn na obnovu prác na pozastavených častiach D1 na Liptove
Prípravné práce budú predchádzať razeniu tunela Čebrať na úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku. S razením tunela sa začne, keď záverečné stanovisko o posúdení vplyvov stavby na životné prostredie bude právoplatné.
BRATISLAVA 21. februára (SITA) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vydala pokyn na mobilizáciu zhotoviteľa a realizáciu prípravných prác predchádzajúcich razeniu tunela Čebrať na úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku.
„Znamená to, že zhotoviteľ od NDS dostal oficiálny pokyn, aby zabezpečil personálne a technické kapacity pre odštartovanie výstavby na pozastavených častiach diaľnice,“ informoval v utorok agentúru SITA vedúci odboru marketingu a služieb verejnosti NDS Martin Guzi.
Dodatočné práce môžu stáť predbežne 61 miliónov eur
Záverečné stanovisko o posudzovaní vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) je vypracované a NDS ho v januári predložila Ministerstvu životného prostredia. „S razením tunela sa začne po tom, keď bude záverečné stanovisko EIA právoplatné,“ uviedol Guzi. Výsledná cena za výstavbu diaľnice na Liptove bude určená na základe mechanizmu určeného v pôvodnej zmluve a upresneného v dodatku.
„Celkové plnenie z dôvodu nepredvídateľných okolností nepresiahne zákonný limit 50 % z pôvodnej zmluvnej ceny diela,“ dodal Guzi s tým, že suma dodatočných prác na základe terajších poznatkov bola odhadnutá predbežne na 61 mil. eur.
Uzavretý západný portál tunela Čebrať.
Foto: ndsas.sk.
Výstavba diaľnice sa predĺži o päť rokov
Zmluvná cena stavebných prác na úseku D1 Hubová – Ivachnová v dĺžke pôvodne 15,3 kilometra je vyše 227 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a zahŕňa desaťpercentnú rezervu na nepredvídateľné náklady pri výstavbe. Zhotoviteľom stavby je združenie spoločností OHL ŽS, a. s., Brno (vedúci člen) a Váhostav – SK, a. s. Lehota výstavby úseku, ktorý mal byť pôvodne hotový v júni 2017, sa môže predĺžiť o päť rokov do leta 2022. Úsek je vo výstavbe od začiatku roku 2014, teda už štyri roky.
Pre zosuv pri západnom portáli tuneli pozastavili práce
Dôvodom pozastavenia prác a predĺženia výstavby D1 Hubová – Ivachnová boli nepredvídateľné geologické podmienky počas prác pri západnom portáli tunela Čebrať. Trasa diaľnice v plánovanej dĺžke 15,3 kilometra sa preto musí zmeniť, vyhne sa aktívnemu zosuvnému územiu, pričom tunel bude namiesto dvoch kilometrov dlhší o tisíc šesťsto metrov a celý úsek kratší o tristo metrov.
Dodatok k zmluve z vlaňajšieho novembra obsahuje míľniky ďalšieho priebehu výstavby diaľnice, za ich nedodržanie hrozia zhotoviteľovi vysoké pokuty. Dodatkom sa mení trasa úseku, bude sa stavať severný tunelový variant namiesto južného. Príprava projektovej dokumentácie by mala trvať zhruba jeden rok od právoplatnosti EIA, môže to byť však aj skôr.
Stavenisko úseku D1 Hubová – Ivachnová.
Foto: ndsas.sk.
text je zkrácen
https://nasadoprava.sk/nds-vydala-pokyn ... a-liptove/
(SK) NDS vydala pokyn na obnovu prací na D1 na Liptove
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion