Průjezd Německem se dopravcům citelně prodraží. Nové mýtné dopadne hlavně na menší firmy, varují
22. 3. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz
Účty dopravců za cestování po Německu znovu narostou. Vedle povinnosti vyplácet řidičům německou minimální mzdu za práci vykonanou na území Spolkové republiky se navíc provozovatelům nákladních vozidel zvednou i výdaje za platbu mýtného. Od července se totiž rozšíří síť zpoplatněných dálnic silnic první třídy o čtyřicet tisíc kilometrů. Zprostředkovatel plateb za mýto společnost Eurowag odhaduje nárůst nákladů dopravců o pětinu. Změny nejvíce dopadnou na menší firmy, varují zástupci dopravců.
Rozsáhlé změny ve výběru mýta v Německu se vztahují na nákladní vozidla o hmotnosti 7,5 tuny a výše. „Znamenají další růst nákladů pro dopravce, přičemž postihnou daleko více ty malé s nižším kapitálovým vybavením, a tím pádem horší schopností ustát navýšení nákladů," říká předseda dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp.
Stejný postoj sdílí i Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. Rozšíření zpoplatněných úseků se prý dotkne hlavně menších dopravců, kteří využívají zmíněné úseky častěji.
„Mýtné se vztahuje na nákladní automobily od 7,5 tuny, více tak zaplatí už i malí pekaři či zásobující firmy. Tyto menší podniky pocítí rozšíření mýta daleko víc než velcí kamionoví dopravci. Ti budou dál využívat již dnes zpoplatněné dálnice. Po nově zpoplatněných silnicích nižších tříd však dojíždí menší automobily takzvanou poslední míli do daného podniku. Hlavně oni pocítí změnu,“ vysvětluje mluvčí Sdružení Martin Felix.
Zprostředkovatel plateb za mýto společnost Eurowag odhaduje nárůst nákladů dopravců o pětinu. „Těm, kteří využívají dálnice i nově zpoplatněné silnice, stoupnou náklady v průměru o dvacet procent. To je náš odhad,“ říká André Milkereit z vedení společnosti s tím, že Německo předpokládá o dvě miliardy eur vyšší výběr na mýtném ročně.
Vedle rozšíření mýta se navíc dopravci potýkají i s nařízením, podle kterého musí řidičům vyplácet německou minimální mzdu za práci vykonanou ve Spolkové republice. „Právě tyto protekcionistické tendence jsou pro dopravce daleko nebezpečnější. „Byť to pro řidiče může na první pohled vypadat krásně, ve skutečnosti to ohrožuje jejich zaměstnavatele. Firmy tohle nařízení vyhání z trhu,“ dodává Šíp.
„Od Němců je to pokrytectví. V Česku využívají levnou pracovní sílu, když jim ale dopravci konkurují na jejich území, zavedou takováto omezení,“ uzavírá za dopravce Felix.
Rozšíření sítě zpoplatněných silnic plánuje i české ministerstvo dopravy. Tendr na nového výběrce mýtného po roce 2019 totiž počítá s dalšími devíti sty kilometry silnic první třídy, na kterých se bude mýtné vybírat.
Aktuálně dopravci platí mýtné na 230 kilometrech těchto silnic. Návrh kritizuje Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora a Asociace krajů.
Převzato z portálu e15.cz. Autor článku: Jiří Liebreich.
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/pr ... 05128.html
Průjezd Německem se dopravcům citelně prodraží
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion