Každý rok 50 miliónov eur. Pellegrini sľúbil špeciálnu injekciu do ciest 1. triedy
15.10.2018, 13:50 | TASR
Do ciest prvej triedy by sa mala od roku 2019 najbližšie štyri roky nasmerovať „špeciálna injekcia“ vo výške 200 miliónov eur. Teda 50 miliónov eur každý rok. Počas pondelkového kontrolného dňa na Ministerstve dopravy a výstavby (MDV) SR to uviedol predseda vlády Peter Pellegrini (Smer-SD). Zároveň avizoval, že sa bude musieť nájsť automatický systém na financovanie opráv a údržby ciest prvej triedy.
P. Pellegrini je rád, že sa ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd) podarilo dohodnúť s ministrom financií Petrom Kažimírom (Smer-SD) 200 miliónov eur navyše na obnovu a údržbu ciest prvej triedy a mostov na týchto cestách.
„To znamená od roku 2019 najbližšie štyri roky dodatočná injekcia vo výške 50 miliónov eur ročne tak, aby sme začali dobiehať značný modernizačný dlh na cestách prvej triedy a mostnej infraštruktúre,“ opísal P. Pellegrini.
Zároveň sa so šéfom rezortu dopravy podľa vlastných slov zhodli na tom, že ešte počas tejto vlády sa bude musieť prijať také opatrenie, ktoré postaví údržbu ciest prvej triedy a mostov mimo akéhokoľvek politického cyklu.
„To znamená, že nemôže suma, ktorá má ísť každoročne na obnovu ciest a mostov, z ktorých mnohé sú v havarijnom stave, závisieť od vôle alebo nevôle konkrétnej politickej moci,“ dodal predseda vlády.
Podľa jeho slov sa teda bude musieť nájsť nejaký automatický systém, ktorý stanoví, že napríklad výnos z mýta z ciest prvej triedy alebo z cestnej dane sa musí použiť výhradne na úpravu cesty prvej triedy.
Čo sa týka železničnej dopravy, aj tam by sa podľa P. Pellegriniho mala pozornosť okrem výstavby nových železničných koridorov nasmerovať aj na údržbu a opravy koľajníc v iných kútoch Slovenska.
„Pretože pred sebou ťaháme morálny dlh, ktorý sa vlečie desaťročia a ktorý tlačíme neustále pred sebou. Ak nechceme, aby niektoré úseky začali do budúcnosti kolabovať, aj tu budeme musieť zintenzívniť objemy peňazí, ktoré do infraštruktúry musia ísť,“ avizoval P. Pellegrini.
Čo sa týka financií pre rezort dopravy na budúci rok, predseda vlády pripomenul, že ministerstvo patrí k tým rezortom, ktoré dokážu najefektívnejšie využívať eurofondové peniaze. Dohodol sa preto s ministrom Á. Érsekom a vedia o tom aj ďalší rezortní kolegovia, že sa do oblasti dopravy presunú eurofondy, ktoré by sa inde nedokázali vyčerpať.
„Plánujeme presunúť do rezortu ministerstva dopravy v prvom kole zhruba 150 až 170 miliónov eur,“ vyčíslil P. Pellegrini. Napríklad sa podľa neho ukazuje, že nie všetky peniaze na informatizáciu spoločnosti je potrebné aj reálne minúť.
„Prvých 50 miliónov eur z tohto balíka bude smerovať radšej na opravu ciest alebo železničnej infraštruktúry, pretože tam budú minuté určite efektívnejšie,“ dodal predseda vlády.
(SK) Každý rok 50 mil. € na vozovky I. tříd, 4 roky po sobě
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion