17. októbra 2018 20:06 Cestná doprava
SITA
Na stavbu D4 a R7 dohliada aj manažér životného prostredia
V súčasnosti tento post na stavbe D4 a R7 zastáva Rosa Maria Martinez Plumed. Ministerstvo dopravy tak reagovalo na výzvu poslankyne Anny Zemanovej k zverejneniu informácie o manažérovi životného prostredia.
Koncesionár projektu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy má podľa koncesnej zmluvy záväzok zamestnať alebo inak zazmluvniť manažéra životného prostredia. V súčasnosti tento post zastáva Rosa Maria Martinez Plumed. Agentúru SITA o tom informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR v reakcii na výzvu poslankyne Národnej rady SR a tímlíderky SaS pre životné prostredie Anny Zemanovej.
Poslankyňa vyzvala ministra dopravy Arpáda Érseka (Most-Híd), aby informoval verejnosť, komu dal staviteľ diaľnice úlohu manažéra pre životné prostredie. Manažér by mal podľa poslankyne prevziať zodpovednosť za situáciu na stavbe v súvislosti s podozreniami, že na Žitný ostrov sa vyváža nebezpečný odpad pod budúcu diaľnicu. Manažér má podľa rezortu dopravy mať vhodnú odbornú kvalifikáciu pre poskytovanie poradenstva a koordinovanie všetkých otázok týkajúcich sa životného prostredia počas trvania zmluvy.
Preverovali situáciu na stavbe
„Koncesionár má povinnosť realizovať výstavbu v súlade s príslušnými právnymi predpismi, vrátane zabezpečovania materiálov potrebných na výstavbu, pričom na tieto aktivity majú dohliadať príslušné orgány verejnej správy, a nie obstarávateľ stavieb,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.
Ministerstvo dopravy navyše v rámci svojich možností preverovalo situáciu na stavbe a koncesionár sa vedel preukázať všetkými potrebnými dokumentmi, ktoré preukazovali pôvod použitého materiálu. „Minister dopravy však v spolupráci s ministrom životného prostredia už začiatkom leta navštívili stavbu, kde sa touto situáciou zaoberali a jasne deklarovali, že ak príslušné orgány zistia porušenie environmentálnych pravidiel, tak bude voči prehreškom nulová tolerancia,“ dodala Ducká.
Upozornila na nezákonnú ťažbu štrku
Poslankyňa Zemanová v utorok reagovala na pondelkový zásah polície v okolí Bratislavy v spojitosti s nelegálnym nakladaním s odpadom. Neoficiálne sa objavili informácie, že to mohlo súvisieť s vývozom kontaminovaných materiálov z bývalej autobusovej stanice v Bratislave na stavbu bratislavského obchvatu.
„Len pred pár dňami som upozornila na podozrenia, že pre výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa na Žitnom ostrove nezákonne ťaží štrk. Žitný ostrov je naša najväčšia zásobáreň pitnej vody, akékoľvek nezákonné zásahy na tomto území spôsobujú riziko, že si znečistíme našu vodu,“ uviedla Zemanová. Žitný ostrov je podľa nej ťažko skúšaný okrem ťažby štrku aj skládkou vo Vrakuni, atrazínovým znečistením či rozsiahlymi výrubmi lesov.
Materiál na stavbe má certifikáty kvality
Koncesionár projektu D4/R7 Zero Bypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra, resp. hlavný zhotoviteľ stavby D4R7 Construction, s. r. o., sa k otázkam agentúry SITA nevyjadrili. Nedávno však vyhlásili, že materiál používaný na stavbu bratislavského obchvatu disponuje platnými certifikátmi kvality materiálu zohľadňujúcimi všetky príslušné normy jeho použitia.
„Podnety týkajúce sa úhynu živočíchov či znečistenia podzemnej vody, ktoré boli pripisované stavebnej činnosti, sa preukázali ako neopodstatnené. Vhodnosť všetkého stavebného materiálu je pravidelne kontrolovaná nezávislými certifikovanými laboratóriami pre vylúčenie akéhokoľvek ohrozenia životného prostredia,“ oznámili koncesionár a hlavný zhotoviteľ stavby D4 a R7. Práce na stavenisku podľa nich pravidelne kontroluje nezávislý dozor v súlade so zmluvou. „Výsledky chemických testov vylúčili možnosť kontaminácie materiálov, ktoré sú použité v záplavovom území Dunaja, a nepreukázali žiadne prekročenie zákonom určených limitov, a to ani v lokalite Jarovecké rameno,“ dodali Zero Bypass Limited a D4R7 Construction.
https://nasadoprava.sk/na-stavbu-d4-a-r ... rostredia/
(SK) Na stavbě D4/R7 má dohled i manažér ŽP
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion