Čadca: Ďalší meškajúci obchvat?
Dokončenie obchvatu Čadce sa môže dostať do časového sklzu. Dôvodom je spor o už vyvlastnený dom, ktorý však pôvodná majiteľka odmieta nechať zbúrať. Diaľničiari chcú čakať na rozhodnutie súdov. Dostavba úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v roku 2020 tak môže byť ohrozená.
Martin Majerníček, Pravda 04.08.2018 12:00
Dokončenie obchvatu Čadce sa môže dostať do časového sklzu. Dôvodom je spor o už vyvlastnený dom, ktorý však pôvodná majiteľka odmieta nechať zbúrať. Diaľničiari chcú čakať na rozhodnutie súdov. Dostavba úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v roku 2020 tak môže byť ohrozená.
"Čo sa týka stavebnej činnosti, realizácia diela je v súlade so zreálneným harmonogramom prác,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová. Zmluvný termín ukončenia 5,673 kilometra dlhej diaľnice je stanovený na december roku 2020.
Keďže rozostavaná časť obchvatu Čadce prechádza zastavaným územím, investor musí zbúrať 32 nehnuteľností. Bývalá majiteľka jedného z domov určených na asanáciu sa svojej nehnuteľnosti odmieta vzdať. Stavbári tak musia čakať na rozhodnutie úradov a súdu.
"Konanie o vyvlastnení odignorovala a vydané rozhodnutie o vyvlastnení nenapadla možným riadnym opravným prostriedkom, z toho dôvodu rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť, doposiaľ rozhodnutie platí, zrušené nebolo,“ hovorí Michaela Michalová z NDS. Následne mala bývalá majiteľka od diaľničiarov požadovať dodatočné vyplatenie sumy k už vyplatenej čiastke vo výške 140-tisíc eur. Postupne požiadavku podľa Michalovej zvýšila na 185 153 eur.
Bývalá majiteľka však s trvdením diaľničnej spoločnosti nesúhlasí. Konanie podľa jej slov neodignorovala a aktívne sa na ňom podieľala. Odmieta tiež znalecký posudok, ktorý podľa nej nezohľadnil všetky potrebné skutočnosti. V rámci majetkovoprávneho vysporiadania trasy pod budúcou diaľnicou vyplatili diaľničiari bývalej majiteľke nehnuteľnosti ešte v roku 2014 sumu 260 407,93 eura.
Čaká sa na rozhodnutie súdu
Spor sa dostal až na súd, kde sa dotknutá strana žalobou dožaduje doplatenia sumy 174 592,07 eura. "NDS však nemôže vyplatiť požadované finančné prostriedky skôr, ako o nich právoplatne rozhodne súd, nakoľko nedisponuje právnym titulom na vyplatenie požadovaných finančných prostriedkov. Takýmto konaním zo strany NDS by došlo k diskriminačnému, nedôvodnému a nehospodárnemu nakladaniu s verejnými prostriedkami, nakoľko rozhodnutie o vyvlastnení je doposiaľ platné, nebolo zmenené respektíve zrušené,“ dodáva Michalová. Uzavretie dohody z týchto dôvodov podľa diaľničiarov neprichádza do úvahy.
Súdny spor stále trvá. Stavebné povolenie stavby úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec nadobudlo právoplatnosť 21. júla 2016. Na základe stavebného zákona tak došlo aj k povoleniu demolácie vyvlastnených nehnuteľností. Okresný súd v Čadci 23. mája tohto roku vydal uznesenie o nariadení neodkladného opatrenia, ktorým uložil NDS povinnosť zdržať sa demolácie vyvlastnených nehnuteľností, vrátane povinnosti zdržania sa výkonu stavebných prác a terénnych úprav na vyvlastnených nehnuteľnostiach.
Novú cestu však treba v regióne ako soľ. Podľa celoštátneho sčítania dopravy z roku 2015 priamo cez Čadcu po ceste I/11 jazdí v miestach, ktoré tranzitná doprava nemôže obísť, 18 743 vozidiel denne. Cesta medzi Čadcou a Svrčinovcom bola v roku 2015 denne zaťažená približne 15-tisíc vozidlami.
Výstavba úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v plnom profile sa oficiálne začala v decembri 2016. Výstavbu realizuje konzorcium spoločností Strabag, Porr a Hochtief. Stavebné spoločnosti v tendri ponúkli ponuku s cenou 239 miliónov eur. Súčasťou úseku má byť 24 mostov a dve mimoúrovňové križovatky.
Ešte dva úseky
Nový diaľničný úsek prepojí existujúce časti diaľnice D3, ktoré sú v prevádzke len v polovičnom profile. Obchvat Čadce sa začína v úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov. Rozostavaný úsek diaľnice sa napojí na túto časť zo severnej časti. Vozidlá tak budú môcť úplne obísť mesto Čadca a pokračovať smerom na Svrčinovec. V súčasnosti vozidlá medzi Čadcou a Svrčinovcom jazdia po ceste prvej triedy I/11.
Na severe sa úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec napojí na ďalšie úseky diaľnice D3 smerujúce k poľským hraniciam, ktoré sú v prevádzke v polovičnom profile. V budúcnosti by zo Svrčinovca mala smerovať na hranice s Českom krátka rýchlostná cesta R5 s celkovou dĺžkou 1,71 kilometra. Aktuálne je táto rýchlostná cesta v štádiu procesu územného konania.
Po dostavbe úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec budú na severozápade Slovenska chýbať ešte dva diaľničné úseky. Na výstavbu čakajú časti D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (11,2 kilometra) a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (10,79 kilometra). Oba úseky vytvoria obchvat Kysuckého Nového Mesta a vďaka nim vznikne plynulé diaľničné spojenie Žiliny s poľskými hranicami.
Podľa informácií zverejnených na internetovej stránke NDS je úsek bližšie k Žiline v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). V rámci prípravy úseku severne od Kysuckého Nového Mesta prebieha proces dokumentácie pre územné rozhodnutie.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... mpaign=rss
(SK) D3 Čadca: další meškající obchvat?
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion