NDS chce ešte v tomto roku začať tendre za 737 miliónov
Národná diaľničná spoločnosť o tom rokuje so zástupcami Európskej komisie a Útvaru hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje v tomto roku ešte začať tendre na výstavbu troch úsekov rýchlostnej cesty R2 a na rozšírenie časti diaľnice D1 v celkovej dĺžke 48 kilometrov.
Ako diaľničiari v pondelok informovali, v druhom štvrťroku chcú vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa pre úsek R2 Kriváň - Mýtna (9,15 km), v ďalšom priebehu roka aj pre úseky R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany (21,25 km) a R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou s tunelom Soroška (14,1 km). V pláne je aj súťaž na rozšírenie úseku D1 Bratislava - križovatka Triblavina (3,5 km).
EÚ dá peniaze len na jeden úsek
Vypísanie tendrov na uvedené úseky podľa NDS závisí od ukončenia prípravy, zabezpečenia financovania a uzavretia procesu optimalizácií, o čom NDS rokuje so zástupcami Európskej komisie a Útvaru hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR. Zo štyroch plánovaných súťaží by mala byť výstavba financovaná s využitím peňazí Európskej únie iba v prípade úseku R2 pri Košiciach, ostatné tri úseky len zo štátneho rozpočtu.
„Na úsek R2 Košice, Šaca - Košické Oľšany sú alokované zdroje z eurofondov,“ potvrdil generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin. Na úsek R2 pri Rožňave by sa podľa neho mohli využiť zdroje EÚ v prípade ich presunu z operačných programov iných rezortov, alebo v rámci dopravy.
„Robíme prípravu tak, aby sme boli schopní tieto realokované zdroje využiť. Výstavba R2 je v programovom vyhlásení vlády, ktorá povedala, že ju podporí a pripravené úseky budú financované,“ povedal J. Ďurišin. Čerpanie peňazí počas výstavby je podľa neho postupné a nebudú potrebovať naraz niekoľko sto miliónov eur. „Čerpanie peňazí závisí aj od ukončenia súťaží na zhotoviteľa,“ uviedol šéf NDS.
Odhadované náklady na stavebné práce na štyri uvedené úseky R2 a D1 predstavujú predbežne 737,6 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, do vyhlásenia súťaží sa však ešte môžu zmeniť na základe rokovaní o optimalizácii. Celkové predpokladané investičné náklady na tieto úseky, vrátane majetkovo-právneho vysporiadania a projektovej prípravy, dosahujú 915 mil. eur bez DPH.
Vyhlásené súťaže trvajú
Zároveň ešte trvajú už vyhlásené súťaže na výstavbu troch úsekov v dĺžke vyše 22 km - R3 Tvrdošín - Nižná (4,4 km), na prvú etapu severného obchvatu Prešova na R4 (4,3 km) a R2 Mýtna, Lovinobaňa, Tvrdošovce (13,5 km). Financovanie výstavby týchto úsekov je zabezpečené z vlastných zdrojov NDS (R3) a zo štátneho rozpočtu (R4, R2), súhrnné predpokladané stavebné náklady predstavujú takmer 406 mil. eur bez DPH.
Súťaž na stavbu úseku R3 na Orave trvá od augusta minulého roka, zatiaľ sa otvárali iba ponuky o splnení podmienok účasti. „Jeden z uchádzačov podal námietku voči vylúčeniu, ktorú odovzdal začiatkom apríla na Úrad pre verejné obstarávanie a ten bude posudzovať jej oprávnenosť,“ povedal J. Ďurišin s tým, že ukončenie tejto súťaže predpokladá do júla tohto roka.
„Jeden z uchádzačov urobil zmeny v podmienkach súťaže, ktoré sú z nášho hľadiska neakceptovateľné, preto ho komisia navrhovala vylúčiť zo súťaže. Odvolal sa a čakáme na rozhodnutie,“ dodal J. Ďurišin. Tender na stavbu úseku R4 bol vyhlásený vlani v decembri a na R2 vo februári tohto roka.
https://www.etrend.sk/ekonomika/nds-chc ... ionov.html
(SK) NDS chce ještě letos zahájit další tendre za 737 mil. €
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion