(SK) Na provozovaný úsek na D3 jdou další miliony eur

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) Na provozovaný úsek na D3 jdou další miliony eur

Příspěvek od Diaľničiar »

22.02.2018, 00:00

Najprv meškala rok, teraz vznikol ďalší problém. Hotová diaľnica hltá na Slovensku milióny navyše

Radovan Jankovič

Necelý rok po spojazdnení úseku D3 diaľničiari stále investujú do jeho bezpečnosti. Vodiči sa vraj báť nemusia.

Úsek diaľnice D3 medzi Svrčinovcom a Skalitým si vyžaduje dodatočné investície. Časť cesty za viac ako 330 miliónov eur uviedli po ročnom meškaní do prevádzky v júni minulého roku. Tento mesiac však Národná diaľničná spoločnosť vydala viacero pokynov, na základe ktorých má konzorcium firiem na čele s Váhostavom zabezpečiť zvýšenie technologicko-bezpečnostného stavu spomínaného úseku. Dodatky k stavebnej zmluve z roku 2013 NDS uzatvára aj po spojazdnení spomínaného úseku, dodatočné práce zatiaľ vyšli NDS na viac ako 7,5 milióna eur. Suma sa môže v nasledujúcich rokoch zvyšovať.

Vyššia bezpečnosť

Úsek diaľnice D3 na severe Slovenska v blízkosti hraníc s Poľskom má ešte viacero nedostatkov. NDS ho plánuje vybaviť napríklad výstražnou signalizáciou poľadovice za 255-tisíc eur a kanalizáciou pre odtok dažďovej vody za 378-tisíc eur. Koncom minulého roku bola totiž pri nepriaznivých meteorologických podmienkach zjazdnosť úseku Svrčinovec – Skalité viackrát problematická. Diaľničiari investície odôvodňujú tým, že s kanalizáciou ani výstražným systémom v termíne spojazdnenia D3 ani nerátali.

Takmer polmiliónovú investíciu si vyžaduje aj podložie diaľnice. Na základe dokumentácie na realizáciu stavieb sa totiž zistilo, že plánované múry zo železobetónu nemali vyhovujúci tvar. Minulý rok v novembri sa tiež dorábalo vnútorné obloženie a výstuž tunelov za 1,3 milióna eur a v auguste zas zabezpečovanie mostov pred zosuvom pôdy za 4,9 milióna. Na úseku Svrčinovec – Skalité je celkovo 12 diaľničných mostov a dva tunely.

Čakanie na kolaudácie

Práce na zdanlivo dokončenej komunikácii sa zrejme neskončia ani v najbližších rokoch. „D3 je stále v predčasnom užívaní ako väčšina našich diaľnic. Do kolaudácie musia byť dokončené všetky spomínané technické a stabilizačné práce,“ skonštatoval pre HN Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. „Na Slovensku trvá priemerne až sedem rokov od odovzdania hlavného telesa, kým sa diaľnica skolauduje. Do predčasného užívania sa odovzdávajú preto, aby si minister splnil politický termín,“ dodal odborník.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/16 ... ony-navyse
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Zamčeno

Zpět na „2018 Svět“