Kamióny chcú pustiť cez priechod v Mníšku. Miestni hrozia žalobou
Ministerstvo rokuje s poľskou stranou.
22. mar 2018 o 13:04 TASR
Cestný hraničný most medzi cez rieku Poprad medzi obcami Mníšek nad Popradom a Piwniczna.
(Zdroj: TASR/Oliver Ondráš)
MNÍŠEK NAD POPRADOM. Obec Mníšek nad Popradom v Staroľubovnianskom okrese zásadne nesúhlasí s prejazdom kamiónovej dopravy cez jej intravilán.
Starosta Peter Žemba uviedol, že 700-metrový úsek cesty spolu s veľkým mostom ponad rieku Poprad, ktorý postavili z eurofondov a sprevádzkovali ho pred viac ako dvoma rokmi, síce spĺňa podľa nových noriem parametre pre medzinárodnú dopravu, ďalšie cesty v okrese vrátane tej, ktorá vedie cez Mníšek nad Popradom, však zďaleka nie.
Cesta nie je vybavené pre kamióny
"Ostatné cesty v okrese sú 60 rokov staré a jednoznačne nespĺňajú podmienky, aby tam mohli pustiť 40-tonové kolosy do Poľska a ďalej do celého sveta. To si nemôžeme dovoliť, pretože by išli cez dediny, ktoré nemajú chodníky, nemajú kvalitné osvetlenie. Tieto cesty sú určené pre osobnú dopravu, určite nie pre kamiónovú. To by bola obrovská zmena. Teraz ide možno jeden kamión za tri hodiny, hrozí nám nekončiaci sa zástup kamiónov," upozornil Žemba.
Dodal, že toto nesystémové opatrenie by ohrozilo bezpečnosť občanov, ale aj porušilo ich základné práva na pokojný život a ochranu majetku.
Podľa neho sa už dávno mali postaviť koridory a obchádzky, keď bolo jasné, že nákladná doprava si bude vyžadovať jazdiť cez túto oblasť.
Ministerstvo rokuje
Podľa ministerstva dopravy o prejazde nákladnej dopravy cez obec Mníšek nad Popradom nie je rozhodnuté a v súčasnosti sa diskutuje o tejto možnosti s poľskou stranou.
"Bez ďalších investícií a odstránení kritických miest na tejto ceste prvej triedy spájajúcej hraničný priechod Mníšek na Popradom nemožno otvoriť túto komunikáciu pre nákladné vozidlá nad 12 ton. Takisto je potrebné uzatvoriť rámcovú dohodu medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Poľskej republiky o dopravnom charaktere ciest a mostov prechádzajúcich cez spoločnú štátnu hranicu," uviedlo v stanovisku oddelenie pre komunikáciu s médiami a verejnosťou ministerstva dopravy.
Prejazd kamiónov chcú Poliaci aj miestni
Požiadavku o prejazd nákladnej dopravy cez obec Mníšek nad Popradom predložili Slovenskej správe ciest (SSC) hlavne prepravcovia z Poľskej republiky resp. z okresu Stará Ľubovňa.
"Požiadali sme ich o spresnenie požiadaviek vzhľadom k tomu, že cez hraničný priechod Mníšek nad Popradom je v súčasnosti doprava obmedzená, a to len pre vozidlá do 7,5 tony," reagovala hovorkyňa SSC Lucia Karelová.
SSC zaujme k požiadavke prepravcov stanovisko po predložení dokladov prepravcov a stanovísk obcí Hraničné a Mníšek nad Popradom.
Podľa Žembu by však kladné stanovisko k tejto požiadavke zasiahlo celú oblasť, nielen tieto dve obce.
Tvrdí, že pri takejto zmene využitia komunikácie je potrebné aj posúdenie vplyvov na životné prostredie.
Starosta hrozí žalobou
"Podľa mojich informácií je viac dopravcov, ktorí chcú prechádzať cez Mníšek nad Popradom ďalej na Starú Ľubovňu, ale najsilnejší sú traja, ktorí si myslia, že keď je tu most, treba cez neho jazdiť a oni ušetria náklady. Teraz musia chodiť až cez Vyšný Komárnik, ale toto nie je náš problém, že nemajú kade jazdiť, to musí riešiť niekto iný," uzatvára starosta.
Je pripravený v prípade odsúhlasenia zmeny podať žalobu na príslušné súdy za vedomé zneužívanie verejných zdrojov, za porušovanie ľudských práv a slobôd i európskych smerníc.
https://spis.korzar.sme.sk/c/20786830/k ... ref=njctse
(SK) Min. dopravy chce kamiony pustit cez přechod v Mníšku
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion