Rakouské investice do dálnic v letošním roce
Napsal: 4.3.2018 15:30:54
Rakouské ředitelství silnic a dálnic plánuje letos investice ve výši 1,1 mld. EUR
22. 2. 2018 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky
motiv článku - Rakouské ředitelství silnic a dálnic plánuje letos investice ve výši 1,1 mld. EURRakouské Ředitelství silnic a dálnic (ASFINAG) počítá pro rok 2018 s investicemi do infrastruktury ve výši 1,1 mld. EUR. Z toho bude 500 mil. EUR investováno do výstavby nových silnic a rozšíření tunelů, dalších 500 mil. EUR je určeno na opravu stávající infrastruktury. Zbývajících 100 mil. EUR bude investováno do zařízení na výběr mýta a datová vedení.
Podle vyjádření ministra dopravy a technologií Norberta Hofera bude touto investicí přesahující 1 mld. EUR vytvořeno až 10 tis. pracovních míst. Aktuální plán na dalších 6 let (do roku 2023) počítá s celkem 7,8 mld. EUR.
Mezi nejdůležitější projekty, které jsou pro rok 2018 naplánovány, patří dálnice A26 – Linec (Linzer Autobahn), včetně stavby nového mostu přes Dunaj. Dále sem patří z hlediska česko-rakouského dopravního propojení významné dokončení obchvatu obce Drasenhofen na dálnici A5 – sever. Investováno bude i do prací na rychlostní silnici S7 – Fürstenfeld, která vede od dálnice A2 k maďarským hranicím a rychlostní silnici S3 – Weinviertel mezi obcemi Hollabrun a Guntersdorf.
Na dálnici A7 – Mühlkreis bude most „Linzer Voestbrücke“ rozšířen o dva jízdní pruhy na celkových osm. Dokonce i na severovýchodním obchvatu Vídně mezi obcemi Süßenbrunn a Schwechat (silnice S1), vč. vysoce kontroverzního tunelu Lobau, za min. 1,9 mld. EUR, budou moci letos začít přípravné práce. Hlavní práce na této poslední chybějící části vídeňského obchvatu začnou v r. 2020. Výstavba tunelu pod Dunajem a přírodní rezervací Lobau by pak měla být hotová v r. 2027.
Další prioritou ASFINAGu je 30 projektů pro zvýšení bezpečnosti rakouských tunelů. U šesti stávajících tunelů (např. Karawankentunnel) bude dostavěn druhý tubus. Do konce roku má být již jen 5 tunelů v Rakousku jednotubusových. Jiné tunely budou pouze opraveny s instalací nových bezpečnostních prvků. Mezi ně patří např. akustický monitoring (Akut) s inteligentními mikrofony, který již byl instalován v cca 17 tunelech. Ten hlásí podezřelé zvuky jako je náraz a automaticky spouští alarm. Celkem je na tyto projekty vyčleněno 280 mil. EUR.
Větší část z investovaných prostředků pokrývá ASFiNAG z vlastních výnosů z výběru mýtného a prodeje dálničních známek, zbývající část pokrývá z úvěrů.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky ve Vídni (Rakousko).
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/ra ... 03074.html
22. 2. 2018 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky
motiv článku - Rakouské ředitelství silnic a dálnic plánuje letos investice ve výši 1,1 mld. EURRakouské Ředitelství silnic a dálnic (ASFINAG) počítá pro rok 2018 s investicemi do infrastruktury ve výši 1,1 mld. EUR. Z toho bude 500 mil. EUR investováno do výstavby nových silnic a rozšíření tunelů, dalších 500 mil. EUR je určeno na opravu stávající infrastruktury. Zbývajících 100 mil. EUR bude investováno do zařízení na výběr mýta a datová vedení.
Podle vyjádření ministra dopravy a technologií Norberta Hofera bude touto investicí přesahující 1 mld. EUR vytvořeno až 10 tis. pracovních míst. Aktuální plán na dalších 6 let (do roku 2023) počítá s celkem 7,8 mld. EUR.
Mezi nejdůležitější projekty, které jsou pro rok 2018 naplánovány, patří dálnice A26 – Linec (Linzer Autobahn), včetně stavby nového mostu přes Dunaj. Dále sem patří z hlediska česko-rakouského dopravního propojení významné dokončení obchvatu obce Drasenhofen na dálnici A5 – sever. Investováno bude i do prací na rychlostní silnici S7 – Fürstenfeld, která vede od dálnice A2 k maďarským hranicím a rychlostní silnici S3 – Weinviertel mezi obcemi Hollabrun a Guntersdorf.
Na dálnici A7 – Mühlkreis bude most „Linzer Voestbrücke“ rozšířen o dva jízdní pruhy na celkových osm. Dokonce i na severovýchodním obchvatu Vídně mezi obcemi Süßenbrunn a Schwechat (silnice S1), vč. vysoce kontroverzního tunelu Lobau, za min. 1,9 mld. EUR, budou moci letos začít přípravné práce. Hlavní práce na této poslední chybějící části vídeňského obchvatu začnou v r. 2020. Výstavba tunelu pod Dunajem a přírodní rezervací Lobau by pak měla být hotová v r. 2027.
Další prioritou ASFINAGu je 30 projektů pro zvýšení bezpečnosti rakouských tunelů. U šesti stávajících tunelů (např. Karawankentunnel) bude dostavěn druhý tubus. Do konce roku má být již jen 5 tunelů v Rakousku jednotubusových. Jiné tunely budou pouze opraveny s instalací nových bezpečnostních prvků. Mezi ně patří např. akustický monitoring (Akut) s inteligentními mikrofony, který již byl instalován v cca 17 tunelech. Ten hlásí podezřelé zvuky jako je náraz a automaticky spouští alarm. Celkem je na tyto projekty vyčleněno 280 mil. EUR.
Větší část z investovaných prostředků pokrývá ASFiNAG z vlastních výnosů z výběru mýtného a prodeje dálničních známek, zbývající část pokrývá z úvěrů.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky ve Vídni (Rakousko).
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/ra ... 03074.html