Rozkvět chilské silniční infrastruktury – šance pro české firmy
9. 2. 2018 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)
motiv článku - Rozkvět chilské silniční infrastruktury – šance pro české firmyChilská infrastruktura prochází obdobím výrazného rozvoje. Do roku 2023 jsou plánovány veřejné projekty v hodnotě přesahující 11 miliard USD. Nejvíce se má investovat do městských i meziměstských komunikací, veřejné dopravy, přístavů, letišť či vodních cest.
Zajímavou informací pro české firmy může být, že v minulých měsících vyhlásila chilská vláda konkurz na výstavbu několika spojnic mezi dálnicemi spojující metropoli Santiago s regionem Valparaíso a dálnicí vedoucí k přístavu San Antonio. Jedním z chystaných projektů je výstavba 9 kilometrového úseku dálnice, spojující mezinárodní letiště v Santiagu s tepnou Autopista del Sol, která řidičům výrazně ušetří čas i najeté kilometry.
O otevřenosti chilské politiky svědčí nejen její angažovanost v OECD, ale také 55 bilaterálních investičních smluv včetně smlouvy s Českou republikou. K velkým výhodám investicí do této jihoamerické země pak patří makroekonomická stabilita a vyhlídky hospodářského růstu.
Dalším podnětem k zamyšlení pro české firmy je případ projektu zahrnující tři spojovací úseky mezi dálnicemi Costanera Norte a Autopista del Sol v Santiagu, jejichž výstavba by měla započít v roce 2020. Vláda vyhlásila tendr, v němž nastavila strop na 522 milionů USD, přestože limit sestavený ministerstvem veřejných prací dosahoval až 621 milionů USD. Toto snížení svědčí o vyspělosti chilské politiky v oblasti hospodářské soutěže, kdy nastavuje limity tak, aby podpořila volné konkurenční prostředí. Projekt vyhrála korporace Grupo Costanera, která byla v tomto případě jedinou soutěžící společností.
Z trendů posledních let je patrno, že velké projekty, nejen v odvětví infrastruktury, nahrávají spíše velkým podnikům z ekonomicky silných zemí; nicméně růst počtu projektů menšího či středního rázu dává vzhledem k méně náročnému legislativnímu procesu možnost také menším společnostem, které by měly zájem se v Jižní Americe etablovat.
Vzhledem k rozvíjejícím se projektům však existuje v oblasti infrastruktury široké pole možností pro zahraniční investice. Chile představuje jednu z nejotevřenějších ekonomik pro zahraniční investice. Pravidelně se objevuje v první dvacítce zemí s nejvíce zahraničními investicemi a dlouhodobě má zájem diverzifikovat své dodavatele. Největšími investory jsou Spojené státy a Brazílie, z Evropy pak investují převážně španělské či holandské podniky.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Santiagu de Chile (Chile). Autor: Blanka Kovácsová, ekonomický rada.
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/ro ... 03224.html
Rozkvět chilské silniční infrastruktury
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion