Érsek by chcel R7 spojazdniť aj skôr, ako bude hotový obchvat D4
Ak sa podarí rýchlostnú cestu R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami (okr. Dunajská Streda) vybudovať skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce - Ivanka sever - Bratislava, Rača, budú kompetentní tlačiť na to, aby mohla byť spustená do prevádzky.
„Budeme tlačiť na to, že kým bude môcť byť R7 vybudovaná až po ružinovskú križovatku, tak budeme chcieť, aby mohla byť spustená do prevádzky. Pretože najväčší počet áut ide práve z južného ťahu,“ uviedol v stredu minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) počas kontrolného dňa na stavbe.
O konkrétnom termíne zatiaľ hovoriť nechce. Podotkol však, že tým, ako stavebné práce momentálne napredujú, nevidí dôvod na to, aby sa rýchlostná cesta R7 nespustila do prevádzky v roku 2020. „Môžu byť ďalšie veci, ktoré to môžu ovplyvniť, ale myslím si, že spoločne robíme všetko preto, aby sme cestu vedeli spustiť čo najskôr,“ poznamenal Á. Érsek.
Momentálne podľa neho prebiehajú práce ako na R7, tak na D4 podľa dohodnutého harmonogramu a súbežne. Neriešiteľným problémom nemusí byť podľa neho ani samotné napájanie rýchlostnej cesty a diaľnice. Ako však skonštatoval, spokojný by bol až vtedy, keby mohli v roku 2020 strihať pásku. Zároveň verí, že nové vedenie hlavného mesta bude v rámci projektu reagovať svižnejšie.
„Išli voľby, tak sa, samozrejme, korešpondencia na úradoch otvárala pomalšie. Ale nechcem hovoriť o minulosti, ale o budúcnosti,“ uviedol Á. Érsek s tým, že už má za sebou prvé stretnutie s novozvoleným primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.
Na margo viacerých medializovaných pripomienok v súvislosti so stavbou či samotným mostom, ktorý má spojiť východný a západný breh Dunaja, minister aj zástupca koncesionára Michal Lešňovský zdôraznili, že na stavbe sú v súčasnosti realizované len také práce, na ktoré bolo vydané platné stavebné povolenie.
Rokovania však stále prebiehajú, čaká sa tiež napríklad na rozhodnutie po vykonanom štátnom stavebnom dohľade či na zmeny v rámci nového alebo zmenového konania. Niektoré zmenové konania už boli ukončené a správoplatnené, niektoré ešte nie. „Koncesionár má však za to, že splnil všetky podmienky pre realizáciu projektu,“ poznamenal M. Lešňovský, ktorý taktiež nesúhlasí s tým, že by bol na stavbu používaný nebezpečný alebo nevhodný materiál.
Práce budú podľa neho naďalej pokračovať, niektoré si vyžiadajú 24-hodinové prevádzky, iné sa budú meniť podľa potreby. Momentálne sa napríklad pracuje na technológii a príprave samotného mosta. Na výstavbu dunajského súmostia budú použité dve špeciálne oceľové konštrukcie výsuvných skruží. Hmotnosť jednej, ktorú priviezlo 60 kamiónov a jej realizácia trvala asi mesiac, je 1200 ton.
V súčasnosti sú realizované práce na všetkých sekciách v rámci projektu. Pracuje okolo 1 400 ľudí, pričom doteraz bolo odpracovaných viac ako 2 220 000 hodín. Dokončených bolo približne 200 stavebných objektov, práce pokračujú na ďalších zhruba 140 stavebných objektoch, z toho 41 mostoch a viacerých zemných telesách. Zabudovaných bolo 3,7 milióna metrov kubických násypového materiálu, z toho 1,7 milióna pre časť rýchlostnej cesty R7.
https://www.etrend.sk/ekonomika/ersek-b ... at-d4.html
(SK) R7 u Bratislavy bude možná hotová v termínu v 2020
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion