Ďalší pilier stavebníctva má problémy, veľkej košickej firme hrozí konkurz
Po skorších oddlženiach Doprastavu či Váhostavu môže do existenčných problémov spadnúť aj ďalšia veľká tuzemská stavebná firma. Okresný súd Košice I totiž začiatkom marca začal konkurzné konanie voči košickým Inžinierskym stavbám v rukách francúzskej skupiny Colas. Konanie rozbehol na základe žiadosti menšej trenčianskej stavebnej firmy VS Crane, ktorú vlastní podnikateľ Vladimír Staňo.
Konkurzné konanie ešte nie je samotným konkurzom, no je určitou predsieňou na jeho prípadné spustenie. Počas konania súd zisťuje či firma naozaj nemá dostatočnú finančnú silu na uhradenie svojich dlhov. Ak nie, ide do konkurzu, v ktorom sa rozpredáva jej majetok.
Prežitie financuje matka
Na otázky TRENDU, či sa stavebná firma s pol tisíckou zamestnancov ubráni pokusu o rozbehnutie konkurzu a tiež koľko dlhuje VS Crane, vedenie Inžinierskych stavieb zatiaľ nereagovalo. Minimálne na odvodoch i daniach aktuálne firma voči štátu podľa verejných registrov záväzky neeviduje. No pravda je aj to, že na ružiach ustlané nemá už dlhšie.
Inžinierske stavby, podobne ako mnohé iné tunajšie stavebné podniky, oslabil hlavne krízový pád domácej výstavby diaľnic. Najťažším bol pre slovenskú dcéru Francúzov rok 2010, kedy pri tržbách 114 miliónov prerobila až 58 miliónov eur. Vplyvom toho, že výstavba diaľnic ochabla a dochádzalo aj k ich predražovaniu, Inžinierske stavby už dlhšie žijú iba za pomoci externých pôžičiek od matky.
K záveru predvlaňajšieho roku bolo jej vlastné imanie, teda rozdiel medzi jej majetkom a záväzkami, v mínuse až 38 miliónov eur. Práve záporné vlastné imanie je podmienkou na vyhlásenie konkurzu. V tomto prípade však dcéru drží silná matka.
Ťažké časy bez Mochoviec
Medzi rokmi 2012 a 2015 sa tržby Inžinierskych stavieb zdvojnásobili na vyše 150 miliónov eur, dokonca v roku 2015 podnik zarobil aj celkom slušných vyše sedem a pol milióna eur. Aktuálny pokus o vyvolanie konkurzu zo strany jedného z obchodných partnerov však prichádza po oslabení firmy. Predvlani sa výsledky podniku totiž prepadli. Tržby klesli na 58 miliónov a firma sa prepadla do straty 3,6 milióna eur.
Za oslabením bolo predraženie vysúťaženého úseku rýchlostnej cesty R2 Ruskovce-Pravotice, no hlavne firma ukončila dlhodobejší kontrakt na dostavbe jadrovej elektrárne Mochovce. Spoločnosť vo svojej výročnej správe z predminulého roku informuje, že v roku 2016 jej prácu vo väčšom meradle kryli už len kontrakty pre súkromných objednávateľov či mestá a obce. Vplyvom ukončenia prác v Mochovciach podnik znižoval stavy zamestnancov. Prepustil až štvrť tisícku ľudí a ponechal si už iba 490 ľudí.
Ako Inžinierske stavby hospodárili vlani, sa od nich TREND zatiaľ nedozvedel. V účtovných dokladoch však na vlaňajšok plánovali opätovné pozdvihnutie tržieb nad 80 miliónov eur.
https://www.etrend.sk/firmy/p-konkurz-h ... avbam.html
(SK) Další větší stavební firma má problémy
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion